Det er kun i kombinasjon med FWD (S/V60/XC60), alle T6 AWD har sekser (S/V60/V70/S80/XC60). De nyeste T6 AWD har dog firer (fra 2017 mod?)
Printable View
Som nevnt i et annet svar, fikk man skinn som tilvalg på 240 Turbo - og på en 84-modell som det dreide seg om her, kan skinn uansett regnes for mest attraktivt, for "sølvplysjen" var nok ikke lenger aktuell på den tiden. Turbo 81-82 hadde sølvplysj som standard, og siden dette var spesielt for Turbo, regnes dette stort sett som mest spennende for den som er ute etter en original 240 Turbo i dag. Senere var nok ordinær plysj standard - men så har jeg sett motstridende informasjon på om sølvplysj fortsatt kan ha vært mulig som tilvalg i 83.
Kva trur dåke om denne?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83347916
Ein kar eg kjenner vurderer å kjøpa, me kjørte forbi i dag og stoppa og såg litt på bilen, so kom eigaren forbi og kunne fortella at han har hatt bilen heile tida og at han har skifta motorolje kvar 10000 og flusha girkassen kvar 60000. Bilen er gammal og gått longt, so det var litt steinsprut framme på panseret som var flikka på, men bilen var veldig heil og fin, og det lyste long vei at den har blitt stelt fint med. Han starta lett og gjekk veldig stille og fint. Ingen ulydar, drog fint og girte fint. Det var ein gong eller to det kom eit lite rykk når han girte, men det trur eg var eit motorfeste. Førarsetet var det eit hol i, men han hadde visst kjøpt eit nytt brukt. Det var ei sprikka i displayet på radioen, so han hadde visst kjøpt ein an, so det er tydeleg at han likar å ha ting på stell, dei fleste hadde ikkje brydd seg om den sprikka. I tillegg var det ubalanse i eit hjul eller to.
Eg tenker at bilen er bra, men at prisen må ned. Kva trur dåke?
Var litt dyr til å bare være en 2.0T men så jo grei ut. Disse gamle 4-trinnskassene tåler ganske mye sammenliknet med 5-trinnsen. :)
Dog får man jo en P2 S80/S60/V70 til den prisen han der vil ha ;)
Rart den har såpass utstyr men mangler AC/ECC..
http://www.finn.no/80418265
Dette er vel forumbil? Pappan til Hans! eller noe slikt? Riktignok lite aktivitet fra den kanten på en stund trur eg.
Edit: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9967
Lagt ut for salg i 2014..
I prinsippet dyrt nok for en 20 gammel bil som beveger seg ned rundt prisbunnen. Likevel vil jeg tenke at i underkant av 40.000 kan være så vidt innenfor forutsatt at bilen faktisk er skikkelig velholdt. Om du kjøper en lurvete en til 10 og koster på 20 i reparasjoner, har du fortsatt sannsynligvis ikke like fin bil som denne.
Jeg hadde glatt kjøpt meg en P2 istedet for å dure rundt i en gammel 850 med 356 000 på meteret. Men det er må bare meg :)
Sant, man får mye annet OK gammelt også i den prisklassen. På denne bilen kan man ikke skryte av spesielt lav km-stand - derimot må man forutsette upåklagelig løpende vedlikehold.
Det er klart, men jeg betalte faktisk mindre for min 03 V70 2.0T med 240k på meteret enn det han karen her vil ha for en 850 med 356 000km. For meg er da valget enkelt. 850 er ålreite biler, men P2 er et helt annet kaliber hva teknologi og komfort gjelder. Dog er det jo mange som sverger til P80. Jeg gikk jo også fra S80 til P80 V70R, men føler den stiller i en litt annen klasse enn en 2.0T 850 :p
Dog er jo dette en P80 som jeg gjerne kunne tenkt meg, påkostet 63 000,- i ny girkasse for 40k km siden :)
http://m.finn.no/car/used/ad.html?fi...7&fks=75862907
https://images.finncdn.no/dynamic/96...1736422953.jpg
Slett ikke dum - og absolutt klassisk farge for modellen. :)
Ja, bilen er nok bra, men han er nok ikkje verdt so mykje likavel.
Det er absolutt eit godt poeng det du seier om at ein kan få heilt greie P2-bilar til samme eller lavare pris. Skal du finna ein 1-eigars p2-bil som er lika velhalden kan det nok kanskje vera vanskeleg å komma under den prisen, men eg har no sette enkelte S80ar som ser veldig bra ut som er billigare.
Et hvert tilsynelatende godt kjøp bør helst gås nærmere etter i sømmene før man eventuelt slår til. :p Men ganske riktig er S80 som drar på årene ofte svært billig. Mange gode kjøp der for folk som ikke absolutt MÅ ha stasjonsvogn.
Ja, der er det mulig å få seg mykje stor og flott bil for pengane, sidan det er so få som skjønnar at det er plass til ein rema-påse i bagasjerommet på ein sedan og.
Bagasjerommet på S80en er så stort at jeg nesten må legge med inni for å få tak i det som måtte ha havnet innerst. :D Det blir i knappeste laget i grunnen bare når det en sjelden gang i blant er behov for mer høyde.
Spiller jo ingen som helst rolle hvor mange eiere en bil har hatt. Det er jo kun en fiffig detalj, men sier jo ingen verdens ting om bilens tilstand. Det er en kul gimmick, og ikke noe annet. Er jo like meningsløst som at auksjonssidene som selger gamle politibiler reklamerer stort med "Kun en eier" :p
Jeg ville anbefalt kameraten din å gå for en P2. Gjerne en S80. Der han får mest for pengene! :) Virkelig. Da får han gjerne en med 100 000 mindre på telleren også. :)
Min har passert 417 000km nå, og er i meget god stand. Ser flere med samme bil og halvparten på telleren som har store problemer med både det tekniske og kosmetiske.
Vedlikehold har mye å si, ikke tallene i instrumentpanelet, eller antall eiere som saken dreier seg om :)
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
Men trenger man å diskutere dette her?
Holde seg til tema [emoji4]
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Bilens faktiske tilstand er fasiten - det bør være klart og greit nok. :) Det utelukker likevel ikke at både km og antall eiere kan gi en god antydning om noe viktig nettopp når det gjelder tilstanden. Lav kjørelengde øker sannsynligheten for at den generelle slitasjen er lav - selv om det selvfølgelig er langt bedre med en bil som har gått 400.000 med fortløpende samvittighetsfullt vedlikehold på alle punkter enn en som har gått 100.000 på 15 år og "aldri" har blitt vedlikeholdt. Veldig mange eiere over en periode kan være et tegn på det man kan kalle "kortsiktig eierskapshorisont", typisk for biler som mange synes det kan være "artig å ha hatt" en stund, men samtidig med vedlikeholdsetterslep som flere eiere har foretrukket å skyve over på neste eier. :p Men hvorvidt en bil har hatt tre eiere eller bare en på 15 år, trenger nok ikke ha så mye å si.
Apropos det ene og det andre:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68032553
Særdeles billig S80 som kan være en godbit i forhold til pris på kort sikt hvis man bare satser på å kjøre så lenge det går og bruke den opp. :p Det største problemet ser ut til å være automatkasse med feil på 5. gir. Muligens dyrt å få i orden? Til å leve med for slik en lav pris?
(Enda mer OT her, Per)
Vanskelig å stille noen presis diagnose ut fra en annonse, men 5. gir, eller mer spesifikt det å bytte mellom 4. og 5. gir på disse kassene er en vanlig feil. I slak motbakke så vil kassen ligge og slure mellom 4. og 5. konstant. Er du ikke obs på dette og låser kassen i gir så slites det fort.
Noe kan justeres på solenoidene men det er godset i selve huset som slites og ikke løse foringer så det er begrenset hvor bra det kan bli, selv med full overhaling.
Når det er sagt så kan det selvsagt gå greit lenge med bare fire gir, og det kan hende noen tips og triks hjelper, men egentlig tenker jeg kassebytte eller delebil...
Prisen reflekterer jo egentlig det.
Er jo bare å kjøre den i 4. i stedet for D :p Er jo mye bil for 11 000,-.
Er vel jevnt over mest dieselene som sliter med dårlige automatkasser, fordi de har så mye moment i det de tar i gang.
Men Øygard , hvis en eiersbil og "lav" km er viktig for kameraten din, så tror jeg ikke denne er så dum. :)
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83314361