Sitat:
Opprinnelig postet av
Batland
Akkurat. En mann som smokker sammen det han har slik at han får kjøre selv om det ikke er helt korrekt..:)
...som etterpå låser seg inn i en garasje og bygger bil i 3 år og bruker sikkert over millionen. Ganger 2-3 eller noe..
Sitat:
Sånn er det bare. Senest i går bestilte en har radiator på summit for å få "nok kjøling av alle væsker" og den alene kommer på ca. kr. 13 000,-
?? :o ..fy flate... Mener hele kjølesystemet på Fredric's NFS-Supra kosta mindre og da bygget jeg hele fronten om til modulær i samme slengen...
Sitat:
Hehehe, ja det var det. Oljepengene fyker over fjellet og 7 mill. går bl.a til å sikre jensemann ny jobb. Se til Odda, det er ikke mye igjen til oss....
Betviler aldri at byråkrati kan drenere selv den største konto.. :)
Sitat:
Presis og derfor er det smart å ha noe å gå på i stedet for å spec. maks komp. og så si: "tror jeg ikke jeg tar skylden for gitt.." Forøvrig mener jeg at full kontroll betyr at det ovennevnte ikke skal kunne skje. Jeg legger iallefall såpass gode "fendre" inn i mine map. ;)
Nemlig. Jeg spesifiserer kompresjon innenfor det jeg har satt som en grense som jeg mener har god margin etter tidligere erfaringer. Den ugudelig "høykompa" Frankenstein-2JZ'en raste en av 2 bensinpumper under flattjern-kjøring på isbane. 800 meter sirkel med pedalen i teppet med for lite fuel før de merket at den ikke gikk som normalt. Byttet pumpe og kjørte videre... vil da si at det er ok beregnet margin. :)
Sitat:
Å jo da. True story. Laget ett map til en meget ivig kar som tok utav. En varm sommerdag kom han og kompisen oppom og klaget: "bilen går så dålig nå." Hmm, hvor varm er den da? Øøøøh, vet ikke, har ikke noen instrumenter, men vi har grist den hardt og lenge. Hmm, ta deg en røyk eller to og prøv igjen. De så gjorde med: Nå går den akkurat som før.
Det er kanskje der vi er forskjellige. Jeg krever nemlig at kunden skal ha et minimum av instrumenter så han VET hva som skjer (aka "kontroll") eller i det minste får et hint. Tru kan en gjøre i kirka. Sier dog ikke at det er greit å legge inn margin i mappet også, men du sa det jo selv : En rekker ikke gjøre alt sånt skuddsikkert på en 4 timers dynosession hvor "MEST MULIG" er det som står i hue på de.
Sitat:
Såååh! Parerer med "Tydeligvis ikke".
Parerer igjen med "jeg aner din inhabilitet til å kommentere dine poster sett med mine og sikkert andres øyne". :)
Sitat:
Jeg har en Ford 2,9 V6 som har 0,7 mm squish ja.
Vel, det var du valgte dette eksempelet og som kombinerte det med sjelden...
Sitat:
Hvis ikke squishhøyden har avgjørene betydning så tar altså Singh feil ang. sine egne spor da siden han spec. 0,070"?
Tight. Snurrer du mye turtall på den? Jeg har aldri kjørt mindre enn 0.63, og det var med mindre borr. Og du drar kanskje ikke den til 12500 rpm heller når jeg tenker meg om.. :p
Han tar ikke feil. Han har bare en veldig basic forklaring på hvorfor det virker, og derfor holder han det enkelt. Sier ikke at tight squish er feil heller, sier bare at en annen faktor har en del påvirkning som ofte blir faktoren for "enten eller", og ved å åpne squish litt går faktoren for "funker oftere" opp i forhold til "funker ikke". Som du sier, til disse "dumme kundene som bare skal bruke greiene uten å bry seg" er det bedre å legge inn margin... :)