Ta sjansen på noen bedre bakdekk neste gang? Syns du punkterte ganske fort..
http://milfhunter.no/vccntreff/IMG_7202.JPG
Printable View
Ta sjansen på noen bedre bakdekk neste gang? Syns du punkterte ganske fort..
http://milfhunter.no/vccntreff/IMG_7202.JPG
Var fin den siste filmen der, satt og så på den med headset på full guff og spiste kvelds/nattmat nå.. :D
Virker som en skikkelig moro bil..
Utrolig rått bilde, Anders! :D
Ja, må satse på mye bedre bakdekk neste gang. Kanskje gå opp i felgdim på herjehjula og finne noen som tåler litt varme. Problemet er at dekka blei så varme at alle hjula gikk fra mye og greit mønster til en lefse av gummi og armering alt for fort. Virka som mønster og alt bare bretta seg vekk.
Blei bra den filmen og :). Den siste sladden før hjula punkterte på 7:00 var litt morro. En sladd fra slaktern og til midt i langsvingen hvor hjulet forsvant.
Spiste hjul ja. Bare 15" hjul som gjorde at ting vrenger seg og blir pressa ganske hardt når ting skjer der ute. 17" med gamle gamle drit harde vinterhjul hadde vært konge :D
får smake turtallssperre den motorn din :p
synd dekka ble borte så fort da. så andre som kjørte flere runder med mye blårøyk og 15"hjul, bla den røde 242n med runde lykter og turbofemmer.
Kjekt!
Så ut som om oppsettet funket bra :D Må sitte på en tur når jeg kommer hjem fra ferie ;)
Ser bra ut christian! rå den siste sladden før dekket gikk i lufta!
Synd vi gikk tom for dekk så fort, vi får satse på flere og bedre dekk neste gang!;)
korleis syns du bilen var og kjøre på bane med multilink i forhold til stiv aksling då?
Har noen filmer jeg også, både onboard å fra da jeg sto på banen :)
Skal få lagt dem ut etterhvert, måtte bare kjapt innom å kikke på forumet her :)
Og værsågod for lån av hjelmen :p
Yeah, kan bare ha hatt litt uflaks. Veit ikke om det bare var uflaks med dekka eller om det kan ha noe med multilinken å gjøre. At å sladde med camber gir bedre grep og økt dekkvarme pga det eller noe.
Skal nok kunne få til det :). Du har mobilnr mitt du?
Yup, hengerlass med bedre dekk neste gang :D.
Haha! :) Kan få turbotrykk helt fra starten av jeg og sålenge jeg holder motoren over 3000 rpm når jeg drar igang ;). Men gjorde ikke det der. Men som du sier, største forskjellen på stor turbo kommer først når man legger inn tredje giret.
Lenge siden jeg har sladdet med stiv aksel, så veit igrunn ikke, husker ikke åssen det var :p. Men multilinken fungerte hvertfall bra å kjøre/sladde med. Slyngdiffen havarerte faktisk heller ikke og sperrer nok til at jeg fikk kastet den i sladd hele tiden bortsett fra en gang eller to når jeg spannt rett frem.
Men trenger nye foringer overalt og en firehjulskontroll til neste gang, har jo ikke tatt firehjulskontroll på den i heletatt mens jeg har hatt den, ikke etter jeg bygde om til multilink eller. Men foringene er så slitne overalt at det gir seg etter :p.
Den siste filmen var hel rå ! Særlig siste sladden før dekket kvelda, helt vilt ! :D Sitter å smiler jeg, er bilen sin detta ! :)
Har du original turtallssperre eller? Min slo aldri inn enda jeg tyna ganske bra enkelte ganger:P
Det skal jo være sperre, skal det ikke ? Min sperrer bra ut fra rundkjøringer osv når vi kjører med litt tempo, og min har bare 3" eksos og oppjustert trykk enn så lenge :)
Orginal sperra funker vel mer enn bra nok ? Jeg ville ikke liggi på 7 tusen så altfor lenge :p
Yup, fungerer greit på 6250 med mitt oppsett, men er motorer som har bytta innmat og ønsker høy effekt vil gjerne ha lengre register. Siden effekten kommer ofte en del senere når man ønsker høy toppeffekt, da blir det normalt ikke så mye igjen før man må gire.
Må ta hensyn til stempelhastighet og litt sånnt når man øker sperra. Belastningen råder, lager osv øker betraktelig. Innmaten blir en del tyngre å snu på slike hastigheter.
Ja jeg har heva turtallssperre som jeg aldri har nådd, må nok ha stivere ventilfjører!
Ja, motoren kan begrense seg selv en del pga sånne ting. Ventilflyt, hvis kammen ikke er effektiv langt nok, turboen osv... Men det er ikke bra :).
Word! ;)
Likre greit å la den være orginal før man er ute etter ett annet register, som de fleste 500-600 hesters biler .. Blir akkurat som Christian sier ! :) .
Men er imponert over bilen din, utrolig fin bil ! Fikk titta litt igår, men fikk ikke sett under panseret da :(
Fikk da filma litt jeg også samt tatt litt bilder :)
Morro å få sitti på å kjenne draget i denne samt se hvordan spool du har!
Grenrør har mye å si! Det er helt klart!
Iallefall, her er en film fra da jeg satt på. Var da du merka at den bare lada 0,7bar, men den gikk da ut forde :)
her er fra da jeg satt på:
Og her er dekket:D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1729.jpg
Hvor mye krenger den bak, nå?
Jeg har ikke hull til den plata man skrur inni hjulkassa på bilen min, så jeg vurderer å drite i den.. Planen er å kjøre med samme coilovers bak som du har kjøpt, og da hadde det jo vært litt dumt om den subba såpass at div stag gikk i karossen baki der. :p
Krenger litt baki der nå. Glemte å stille opp hardheten på demperene før treffet. Ville nok ikke driti i bump stoppen. Mye last baki og en litt hard fartsdump så kan du fort bånne og banke noe oppi vangen eller ødelegge drivakselmansjetten eller begge.
Men bump stopp gummien er ganske høy. Den kan nok friseres ned en del sånn at den ikke bånner så fort i den og kan senkes mer. Skal gjøre det med min.
Burde nok hatt den stiv og lav. Hadde ikke brukt så mye dekk da.
Da fungerer det nok bra sålenge demperene er stillt harde nok og krengehemmeren er relativt ny :). Krengehemmeren min er sliten og det er slakk i foringene til den som gjør at den mister mye av effekten sin.
Vet ikke hvor brakettene mine kommer fra, men dem er uten spor til fjær. Tror det er litt fra og til, mange MK2 bakstillinger som har brakett med spor til fjær. Men gjør ingenting at det er spor til fjær. Bestillte ikke de brakettene nye, de var brukt. De helt bakre brakettene kjøpte jeg nye fra Volvo, de som er skrudd i 3 skruer + gjennomgående bolt gjennom brakett, multilink foring og inn i rammevangen.
Skjønner.. Lurer på å prøve MK1/MK2 hybrid egentlig, med spindler fra MK1 på Mk2 bakstilling.. Litt spennende å prøve. :p
Jepp, har tenkt litt på forskjellige kombinasjoner, men problemer med MK1 bærearmene er demperfeste i bånn, det er litt teit i forhold til vanlig MK2 feste.
Spindlene er vel like på Mk1 som på Mk2?
Oppdatert førsteposten med planene fremover. Regner med at korttidsplanene blir realisert iløpet av sommeren/høsten, det er noe som mer eller mindre må gjøres asap. Langtidsplanene er nok iløpet av 2011.
Småting som må gjøres veldig snart:
- Lage Superflex foring i bunn av coilovere
- Skaffe V-band klemring ut fra wastegaten så jeg slipper delvis fri eksos der. Irriterende at jeg ikke har denne! Si ifra hvis du veit om eller har liggende.
- Fikse vinkel på V-band flens i bunn av downpipe så eksosanlegget ikke står i spenn
- Lage brakett til å støtte opp turbo opphengt i PU