Vi må jo reklamere litt, Anders! :D
Sitat:
Opprinnelig postet av Gatebil
http://i720.photobucket.com/albums/w...03kl003219.png
Printable View
Vi må jo reklamere litt, Anders! :D
Sitat:
Opprinnelig postet av Gatebil
http://i720.photobucket.com/albums/w...03kl003219.png
Nice ;)
Toyota Hiace?
Skikkelig fin reportasje i Gatebil!
Som det står i reportasjen: "Se og få en av verdens fineste Volvoer over til SEMA Show i Las Vegas" ;)
Ser ut til at jeg må kjøpe gatebil:)
Takk takk folkens!! :D
Ble en fin reportasje, større enn jeg trodde!
JUDD GV5 er den store drømmen, men om det lar seg gjøre er noe heeelt annet.. Det er en V10'er på 700 hk - type sugemotor. Fasong på innsug osv. ligger klart i hodet mitt ;) Hadde vært moro å fått til før jeg bikker 30år.
Får kjøpe Gatebil magazinet da, må jo se hva de skriver om den nydelige bilen din ;)
Den JUDD GV5 maskinen kunne vært noe å ha i bilen ja ;)
Jeg har en 4999cc sugis V10 på tegnebrettet jeg... Om du er interessert i et sammarbeid om noen år...
Judd produserer vel noe av sykeste man kan ønske med tanke på lyd, og masse effekt på kjøpet. (ikke for å overdrive hvertfall) ;)
Høres akkurat sånn passe overkill ut til at det er på sin plass i en ellers strøken toførr.
Helt enig ;)
Såg bilen din på bilmessa på Lillestrøm den er så grom!!
ser gatebil har skrivd judd V8 å ikke V10 å det er vell som gatebil pleier å holdepå det :p men ellers en bra reportasje ;)
Da var gatebil bladet kjøpt og dette var vel egentlig bare for å se hva de har skrevet om din vakre volvo, måtte bare ha bladet i samlingen med ALLE andre :D
Bra bil Anders!!
Fortsett med 2x 5 sylindere gleder meg!!
Takk takk folkens! Alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger! :D
JUDD er vel noe av det grommeste når det gjelder sugemotor! Så det er JUDD jeg vil satse på, helst V10 - men om det viser seg helt umulig (noe jeg ikke tror det er) blir det en JUDD V8. Låter fint det også, og kan ikke akkurat sammenliknes med en støpejernsåtter med skiftnøkler!
Grunnen til at GATEBIL skriver V8 er fordi det var det jeg snakket på da ;)
God helg og lytt til denne:
Jeg tror vi skal få til en V10 jeg ;) men en JUDD V8 er vel mest realistisk i første omgang... Den V10'n jeg babbla til deg om hadde jeg planer for 60mm slag og 103mm borr :D
Du har en strøken bil, Texascom, men for meg blir det som med ei strøken dame:
EI STRØKEN DAME BEHØVER IKKE Å HA TILTREKKNINGSKRAFT OG SEXAPPEAL.Bilen din blir liksom FOR strøken. Vanskelig å forklare.
Dette synes jeg er gjeldende din bil, men du verden for ett bygge.
For min del synes jeg litt råere bilbygge er mer tiltrekkende.
Etter min smak har Filtis-bilen de tingene jeg blir tiltrukket av hos en bil; i den grad dette kan sammenlignes med damer; men for meg kan det det.
Måtte bare legge til denne... syyyyk lyd :D
For å si det slik, hvis du skal velge mellom Judd V8 eller V10.
Da tar du like godt å hopper over "chimpansen" og går rett til "Gorillan" ;)
Skal være plass til en V10, blir trangt, men alt går med et stort brekkjern og en bøtte vaselin ;)
Se om du får til noen "konsept" tegninger, det hadde virkelig vært morro ;)
V10 med driv på alle fire, med torque distributor? :D Ser for meg at det blir litt lite feste såsant du ikke slenger på meter breie lefser bak, med en JUDD motor :p
Hvordan har du egentlig fått godkjent bilen med så store endringer? Ser på nettet at det fremdeles er en B230K som den er godkjent med.. Går ut i fra at du bruker bilen til og fra treff, samt kjører på bane med disse skiltan, hva skjer når du smeller og har en avskiltingsbegjæring på bilen?
Jobber med godkjenning, og har hatt kontakt med biltilsynet - de har også sett over bilen og er behjelplige.
Grunnen til at jeg ikke har godkjent den enda, er fordi at jeg stadig har hatt den under modifisering. I stedet for å søke om godkjenning flere ganger gjør jeg det heller èn gang!
Håpet er å få den godkjent før sommeren.
Dette blir da som en rallybil - åpen klasse.
Får jeg kjørt en runde med den 17. mai så er jeg fornøyd.
Til og fra banekjøring står denne på lukket skaphenger. Kjøre denne til og fra bane blir som å nærmest torturere seg selv. Da har jeg det bedre i passasjersetet i drabilen der det diskuteres litt teknikk og forbedringer både til og fra banetreff.
Mye lettere å godkjenne litt og litt.
Kan dokumentere hver enkelt oppgradering på denne bilen, så tar alt i ett :)
Oki, veit hvertfall at BT liker at man viser hva man gjør opp igjennom byggingen. :)
Ville no anbefalt deg å godkjenne bilen før du tar den i bruk, og få forsikring som dekker kjøretøyet i orden. Husk at veitrafikkloven gjelder uansett hvor man ferdes.
Jess, men det er uansett for sent med step-by-step nå..
Så får ta det som det kommer, gidder ikke svartmale det i alle fall.
Før det går for langt: Fra veitrafikkloven til on topic!
Mulig off topic, mulig ikke...
Hvilke kriterier stilles for å registrere som rallybil - åpen klasse ? Og er det slik at man kan kjøre til og fra løp ? Innen rimlighetens grenser så klart ;) Litt info omkring dette hadde vært kjekt, om du har bry ...
En siste ting, kan man stille med rallybilregga bil på si f.eks Gatebil sine treff å få kjøre på banen ?
Lurer på det samme. Hvordan er det å få kjøre på offentlig vei med rallyregistrert bil?
Til og fra løp og trening er lov.
Åpen klasse, eller extreme som den også kalles. Dette går litt på volum, bremser osv.. Derfor er det nok den klassen denne bilen havner i, om det går veien.
Skal være lov å stille på Gatebil med rally reg. ja :)
Kun tillatt til og fra trening/løp, og må ha tillatelse ifra Norges Bilsportforbund.
Lovdata
Sitat:
§ 2-5. Kjennemerker
2 e) Lisensiert rallybil, lisensiert trial- og lisensiert enduromotorsykkel som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift og som utelukkende brukes under konkurranse og organisert treningskjøring i henhold til reglement og godkjenning av Norges Bilsportforbund eller Norges Motorsykkelforbund, samt kjøring til og fra slike arrangement, skal ha kjennemerker med hvite tegn på sort bunn.
edit: Texascom var raskere.. ;)
Du får jo registert en volvo 240 som nasjonal bil med hvite skilt. men det sto det ikke noe om der, hvordan blir det da? svarte skilt er jo for utenlanske evt biler som det er for mye endringer i bærende konstruksjoner? hvis alle lisensierte rally biler skal ha svarte skilter er det jaggu mange som gir blanke i godkjenning da eller?
Sorte skilt er for biler som aldri er vært gate.regget etc. i Norge - siden denne har det så får den hvite skilt.
Fint at du forteller litt om planene på den fronten også. Men trenger ikke være teknikker for å forstå hvordan du får eu-godkjent bilen.
Men hadde jo vært morro om den blir godkjent. Og godkjenning som rallybil passer bilen perfekt!
Gratulerer med FEIT reportasje i Gatebil! :D
Tøff reportasje, vært med på lignende og veit det er gøy! :) Nye fronten er helt klart mest agressiv, det trengs for å backe opp utseendet i forhold til lyden. :p