Så... du SKAL bruke den skikkelig?
Printable View
Bruker den ordentlig når jeg først bruker den, men om det blir så mye banekjøring er en annen sak! Blir nok ikke skilter på den nå neste år, er en del ting jeg vil ha på plass først. :) Bla ny eksos, og finne ut hva som feiler motoren mtp oljegreiene :) Kassa skal i alle fall vaskes og lakkes i nærmeste fremtid :)
Grattis med mega billig girkasse løsning! Diffen vil nok redusere torquesteer er god del også. Regner med du har det. Det var helt ekstremt på en letter trimma 850T5 jeg hadde for noen år siden.
Anngående den JT-eksosen, så er det en ting du skal passe på. Det vil komme 90% eksos ut av det ene røret. Grunnet hvordan rørene er lagt opp. Jeg måtte kutte et spor inn i den ene eksosrøret under bilen på venstresiden og sveise inn en plate for å styre eksosen så det kom ut av begge enderøra. Ser litt dust ut når det ene enderøret er sota til og det andre er helt blankt og rent inni.
Dobbel eksos på P80 er liksom en AWD ting synes jeg, er mer fan av volvos originale "super-dtm" enderør hvis det skal være to rør på fwd (som jeg hadde på min 850 fwd).
Men sånn generelt er det jo pent med skikkelig dobbelt eksos på P80 :)
Vet ikke om jeg synes det er en AWD ting :) Det hever utseendet betraktelig, og da er jeg fornøyd! :)
Trodde greia var at du ikke ville at bilen din skulle se ut som alle andres biler? Twinpipe er jo ikke akkurat en ny ting. :-P
Men pent kan det uansett være.
Er færre med Twinpipes enn med vanlig eksos da :p Finner vel ikke noe mer vanlig enn et rør? :p
Må jo kjøre eksosen ut foran bakhjulene hvis det skal bli noe spesielt i så måte :p
Eksos rett opp av panseret! Make it happen
Ja, AWD er vel noe som står på langtidslisten. Men akkurat nå får det holde med den grommeste diffen til FWD :)
ESAB meg her du liksom :p Ta med deg Esaben din et annet sted du :p
Men det er mye fine differ der ute, og har lest mye om det. Hvert til sitt bruk heter det vel. Synes Quaifen virker som den grommeste mtp at den levere gode resultater både på bane og gatebruk. Man får jo Gripperdiffer også, men den er vist best for biler som brukes i dragrace o.l. :)
Så hver sin smak, jeg vil tro Quaifen blir det grommeste til mitt bruk uansett :)
Haha :p Denne har kun vært på henger en gang, og det var fra vaskeplassen og bort til Oslo Motorshow :) Ellers så kjører jeg denne dit den skal! :)
Tror 850R clutchen og trykkplata vil gjøre susen også. Var litt inne på Siterlamell også, men har hørt at den egner seg dårlig til gatebruk, for det blir veldig av og på effekt. Noen som har erfaringer?
Om han ikke tar spøken så kommer han ihvertfall på treff med bilen sin.... :p
Selvfølgelig tar jeg spøken! :p Treff ja! Jaggu! Vet ikke om det blir så mye treff med 850en neste år, grunnet skole og endel barnesykdommer som skal lukes ut :) Men, det blir nok bra til slutt! Liker når jeg kan holde på med ting uten tidspress! :) Det er jo bare litt med motoren som skal ordnes, så er den jo klar til å rulle videre :) Kunne tenkt meg å fått tak i en lavkm motor. :) Tror den jeg har i nå har tatt skade av å gå 285 000 på 0w-30 olje...... Må nok mer enn honing og nye stempelfjærer til da ja...
Hehe ja, det er mye finurlige løsninger der ute. Angående sinterclutch så har jeg lest meg frem til at det ikke passer min bruk. Når man bor i Oslo sitter en litt i kø uansett, så da egner det seg dårlig, da den med min bruk vil slite ut motorfester og alt først :p
Sluring med sinterclutch funker også rævva, vet ikke hvordan det er med fjæra senter men. Det blir fort slitt. Ny lamell og en grym trykkplate så er mye gjort :) Jeg har 850R-trykkplate i min, skal holde 550nm.
Kjør med vanlig cløtch du... Bare husk å ha en som er god nok siden du har fått QuaiFe ting i girkassen din så dette ikke skjer :D
http://www.youtube.com/watch?v=kj4Jf5o9SGc
Haha, ja! :P
Har vært stille her en stund! Grunnet litt ferie og nylig oppstart av studier så har det ikke blitt mye tid til denne gitt! Planen er å tukle litt med den i vinter. Tenker da på bytte av girkasse osv. Får se litt hvordan det blir gjort i løpet av vinteren! :) Tenkte å kjøre en liten tur med den i dag, det fortjener den etter over to uker stillestående.
3 uker er det faktisk siden den ble kjørt sist :p
Girkassebytte er en skikkelig drittjobb!
Neida :) Tar ut motor og alt når det skal gjøres :) Gjort det før, og det går veldig greit :) Fordelen her er at den nye kassa bare er å kjøre rett i! :)
Bakdelen med den nye kassa vises vel her :D
http://www.youtube.com/watch?v=FLazEPfCCzI
Hahaha! For en løk. :-P
At den holder 550nm vill aldri skje. Bare se Sirkim, slurer allerde på hans, samt ikke uten grunn at den er blitt "Førrhatt" i sverige også. Men såklart. Holder orginal effekt pluss litt til...men desverre, så er det den grymmeste man får til hvitblokk, skal man ha noe annet må det nytt svinghjul evt få omstifta:)