Hva er langtidsplanene :p ?
Printable View
Hva er langtidsplanene :p ?
Planene ser bra ut.. :D Bilen din er forbildet til bilen min... :D hehe...
Ser ut som den sparka godt ifra no og, så no er det berre å stå på og realisere alle planane dine, så blir bilen skikkelig grom.. ;)
Blitt skikkelig grom den bilen din nå Chrml :)
Å slettes ingen dumme planer for å si det sånn :)
Ble litt imponert når det gjelder spool. (Når jeg tenker på at du har en dritt-kam i)
Når du får inn en skikkelig en av Jens Gustavsson eller noe tenker jeg det blir enda bedre!
Merka det godt iallefall når jeg satt på at det bar mye bedre spool hos deg!
Når du blandt anna lå på 3000rpm å ga flatt, så spoolte den ganske bra!
Så etter at jeg satt på med deg er det jo sånn at jeg nesten må bestille grenrør selv nå :D
Takk, artig å høre :). Ja, skal bli artig å få inn ny kam!
Har du bestemt deg for kam?
Specs på den?
Må bare henge meg på de andre og skryte av prosjektet jeg også, Meget bra bygg
Yup, har bestillt en kam fra Gustavsson. Den har forskjellig profil på inn og ut og har visst en såkallt "moderne profil", altså mer effektiv på et bredt turtallsområde. Har ikke flere specs enn det. Men han måtte vite ca 30 ting/mål osv... om bilen/oppsettet var det for å regne seg frem til hvem kam jeg skulle ha, så satser på at det blir bra :). Det er fyr som har peiling!
Han fant ut at jeg burde ha en kam med høyt løft og lav duration for å oppnå et bredt spekter. Som stort sett drar bedre enn VX3 hele veien og får veldig mye effekt på toppen.
Mye må du betale?
Det er såpass ja..
Du får få inn film å fortelle om spool når du har fått den i :)
vil merke mykje med ny kam. bytta ut min v-kam med ein spesialslipt som eg kjøpte brukt, og det gjorde STOR forskjell. mykje betre drag gjennom heile registeret.
likte veldig godt denne sitaten du skrev: "så nå er planen en komfortabel, strøken og holdbar bil med ca 400 hk." :)
den passer med planen som eg har til ein 740 (langtidsprosjekt) som eg holder på med:)
Seinare en gang langt framover i tiden kjem eg til å ha mykje div spm til deg om feks AirC... :D
Da ligger følgende deler i bestilling for øyeblikket:
- Kam fra Jens Gustavsson i Sverige
- Superflex til forstilling og stang til å dreie ny foring i bunn av coilover bak fra UK
- Bensin og tenningschip fra statene
Kjøpt meg en multilink MK2 til som står i nærheten og skal hentes i morgen som jeg skal plukke frahverandre. Kjekt med reservedeler. Så har jeg noen deler jeg kan presse foringer i på forhånd og. Og bare bytte etterpå. Eventuellt syreduppe og pulverlakkere.
Syredyppe alu? Er det noe great success ?
Du går grundig til verks som vanlig. Misunner deg det :)
Title sine? Begge multilinkene?
virker ikke som jeg trenger være redd for og slite sund MK2 akslingen når jeg får den på min bil med orginal FB :p
så masse sladde bilder og sladde filmer fra den Trackday bilde tråden :)
Solide greier vertfall :D
Råe bilder! :D
Hvordan er tomgangen din nå foresten, varierende? har du fått montert inn filteret i trykkrøret? er så sykt slitsomt med all nykkingen på lave gir ect :(
Tomgangen er fortsatt varierende. Men nå kjører jeg uten det originalgitteret og siden motoren prøvde å sluke litt av det gamle :p. Trenger en bedre måte å feste honeycomb filteret og siden det jeg prøvde å feste først fikk lov til å gå bakover i røret mot intercooleren. Det gjorde at det ble krøstet til en ball som lå inni LMM-en. Må isåfall få festet det på begge sider.
tec7 eller noe sånt på begge sider av "filteret" burde vell funke? evnt hvis det er alu rør du har så sveise det fast? da sitter det i hvertfall :p
Tec7-en kan løsne i strimler og er sikkert ikke mye bra for motoren hvis det skjer. Er mye varmt/kaldt og aluen er ganske glatt (men pusser selvfølgelig ru). Tror epoxy ville vært bedre.
Han som skulle sveise sa at det ikke gikk å sveise så tynt blekk. Bare krølla seg vekk med en gang det fikk litt varme. Måtte isåfall sveiset en stor fuge på begge sider av honeycomb filteret. Så det ikke kom noen vei. Sveiset bare fuge foran honeycomb filteret første gang jeg prøvde.
hvilket bikubefilter er det du prater om egentlig?
Det er for å jevne ut lufta før LMM, med LMM på trykkside å så store rør blir det problemer med turbulens.
Filteret sitter rett før LMM.
Står vel et sånt originalt, men han har laget LMM'en selv som jeg har forstått, så han prøver bare å få det på plass igjen. Sort of.
nja på en måte bare at med en litt annen patent og lengere i fra lmm.
LMM'en hans er original. Dette filteret retter lufta opp før LMM'en. Slik at den ikke skal fjuske :)
Oppdatering 27.07.2010 - Diverse småting som har blitt gjordt
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5793T.JPG
Har kjøpt inn en multilink å ha i reserve. Som nå er plukket i deler og arkivert i boden :). Skal bruke deler fra den når jeg skal bygge om til Truetrack neste år. Samtidig blir nok deler syreduppet og lakkert og presset i nye foringer. Så blir eventuellt hele multilinken flyttet over når den er ferdig.
Greit å ha reservedeler hvis noe skulle gå istykker og. Ikke så lett å finne deler til disse liggende å slenge overalt hvis noe plutselig skulle ryke.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5795T.JPG
Litt seint å poste dette bildet, men legger det ut fordet. Kvelden før Trackday treffet så oppdaget jeg at multilinken hadde klart å løsne fra bakre festet i kanalen. Så den bare hang å slang. Trodde foringene til klokka var gåene siden det klunka når jeg ga gass og slapp opp, men det var fordi hele multilinken var løs i bakkant.
Årsaken var at mutteren vi sveiset inn ikke hadde stort nok anleggsflate/hold mot kanalen. Så begge mutterene klarte å dra seg ut av kanalen. Det ble fikset med en stor platebit som skive og gjennomgående skrue med løs mutter på baksiden for øyeblikket. Hvertfall inntil videre. Igrunn en grei og holdbar løsning, men en drittjobb å ta av og på. Så blir muligens sveiset inn noe bedre senere.
Boret også opp hullene til de to siste skruene på braketten og skrudde de skikkelig med gjennomgående og stor skive på baksiden. Sånn at den er festet like godt/bedre enn originalt på 960. Så nå ryker det hvertfall ikke igjen :).
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5801T.JPG
Her syns det godt at foringen i bunn av det nedre feste til coiloverene ikke har det bra. Gummiforinger som det sitter på disse er fiasko. Derfor er det bestillt Superflex i hardhet 95 (rød) som Superflex selv anbefaler til single-bolt coilovere. Disse skal dreies til og presses inn istedet.
Det er også 1mm klaring mellom stålhylsa i demperen og hylsa som stikker ut fra bærebroene. Det gjør at det knepper baki der enkelte ganger i harde dumper. Som er utrolig irriterende! Derfor dreier vi ny innerhylse og med mye tightere klaring sånn at den akkurat skal skli innpå. Sånn som hjullagerene foran. Noen som vet hvor mye større enn eksakt mål man skal dreie til da? 0.1mm?
Og for å slippe diskusjonen angående om festet er sterkt nok. Ja, nedre festet på coiloveren er tredd innpå en tykk stålhylse som går tvers igjennom hele bærebroen og ut på baksiden. 12mm umbracoskruen holder bare dette på plass innpå hylsen :). Så det er mye sterkere enn det ser ut til.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5806T.JPG
Har også fått montert Superflexfester til AC kompressoren. Fikk ikke montert til dynamoen siden skruen til strammeren knakk.. igjen (den var relativt ny og, veit ikke hvorfor de knekker).
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5805T.JPG
Men syns ikke reima blei helt rett? Ble ikke mye rettere enn den var. Noen som vet hvorfor? Prøvde å space ut øvre festet der litt og det ble bedre, men ikke helt bra.
Og siden så mange har spurt etter speedometer film. Her er en filmet på lukket bane med nåværende oppsett:
Nåværende oppsett:
- KKK27 turbo (12-er eksoshus) @ 1.3 bar
- Ajden pulsesplit grenrør
- Portet 530 topp [46/37.5 ventiler, VX3 kam]
- Original intercooler
- 3.5" eksosanlegg (screamer wastegate)
Ny kam er på vei!
Hvor er denne lukkede banen din a :p ?
hehe, det ser iallefall ut som om det kommer en bil i mot om du ser i aller siste sekund :p
lukket bane med bil i mot og tre på sidene er beste lukkede banen du finner :D den er alltid rett i nærheten den! :)
Koster bare 2800 kr ca så kan man kjøre så mye man vil hele året på verdens lengste og mest varierte bane! :P
Ja, pluss noen pitstop'er som har bompenger..
Musikken passa jo bra til banekjøring og... :D
Flott du la opp den etterlengta filmen iallefall, ser ut som den går bra.. :)
Lika bilen din veldig godt.. :)