Noen som har erfaring med to pins tomgangsmotor, sluttnr. -516 her? Jeg har montert sprutet mitt nå, et DTA S80 Pro og det virker som at tomgangsmotoren går feil vei? :p Etter det jeg kan finne ut spiller det ingen rolle hvilken av pinnene som har +12v og signal.
Mer %DC senker tomgangen, og mindre øker den. Min. DC har jeg på rundt 35%, da jeg har skjønt det slik at da er den stengt, mindre enn dette åpner den igjen.
Den er montert som orignalt på FT/FK. Spjeldet er nesten helt lukket. Jeg har slått av fuel enrichment, da det hadde helt feil effekt. Regner med Mapsensoren gjør jobben med å korrigere dette.
@Njål: Om du fikk til dette sånn halvveis brukbart, så hadde jeg satt pris på en screenshot av innstillingene du har brukt.
Og til sist, jeg tok tenningsmappet til Zeeker for å prøve med, noen som har tips til forbedring? Legger ved screenshot av mitt som er snudd, rotert og vendt og justert for hånd i Excel. :p
Oppsettet er:
B230FD blokk med underspyling, Penta 86mm veiv, dreide Penta stempler til ca. 8,3:1 i komp, h-profilråder, mildt portet 530 topp m/ std. ventiler og 510cc dyser plassert i toppen, ENEM V16 turbo kam, 940 manifold matchportet til t3, Garrett GT3071R med 2871R T04B kompressorhus og A/R.63 turbinhus med intern wg, svanehalsinnsug, modelltilpasset intercooler og stor radiator, JVAB lettet stålsvinghjul.
Vedlegg 5075