Vet ikke om du har misforstått "deadtime by eye" begrepet? Det jeg mener du skal bruke er tallet som leses av der enden av den ekstrapolerte linja møter aksen. I grafen din er det en plass bra under 1ms. I grafen jeg bruker ser man tydelig av ekstrapoleringen slutter ved 0.7ms.
Har du kjørt med dødtid på 0.985 hittil? Om det er tilfellet så tipper jeg du nå vil få mye mindre variasjon i AFR når MAT forandres.
Kan godt ta en titt ja. Har du mailadressen min? Men maf sammen med MS3 er foreløpig utestet i praksis for meg.
Om du setter mat correction til on på maf menyen, så skal kurven bli tilgjengelig igjen.
Er det bare AFR mot dødtid du har sett på i skjermdumpene fra mlv her?
Edit: Kom på noe jeg har lest på msextra forumet. Kan vel kalles ett lite tjuvtriks, ikke helt etter boka, men som har fungert fint i praksis.
Ettersom du nå har en måling som utgangspungt på 12.3v og ikke 13.2, så går trikset ut på å sette spenningskompanseringskurven til 100% på nettop spenningen du har målt.
Ett annet triks for å sjekke om dødtid er nær rett med motor i gang er å bytte nemllom sekvensiell og semisekvensiell i innsprøytning. Om dødtid er rett skal AFR i teorien ikke forandre seg. Men en rekke ting gjør metoden mer unøyaktig enn den du har målt med nå. F.eks timing av innsprøytningene.