Det er vel sånne han har...?
Printable View
Det er vel sånne han har...?
kan være, er så mye oppdateringer her også at jeg rekker ikke å få med meg alt :p hehe
Er de jeg har alt, ja :). Helt like dempere bare at det nedre festet er litt anderledes på de til MK2.
Har ikke skjedd så mye her på en stund dessverre. Grunnen er at jeg må spare litt penger :). Men kommer til å skje litt denne helga, blir å fikse noen problemer med eksosanlegget forhåpentligvis.
Har oppdatert planene i førsteposten!
bytter du ut igjen coiloversa bak?kvifor?:)
Er ikke fornøyd med GAZ, vil vel ha ordentlig shit, Bilstein :)
Oppdatering 31.10.2010 -Litt fintilpassing av eksosen
http://www.chrml.net/media/bil/proje...G_5986-600.jpg
Fikk på vinterhjula for rundt 1.5 uke siden :). Liten nedgradering i utseende, men helt greie vinterfelger syns jeg.
http://www.chrml.net/media/bil/proje...G_5987-600.jpg
Var så heldig å fikk låne et elektrodeapparat i helga :). Så her er downpipe og wastegate retur etter å ha skjært opp litt og tilpasset litt mer. Måtte gjøre litt om på det. Ene grunnen er at downpipe begynte etterhvert å slå borti vangen i venstresvinger og ved pådrag når motoren tipper til høyre. Grunnen til det var at eksosen sto i spenn fordi jeg fikk litt feil vinkel på V-band mot fleksiledd. Så nå er eksosen vridd litt anderledes for maksimal klaring til vanger og vinkelen på V-band mot fleksi er mye rettere enn den var (så og si rett nå).
Måtte også gjøre om på wastegate retur fordi den da ikke passet lenger og fordi den kræsjet i ambulansestaget. Så måtte ta vekk ambulansestaget igjen når wastegate retur ble montert. Nå er wastegate returen gjordt litt høyere der den går inn på DP så det er bedre plass.
http://www.chrml.net/media/bil/proje...G_5988-600.jpg
Et bilde fra andre siden.
http://www.chrml.net/media/bil/proje...G_5992-600.jpg
Ikke så god plass til rørene som skal ned der når wastegaten står der den står. Ikke så lett å bytte oljefilter eller nå, må pelle av et eksorør for å gjøre det hvor den øvre klemma kan være litt bitch av og til. Men det får gå inntil videre, blir vel ekstern oljekjøler en gang og filterflytter og da er det ikke noe problem lenger.
http://www.chrml.net/media/bil/proje...G_5994-600.jpg
Litt bedre plass mot vangen nå. Det skal gå fint det der, men tror nok plassen fortsatt er litt knapp når motoren lener seg. Så skal prøve å få på et motorfeste til i overkant av motoren så fort som mulig sånn at den ikke flytter på seg så mye.
Mye oljesvetting baki der og gitt :eek:, ikke sikker på hvor det kommer fra, men mistenker at det renner ut fra fordeleren. Simringen i selve fordeleren er ikke helt god. Må få fikset det en gang, avfettet alt og få spylt med høytrykk :).
http://www.chrml.net/media/bil/proje...G_5997-600.jpg
Fortsatt litt liten plass til ambulansestaget dessverre, men finner nok på noe der. Får se hvor mye det er om å gjøre når øvre motorfestet er på plass mtp hvor mye røret der flytter på seg. Ble mye bedre plass enn det var ihvertfall, da var det 2cm unna at det i heletatt gikk an å få på staget når røret var der.
Nå er rørene tatt av igjen og skal leveres til noen som har TIG apparat og kan å bruke det :). Så skal evt innvendige kanter slipes og blir nok montert en av de førstkommende dagene til uka. Tenkte å dra litt eksosbandasje på det samtidig hvis jeg har nok igjen :).
Har også kjøpt inn en stor 3.5" 50cm lang oval lyddemper som skal byttes ut med den 25cm lange bakre lyddemperen jeg har nå. Etter hva jeg har målt ut nå skal det akkurat gå å få plass til den med ca 0.5cm klaring bakover mot hengerfestebjelken med litt triksing. Kommer tilbake til det prosjektet senere.
"Nå er rørene tatt av igjen og skal leveres til noen som har TIG apparat og kan å bruke det . Så skal evt innvendige kanter slipes og blir nok montert en av de førstkommende dagene til uka. Tenkte å dra litt eksosbandasje på det samtidig hvis jeg har nok igjen ."
Skjønner ikke vitsen i å tigge de røra der. De kan du få noen til å sveise med mig i stedet. Det var mindre pent det du har gjort med pinne apparatet må jeg si.
Svært så hyggelig da racing242.
Det er rustfritt så enten må det tas med TIG eller MIG med rustfri tråd. Jeg har ikke noen av delene selv, så det kan like godt tigges når først noen andre skal gjøre det så blir det helt strøkent.
At punktinga mi med pinne ikke blei så pent er jo ikke så rart, men poenget er bare at det henger sammen til det skal tigges. Fikk ikke tak i andre pinner enn de universalpinnene de har på Clas Ohlson i farta eller og de er ikke akkurat lett å sveise med :(. Jeg fikk hvertfall ikke dreisen på de, var mye lettere med de litt tykkere pinnene fra Biltema.
Hvorfor det? Er jo bare å punkte det med TIG, skjære vekk pinnesveisene og så dra over hele med TIG? Er gjordt flere andre steder det, har blitt strøkent det. Hadde jeg hatt mulighet til å sitte å tigge det selv så hadde jeg gjordt det, men når det ikke er mulig må man gjøre det beste ut av det.
du skulle dratt innom tess. de har rustfri tilsats til MMA sveis.
Ser fortsatt ikke problemet med å skjære vekk pinnesveisene når det skal dras over med TIG? Å helsveise det med pinne er vanskelig å få bra så det hadde ikke blitt gjordt uansett.
Tror eksosen blir bra jeg. Liker i hvertfall størrelsen :D
her har høna bæsja ser jeg :P neida. øvelse gjør mester.
går nok bra å punkte sammen litt med pinne.
ser det er litt glippe der du har endra. blir jo litt sånn noenganger.
men hvordan er det å fylle den med tig? har fylt noen glipper med miggen men aldri med tig. bare og fylle litt og litt som med mig?
blir nok bra tilslutt :)
jeg synes det er lettere å fylle gliper med mig, har ikke sveisa så veldig mye med tig, men jeg klarer å fylle små gliper, men litt større gliper sliter jeg med, kanten bare smelter vekk hvis man ikke får smelta begge sider av glipa og fyllt på med pinnen fort nok.
Hehe, har egentlig ingen planer om å lære meg å helsveise eksos med pinne :p. Bare det henger sammen til det blir sveiset skikkelig er jeg fornøyd. Det optimale hadde jo vært å hatt TIG selv og en plass å holde på så man kan lære seg det.
Går fint å fylle ganske store glipper med TIG :). Opp til noen millimeter har jeg sett kan fylles fortløpende (av de som har sveiset mye TIG). Når det begynner å bli en halv centimeter og oppover er det værre å ta i en omgang, men er ikke så ille her. Måtte gjøre det beste ut av det jeg hadde av deler liggende. Litt glippe skal det jo helst være.
fyller lett 7-8mm med TIG. bare å bygge opp ei bro og fylle opp fra den. jeg legger brunstrenger på rør og plater med TIG med sånne glipper flere ganger om dagen, null problem.
stemmer. har lyst til og handle tig. ser morro ut. mange muligheter og.
sveisa min eksos med mig. syntes det blei helt greit.
når jeg har sveist syntes jeg det blir best med en bitteliten glippe. er det helt tett bygger sveisen mer utover. med en liten glippe blir den nesten flat.
glippen avhenger av tykkelsen på materialet. men på eks karroseriplater blir det knall med en glippe stor som tykkelsen på bladet til luftsaga. 0,5-1mm?
Hvordan går det med denne bilen nå da?
regner med det kommern en kjempe uppdate snart? :)
Har du fått fiksa resonansproblemet i grenrøret? Tror jeg har noe samma driten på bilen min...
Hmmm, skjønner :p Får se hva jeg finner på.
Hvilke plugger bruker du btw? Hvilke tenningsdeler generelt?
Og hvordan funka bilen med ecomax?
Kjører originale tenningsdeler med NGK BPR6ES plugger :). Fungerer helt greit det. Bilen gikk med Ecomax, men den hadde lett for å daue ut når turtallet skulle falle ned på tomgang med 3" LMM og 558 dyser. Den feitet også opp blandingen alt for mye under pådrag fordi den ikke er mappet for større dyser. Så alt i alt er det en dårlig chip å bruke på det dyse/LMM oppsettet.
Men problemet har aldri vært der før. Og hvis man ikke har støttestag på turbo så er vibrasjonene veldig lokale. Da er de veldig brutale og kjenner de kun når man holder på turboen og ikke hvis man holder på innsuget eller resten av motoren. Og nå er det 3 stk med samme grenrør som har samme problemet :). Så tror nok problemet ligger der.
Ecomaxen funker forsåvidt fint hos meg, men skal kjøpe meg lambda for å se AFR.
Er ikke helt sikker på om jeg har samme symptom, hos meg har Ajden sveisa inn et stag mellom sylinder 1 og turboflensen
Tja, ligger vel i tråden min en plass :p
Hva gjorde du med oljeretur chrml?
Brukte pressa hydraulikkslange fra Tess.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5638T.JPG
Hvordan ble klaringen mot grenrøret med denne?
Jeg sveiset på en rørbit i ca. 45graders vinkel ut fra grenrøret og heiv på en hydraulikkslange, men tror ikke sveisen ble tett.. Har prøvd å sveisa flere ganger med maks varme, men det blir aldri tett -.-