Er nok større en 35 det der gitt hehe
35 er i størrelse med en kkk k27 av nyere type. litt større bare
Printable View
Er nok større en 35 det der gitt hehe
35 er i størrelse med en kkk k27 av nyere type. litt større bare
Aha. Men nå blir det at jeg kjøper KKK 27-en til svensken :). Den hadde 62 mm turbin ca og rundt 52-55mm kompressor ellerno hvis jeg husker rett. Anti-surge og pulse T3 flens.
Henter på Lørdag :D.
Se på bildene av mitt grenrør. Tenk deg hvor mye bedre det blir med ditt ajden grenrør :P Bare å skaffe seg lavere utveksling med en gang ;)
Jeg hadde vell ca samme oppsettet. bunna på 282kmt hvertfall. men dit var min rask. selv med dårlig kamvalg :)
Edit: Du får jo M90 innmat med 0.71 ellerno på 5. jeg byttet til denne... men rasa akselen og bygga om til 4.10(hadde ikke annet da :(). men jeg bytta innmat i m90n for å få lavere forbruk når jeg crusa i 120-140. (orker ikke å regne på turtallet nå. men jeg mins det var litt for høyt hvertfall).
Tror nok dette burde dra skinnet av pølsa rimelig greit med Ajden grenrør og denne KKK 27-en, ja! :D Men kan vel ikke kjøre ladetrykk stort høyere enn kanskje 0.4 bar i starten kanskje før motoren har ny innmat og girkassa tåler litt mer. Må prøve å få til noen bremsepapirer på nærmest mulig 238 hk og :).
0.4? Motoren din får det bedre med den turboen der på 1bar en hva du kjører nå :)
sleng på de store dysene dine og prøv en tur med 13cn :)
så slenger du på den større turboen. Sett inn orginal chipen i bensinboksen, sett i orginal dysene og prøv deg en tur ;)
Men nå dytter du bilen full av kammerater også!
Bilen din går MYE bedre en hva den gjorde før. Du har ikke en brems på eksos siden :)
Nå som mottrykket er fjernet puster motoren lettere og da igjen får du mer blås i maskina som driver turbon. Jeg kjørte på 0.8 med ecotrim chipen som er beregnet på å bruke lite suppe. du som har ecomax (eller lignende) vil jo sikkert kunne lade mye mer. Motoren din holder i flere år nå en hva den ville gjort med 13cn :)
for effekten du skal ha ville jeg ikke giddi å bytta innsugspakkning en gang :D
hvordan får dere bila til og gå så fælt med store turboer når dere kjører med chipper som er beregna på 200hk oppsett?
Svensketrim... :p
Ser du ikke vi skriver at vi fjerner eksosbremsen? motoren får puste. Se inn i en 13c 19T (turbin siden) så skjønner du hvorfor bila går så jævlig dårlig med de turboene. Større turbo lar motoren puste.
bare se hvor stor forskjell det er fra orginal eksos til 3" eksos :) (og da har man ikke fjerna den største flaskehalsen i systemet. nemlig turbon :D)
tenk dere 2.3 liter fra 1970tallet skal pumpe luft til 200hk + + + inn i det lille hullet :D
Derfor fungerer sånne turboer DÅRLIG på rødblokk.. mer moderne motorer er en helt annen sak :)
er mer som og kjøre med tett katalysator det der og lamdan ute
kan dere skrive alt eg trenger for å bruke kkk 27 på fk`n? kan eg bruke org grenrøret? berre lage ein adapter? og sveise på westgate?
Noen av kkkne passer rett på(940grenrør). Men du må plane grenrøret ditt (fjerne pyramide tettningen). men lurt å ha en adapter i mellom til en ekstern wg.
Men det er ikke mye optimalt å ha en sånn turbo på det grenrøret.
skal man på liv å død ha orginalgrenrøret ville jeg valgt en mindre turbo til mindre effekt og ikke satset på mye.
(ja, noen presser 400hk ut av de grenrøra... men det er ikke serlig opptimalt... og man får heller ikke brukt pulsplitt funksjonen som de nyere turboene har (som gir kjappere spolup)
Blir det ikke svært dårlig plass mot dempertårnet og med såpass fysisk store turboer på originalgrenrøret? Hvertfall hvis man skulle hatt en adapter imellom.
nja. hx35 får platt faktisk hehe.
Men ja, det er litt trangt, ikke opptimalt og det finnes mindre turboer som er bedre å bruke på orginal grenrørene.
Men vet om folk som kjører dette. selv på 740 grenrør hehe
tja tror jeg kan ta dette her, skal ha meg en visnings turbo, og vil da kjøpe en kina t3 sak, må gå og få til litt effekt med den.
og tenkte på en slik:
T3/T4 V-Band Turbocharger
Turbine Turbocharger
Oil cooled only
8 blade propeler
Compressor Specs :
2.150 Inducer
2.207" or 56.06mm inducer
2.567" or 65.20mm Major
Compressor .50 A.R.
Compressor 57 Trim
M24 / T4 Compressor Housing
Turbine Specs :
T3 Type Turbine
2" Exducer
2.756" or 70.00mm Major
2.131" or 54.14mm Minor
Exhaust Outlet Flange with V-Band design
Fit any Manifold with T3 or T3/T4 Flange
fungerer vell som visnings turbo den der :)
tviler på det blir godkjent med hxn hvertfall. skal lete opp en sånn liten t3 med stort eksos hus hvertfall, må jo finnes større.
Sleng på 740 turbo og grenrør? Du må jo få bygga deg et skikkelig grenrør til hxn etterhvert også ;)
"tilnærmet orginal" sa biltilsynet på meg å lurte på hva jeg tenkte på når jeg dro inn dit med kkkn :)
(ble stoppa og tatt for trimming fordi politigubben fant pysventil på 13cn min haha. pysventilen ble fjernet fra kkkn når jeg dro på biltilsynet :P)...
Måtte også fjerne "kloaksrøret" mitt...