Ekke godt å vite med de svenskene... :rolleyes:
Printable View
Ekke godt å vite med de svenskene... :rolleyes:
Her er min 740 tic 86. mod.
http://i1242.photobucket.com/albums/...3674743_xl.jpg
Ja, du KAN få litt camber med stiv aksel, gruppe A bilene hadde det. 1,5 grader eller noe. BOOST 242'n hadde også camber tror jeg. Tror de kapper av akselsen inne med diffhuset og sveiser det skeivt på :P
haha, tror det er det siste jeg gjør på min 240 :)
Kunne jo være man kunne testa det ut etterhvert, artig med sånne "budsjett" løsninger :p
Dieselsmoke: vindavisere skal på, og har Addon vinge skal byttes ut med den lille vingen som er på nå, den må bare lakkes først, skal legge ut bilde når det er fikset :)
på lastebila så varmer vi opp og kjøler ned fort slik at metallet trekker seg sammen. bruker også varme på momentstaga til boggi for å justere hvis det er lite å gå på sammenlignet med å legge på skiver.
er vel samme prinsippa på stiv aksel, med å varme og kjøle ned slik at metallet trekker seg inn, MEN det er vel ikke 100% kontroll, så man må ta litt og litt omgangen. Blir veldig kjedelig hvis det blir full guffe også helt feil resultat.
var med å sveisa ei larve på en 940 helt inntil klokka med et pinne apparat var vell ca 1/4 rundt med sveis på GOOOOD varme med et pinne apparat da selvsakt på begge sider av klokka å da ble det målt en grad camber bak ved neste fire hjulskontroll å han som målte skjøte ikke en dritt å kalibrerte apparatet fire ganger xD
Liker den adon vingen jeg, så vil nok prøve på den, og se :) og lyktene er jeg fornøyd med, så det trur jeg kommer til og bli sånn! add-on skal også på under fangeren bak, dette er bestilt, skal også lakke opp grillen med nytt emblem! men takk for tips og at dere liker den! :) gjerne kom med mere forslag! kan finne tak i mere bilder. kan si i fra vis jeg skal selge den! mye vil du gi for den da? ;)
Blir det ikke spenn på stikkakslingene når folk varme akslingene?
Blir vel ikke så mye spenn hvis det dreier seg om 1-1,5 grader, det er jo bare litt.
Spiser litt splines over lengre tid ettersom jeg har forstått, men hvor mye det slites med bare 1-1,5 grader camber tør jeg ikke si noe om. Alt slites jo. :)
Gratulerer med bil :)
Vedlegg 764Vedlegg 765 litt rotete motor rom, men det blir fiksa opp :)
Er det no suksess med dumpventilen plassert der egentlig?
ja, det funker utrolig bra, ikke noe og si på det :)
det som er fint med ET :p
Viss eg har forstått det rett er luftmengdemålar ei "luka" som blir opna av luftstraumen og påvirkar eit potensiometer. Litt på samme måten som flottøren i bensintanken:) So må me måla temperaturen i tillegg.
Ein luftmassemålar gjer samme jobben, men fungerar litt annleis og måler meir nøyaktig:) Den har berre ein tråd som det går straum gjenonm sånn at han blir varm. Han ska halda ein konstant teperatur (ca 100 grader?) og han blir jo meir kjølt når det blir sugd inn mykje luft og då må det gå meir straum gjennom han for å halda temperaturen dar han ska vera og då "veit" bilen kor mykje luft som blir sugd inn:)
Heilt korrekt, ved å måle kor mykje straum ein må tilføre tråden for å halde motstanden konstant, så veit ein samtidig kor mykje masse det er i oksygenet som går forbi. Massa som går inn endrar seg jo saman med lufttrykk og temperatur, og derfor er dette ein bedre målemetode enn mengdemålaren, den reagerar også raskare, og skal ikkje ha noko mekanisk slitasje.
Fikk litt rettere høyde på bilen i går, må fortsatt 1cm ned bak, så er det perfekt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/100.jpg
Fin høyde det der. :)
Mhm, lesfjøfors med 2 ringer mindre. Måtte bli såppass for jeg har super dtm 17 med 215/40 til sommer og den har mindre rulleomkrets enn org hjula
Ser ut som xenon på bildet! :P
hvorfor ikke senkeskåler?
Fordi den blir ikke lav nok + jeg må skaffe nye skåler(ikke mulig å få nytt) og det er enklere å kappe :D
bedre med skåler å en ring kapp en to ringer kapp mener jeg men :p
Jææ, mister fortsatt spenn :) fordelen er jo bare at fjæra sitter bedre i skåla + at du har mer å fjære på. senkeskåler senker max 25mm, 30mm hvis man gidder å flytte ned den nedre 5mm, Nå er den ca 50mm lavere enn org lesjøfors. altså 85-90. Høyden med 1 ring mindre var også alt for lite. Noe som tilsvarer omtrent 20-25mm
Men når jeg får taki noen bilstein dempere og nye foringer++ så blir det vel bra :)
Eneste problemet nå er jeg har ca. 2-3cm bakkeklaring fra eksosen og ned, ca 6cm fra beskyttelsesplata under motoren.
bilstein gjør den ikke lavere, gir bare fjøra mere spenn, men lesjø gir jo 40 mm senk å da med skåler blir det 65 mm å da med en ring kap som er ca 25 mm er du jo på ca 90 mm så ser ikke hvorfor du skal gjøre det på den letvindte måten når det er bedre å tryggere på en annen?
Veit jo det at bilstein ikke senker, men er jo bedre med noe stivere og bedre dempere som samtidig får fjæra mer i spenn.
Akkurat det å bygge fjærskåler + kapping er omtrent like dumt som bare kappe 2 ringer :) Mister like mye spenn. eneste fordelen da er jo at den ligger bedre i skåla, og spør du meg så ligger den ganske bra i skåla slik den står nå. blir løs hvis man jekker opp og drar ned fjærbenet litt, menmen. Like ulovlig er det og :P
aaaaldri hørt om en ulykke der ordet kappa fjærer har blitt nevnt :P Isåfall er det 20 år gamle fjærer kappa i 2 med hauvgamle dempere som er tilfellet :)
Likte det Vegard ;)
Jada, kunne ikke blitt bedre høyden, bare å kappe en ring oppe på bakfjærene så den blir ca 1cm lavere, mangler bare noen store spacere bak og en 5-10mm spacer foran så er det perfekt :) litt redd for subbing bak, men får valse godt :) Gleder meg til å få på bilstein dempere, er noe humpete nå.