Det kan jo tenkast at det kan vere lurt å frakte ungane sine i ein konstruksjon som er nyare enn 21 år også ;)
Printable View
Det kan jo tenkast at det kan vere lurt å frakte ungane sine i ein konstruksjon som er nyare enn 21 år også ;)
HEEEY, ekje denne plattformen til å stole på seie du ?
Kjøp dere S80! Da får du plass til vogna, og god plass i baksetet! :p
MEN, det er ingen V70R AWD... Med de gleder den fører med seg :)
Hehe, gjerne det. Men er bare litt meir praktisk med stv mtp barnevogna. Gammal bil eller ei, så er no iallefall p80 sikrare enn en gammal 700/900 stv som familiebil.
Rettelse -> XL80.
To små julegaver til bilen siste uken, brukt sort Packline F 800 ABS tror jeg den heter, romslig skiboks i hvert fall. Og så nytt Sønnak Powerline batteri i dag :)
Bilder får eventuelt komme litt etterhvert..
Batteriet har stått og ladet i natt, bare for å oppdatere enda mer der ;)
Men ja, det blir jo ofte litt kjedelig her i forhold til andre tråder med masse kule modifikasjoner.. mangler litt overskudd om dagene, og nå i januar kommer en ny unge så jeg kan vel egentlig bare sette denne workloggen på pause i et års tid :p
Ser den :-) Men det er jo viktig å prioritere hva som er viktig her i livet, å bruke litt tid på ungene har man virkelig igjen for på alle måter siden....
Velkomen i klubben, ein må prioritere vedlikehald. Vi har tre bilar i sving, slik at ein kan skrue/ta ut av drift ein om gangen, fordi det er ikkje alltid råd å få skrue så lenge kvar gang ein vil det. Den svarte står delvis demontert for skifte av pakninga på sumpen på girkassa, men det er mogleg eg set vekk den jobben ser eg.
*Kremt*
Den girkassa har ingen "løs" sump... Men den har et ventildeksel som kan lekke litt. Sump henger alltid nederst og samler olja når den ikke er i sirkulasjon; dette dekselet står tross alt mer forover enn nedover og har ene og alene til funksjon å kunne komme til ventilstyringa på kassa.
Er vel litt pes siden motoren må henges opp og subframen senkes for å komme til så man kan da av dekselet, få rengjort og legge ny flytende pakning og sause det sammen igjen?
Når du først har av det som vel må være dekselet over ventilene, har dere merket noe unormal giring eller annet rart med kassen?
De ventilene kan jo justeres for å motvirke diverse... fant en howto en gang, skal se om jeg finner den igjen.
Der: http://www.rostratransmission.com/pd...t-Chart-v2.pdf
Og forsåvidt mye spennende her: http://www.sonnax.com/resources
Nope, Fikk påpakning på at det var lekkasje der på XC90 på første service jeg hadde den på, problemet var bare at verkstedet startet servicen med å bytte automatolje og hadde søla, så da jeg fikk tilbake bilen og fikk rengjort etter oljeskift så har den heller ikke lekket noe mer. Dermed sparte jeg drøyt 10.000 kr på å reparere et ikke-eksisterende problem de anbefalte å utbedre innen neste service. Bilen har vært på service på samme verksted to ganger etterpå uten at det er blitt kommentert noen lekkasje der, så enten var det nok å vaske bort deres eget søl, eller så har lekkasjen "grodd" :-)
Min "pisset olje" i følge mekanikeren hos Frydenbø på pkk, viste seg å være undertegnede som ikke hadde fått peilepinnen helt på plass. Står jo litt køddete plassert på disse, og har ikke lekket en dråpe siden den ble satt skikkelig på plass.
Mister fremdrift, rett og slett. Jeg hadde en test på fjorårets vinterbil, 740 med F-motor og automat, kasta den inn i rundkjøring og jassa ut av den. Skvulpa olja til kassa til siden så fria den ut og jeg trilla ut av rundkjøringen :p Så tok det tak igjen etter noen få meter. Den lakk "litt".
Oljeskift nå i dag på 177104km. Castrol Magnatec 5w-40, original volvo oljefilter og pakning på tappepluggen.
Og en skikkelig vask :) Klar for juleferien nå!
Bare en liten update for egen del: Har vært litt svetting fra returslangen på servooljen en stund, så har hatt det i bakhodet og sjekket nivået ofte.. i dag fikk jeg endelig somlet meg til å plukke av slangen og den var myk og fin, men klemmen virket løs og satt litt uheldig. Glad hvis det var alt som skulle til :)
Toppet opp med Volvo original servoolje og tørket bort alt søl/svetting. Krysser fingrene nå.