Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato
Problemet løst. Har ingen ting med lagerene å gjøre. Splines på hjulboltene hadde spist seg inn i skiva når jeg har strammet spaceren med 120nm. skal slipe vekk splines og litt sånn før jeg monterer bremsene igjen. Kommer update. Har ikke tid til å lese alt her, sitter ute å nyter sommervarmen. Kommer oversiktlig update når jeg er på pc'n igjen, takk for respons gutter. Set jeg har fått en del svar her, ikke fått lest gjennom enda. Snakkes :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er på jobb i 3 uker til, så blir stille her til jeg kommer hjem.. Men kom gjerne med noe spørsmål hvis noen har? Ser det er utrolig mange som er inne her og leser, moro!! :)
Og for de som har Facebook oppfordrer jeg til å gå inn og like Frigstad Racing siden :)
Da er bremser montert igjen å alt går 100% rett og fint. Litt mye fram og tilbake for å få shimset det riktig men nå ble det bra! Og giroverføringen er forsterket og sveist sammen nå så får ikke juster spaken noe mer, men har den der jeg vil ha den så. Grunnen til at den ble suppe når jeg prøvde sette den i revers var at en mutter hadde løsnet.
Så nå er bilen klar for forstillings kontroll. Bare lufte bremsene litt igjen i morgen og ta en test kjøre tur ;)
Forstillingskontroll tatt idag og finjustert hjulvinkler med infrarødt laser utstyr, sykt ømfintlig verktøy. Ble 100% nøyaktig :) kun mapping igjen før gatebil
Da er vi på plass i bremsebenken hos Tom Larsen ;)
Re: Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato
Spennans ;-)
Sendt fra mobilen min.
365hk/522nm i motor. 1,3bar ladetrykk. 308hk på hjula. Maks ladetrykk på 3300rpm! Kunne dradd mer effekt men velger å kjøre "safe".
Tilbake i garasjen, litt justering på coiloverene (er for lav) og ett oljeskift så blir det testkjøring i kveld :)
Bilen er å se på Gatebil Rudskogen nå i helga. Sitter å venter på å slippe inn på campen nå :)