http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1255.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1256.jpg
Ja, det kan du klemme inn et manometer. Men hva det der er skal jeg ikke svare på, har jeg aldri brydd meg med å finne ut! Hehe.
Den der har jeg også studert :p
Da bare fjerner jeg skiten og setter inn et manometer der ;)
Det der er vel ei dampfelle av et slag om jeg har forstått det rett? :p
Ok, vill det være dumt å fjerne denne??
Har begynnt å fjerne formotstander i dag, og trenger en elektrikers mening om en løsning jeg har gjort!!!
Er dette holdbart eller er det helt på jorde kobling????
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1303.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1304.jpg
Sålenge alle har god kontakt så er det greit. :)
Ja alle har god konntakt (vill jeg tro);) det skal hverfall endel makt til for å dra konntaktene fra hverandre!
Tenkte ha på litt hvit vaselin også så det blir litt beskyttet mot fukt.
Hm, kanskje bare sette inn en måler i tillegg da. Litt dumt om det skulle lage noe problemer for deg. :)
Angående formotstandene så gjorde jeg det sånn "midlertidig" for ca et år siden:
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5112T.JPG
Er ingen grunn til at det ikke skal holde sålenge det blir presset ordentlig og beskyttet mot korrosjon. Men det som hadde sett mest profft ut er jo å tatt pluggen fra noen defekte formotstander, presset sammen ledninene med presshylse, så dratt krympestrømpe med lim over der igjen hvor man presser sammen enden med spisstang når limet er smeltet.
Nå har alle delen kommet i hus 968dyser, 044 pumpe, linjær btr,3"LMM, 531 topp. Mangler kunn å få grenrør ferdig portet og planet så er bilen i gang igjenn :D
Så gikk bikkje bruksbilen min til H*** i dag da kjærringa skulle kjøre til jobben i dag smalt det i rattstammen og dekslet bak rattet over rattstammen fløy i taket med et smell, airbag lampa begynnte å lyse og det suste nedi der et sted og nå vill ikke bilen svinge, altså rattet svinger mange ganger rundt men ikke hjulene, med litt kraft fikk jeg spunnet rattet 10 runder, gudsjelov røyk ikke dette da kjærringa kjørte unga til skole/barnehage i morres, så nå er det takk og farvell til KIA, blir å lete etter en diesel bil helst grønne skilter og plass til 1 barn og 6 hunder til rundt 50 - 70 tusen, da jeg fortsatt har 47 tusen igjenn av gjeld på kian, noe jeg tviler sterkt på jeg får igjenn for den :(
Forsikring? Eller, går det ikke sånn, kanskje?
Nei tror ikke forsikring funker på dette desverre:(
Har ikke opplevd værre til bil jeg. rattstammen skal jo igrunn være rimelig solid da, ikke bli skadet av normal kjøring.
Skal mase om delene våre i dag joakim ;)
var i nabolaget ditt i går kveld og hentet bil!
Kan det ha hendt samtidig som den "hendelsen" tidligere i år da? Høres spess ut, og LANGT fra trygt!
Flott, si ifra hva han sier da. :)
Jasså! Hva bil ble det?
Ja kan virke som det kan ha en samenheng med hendelsen forrige mnd, men spørrs om dette blir dekket av delkasko forsikring, skal ta kontakt med gjensidige i dag og høre med de. Nei er langt fra trygt når sånnt kan skje, det burde ikke være mulig på biler fra 20 århundre med de lover og foreskrifter vi har i europa i dag at man bokstavelig talt uten forvarsel sitter med rattet i hånda, det er sånn man leser i tegneserier ;)
har en på insiden av kia i dag som skal gå gjennom historikken på bilen min og se hva han kan finne ut (Håper de har gjort noe galt og jeg får hevet kjøpet. Spennt på om de i det hele tatt har sett på forstillinga da jeg sa fra til de at den var det noe galt med)...
Prøver å fremme en v70D5 med grønne skilter, eller så har jeg en 5 år gammel partner her på jobben jeg kan få billig;)
V70 hadde vært nydelig da. :) Partner fungerer nok det og!
Men om det skal mye bikjer, så kanskje en hiace 4wd hadde vært noe? Er jo skuddsikre biler, og plass til MYE drit baki :p
Sånn, hvis man overlever den litt kjipe komforten i bilen, mao..
Ja hadde vært knall med en V70 men ble ikke det gitt :(
Kjører såpass mye at komfort er viktig så hun har vært ute på egenhånd igjenn og kjøpt seg en VW touran 03 modell med grønneskilter prutet ned fra 92 til 85 tusen ferdig på vei..
Tror dette er annonsen på den
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=24928014
Skjer'e no her a Lasse?
Fått hjem no Hitlervogn? :p
Hen på Eidskog holder du til henn? Nyskjerrig vett :p
Joakim: Nei ikke fått hjem noe hitlervogn gitt, trekk budet på den da jeg oppdaget at den var en importbil satte da budet ned ytligere 13 tusen men fikk den ikke for det, så blir nok en toyota i stede ;)
Hadde tenkt å smekke på 531 toppen i dag men etter en halvflaske jakkjakk i går toppet med litt vin og øl så er ikke lysten til å stå ute i minusgrader og skru bil der;)
har fått på dysene og btr da men er nødt til å bytte bensinslange fra filteret og opp til railen da jeg ikke får presset på t-stykke til manometeret uten at palstrøret inni bensinslangen ryker :( kjøpte en stålomspunnen på biltema på torsdag men litt usikker på om jeg tørr montere denne, virket litt løs i sømmen det stålet, så hadde de av en eller annen merkelig grunn kun ferdigkapp på 1 meter :rolleyes:
saabfaen: Jeg holder til på tobøl ikk langt unna deg :)
tror jeg møter deg sånn midt mellom vestmarka og tobøl vær morgen i 6.30 tiden hvit 940 med "julgranbaklys" du har???
Jeg kjører en 09 peaugot partner med bori Drift logo allover "grønn"
ja det stemmer det, det er nok meg å min ja :) tobøl ja, er så nærme at en nesten får ta en tur å titte en dag da. Hehe
Like greit, dissa Hiroshima-knallertene holder iallefall! Hehe :p
Bare ta turen oppom det :)
Håper på å få bilen på vegen snart da den ikke har vært på veien siden juni,da med 13c turbo chip k&n filter og 3"eksos, så blitt endel oppgraderinger på motor siden da ;)
så blir spennende å se hvordan den blir nå.
Mangler bare å få på 531toppen og få tilbake grenrør fra maskinering og tilpasse downpipe så blir det kjøretur :D
Ser veldig fin ut den bilen din saabfaen, morsomt å se sugetrimma 940 langs veien også :D
He he he ja de er holdbare de, så blir å se etter en til uka
:)
Nå fikk du meg ut av sofan i stad også, fikk byttet bensinslange koblet på manometer mangler ca 1 meter med bensinslange bak til filteret, så gjenstår det ennå å finne konblinger som passser på 044 pumpa mi noen som veit ???
Så har jeg leita livet av meg etter momentnøkklen for å smekke på toppen men fant ikke nøkklen før mørket kom smygende ;) så da blir det montering av 531 topp i morgen :D
Henn på tobøl da da? Lite men alikevel stort :p
Innfløttar så ikke så kjent på alle dessa navna oppi her dah :p hehe
Faan, tenkte ikke på fotballbana føre je kjørte forbi der i dag tili :p den du mente vel? hehe.
Blir det innover der? Isåfall bodd borti der for noa år sea :) Den tid man hadde saab i sitt hjerte :p haha
ah flytta hit fra løken/fosser jeg da men bodde bare 3 år i aurskog høland er oprinnelig fra lillestrøm :) så flyttet gradvis lenger og lenger ut på landet ;)
Hørt no mer? :)
Ok ikke dårlig, vi stortrives her oppe unga trives i barnehage og skole og så vi kommer nok til å bli her :D
eneste ulempen er veien til jobben med med god musikk og en termos kaffe klarer jeg det og ;)
Utrolig trivelige mennesker som bor her ute også, selv om jeg ikke har rukket å bli kjent med så mange ennå og krangla på meg nabon litt ;)
Jobber henn da? Ja nei tar litt tid å bli kjent me folk her oppe men kommer det au :) Bodd her i "nye" huset ca 1 år vi, aldri prata me den eneste nabon vi har, så det er ikke gæli :p haha.
jobber rundt på hele romerike egentlig med hovedkontor i lillestrøm.
Har bare en nabo vi deler privatvei med og han liker ikke at jeg går med hundene løs på veien da det tirrer hans hund, kjærringa er hundeinstruktør så hun har steinkontroll på våre hunder, men nå går vi forbi huset hans med bånd men slipper de løs så fort vi har passert huset hans ;)
Må prate litt med han da han er fotballtrener til eldste gutten ;)
og han brøyter veien for oss om vinteren :D