Ja, vel - jeg skal ikke prøve å overbevise deg om noe annet, for jeg synes i grunnen at jeg har nok 240 av senere årgang selv. Men når du har fått fullført de nærmest forestående bilhandlene, kan vi jo få en oppdatering på bilparken. :p
Printable View
Treng jo ein vinterbil seinare også, men klarar nok å finne noko morsomt
Klem på et sett med Monroe Sense-a-track dobbeltvirkende gassdempere på den :) Da blir den behagelig :)
Har i grunnen sansen for oransje de carbon og bilstein sport, som burde vere mykje like demperar.
Kva fancyness er det Monroe demparen byr på?
Hadde tenkt å sette på Volvo senkesettet eg har, men trur dei fjærene skal sparast som orginaldel til ein orginalturbo i staden, så kan denne få Lesjöfors. Eller fins det nokon gode alternativ der?
Kjøpte eit sett med galaxy med gode Michelin dekk på med volvojinta.
Galaxy blir aldri feil :-)
Vedlegg 2886
På tide med ein liten poleringsrunde? :) Blei bra med nye felger.
Den raude med orginale fjøyrer og den blå med lesjöfors:
Vedlegg 3311
Trur nok fjøyrene på den raude skulle fått fri snart.
På tide å få denne på vegen igjen, har stått på bukkar i godt over ei veke no.
Lekkasje frå vasspumpe, så ny orginal vasspumpe er handla inn.
Eksoslekkasje av den litt spesielle sorten: Vedlegg 3767
Greitt å ha litt delar liggande :-)
Har så godt som vore bremselaus bake, fann ingen rust på stempel, men eit eller anna er der nok, sidan støvtetningar har vorte harde og beskyttar ikkje lengre. Så etter 21 års teneste kan dei få fri. Nye byttekalipper frå Volvo er ikkje meir enn 800 kr frå Volvo med vår rabatt.
Så nye skiver framme, klossar rund baut, monteringssett framme og bake, og nye kalipper bake burde funke gjennom vinteren:
Vedlegg 3768
Vedlegg 3769
Burde gjøre susen det ja :)
Rulla eit stort tal i dag: Vedlegg 3797
Kjenner på at det trengs nye demperar no.
Skal vi anta at du kjørte i 4. gir på det tidspunktet? :D
Trygdespak her. Så turtall og fart stemmer ikke helt med 4 gir på manuell kasse ihvertfall ;-)
Her er det vel overdriven, ingen fjerdegir her, AW71-kasse, som er inne. Er temmeleg lavt turtal i 80 km/t på denne.
Ola er berre misunneleg på mitt fine japanske urverk, han må ta seg til takke med verket til ein grovsmed frå Köping :-D
Hehe;-)
Da ble det selvfølgelig noe annet. :p
Ja, hvis belastningen er lav nok, kommer den vel ned i 1800-1900 i 80?
Med tanke på automatkasse og turtall, jo da.
Den grå 245en har også automat (etter alt å dømme ettermontert...), men den "vil ha" litt høyere turtall i 80 vanligvis - da har den etter hva jeg oppfatter ikke "giret seg helt opp" ennå.
Samme dekkdimensjon på mine to, og det skal det nok vanligvis være på 244 og 245 av senere årsmodeller. Har inntrykk av at forholdet mellom fart og turtall på 245en er så godt som likt med 244en bare den kommer opp i litt mer fart (90-100).
Skal vere forskjellige speedometernummer, k-nummeret.
Jeg har hatt det for meg at nummeret var det samme, men nå har jeg sjekket noen bilder (siden jeg befinner meg langt unna disse bilene), og det ser ut til at 244en har K24964, 245en K24364.
Då får denne seg nye felgar, går opp ein tome frå i fjor:
Vedlegg 4065
Bilen er så godt som solgt, den blir overlevert i påska. Men først må det jobbast litt på den, tenkte å bytte venstre kalipper først, men det er gått ut hos Budweg også, så får det blir overhaling der.
Galaxy felgane som stod her, er til sals for eit godt bod :)
Disse felgene som lå til salgs på forumet nå nettopp?