Teflonslanger funker bra de.. men selv de sliter litt med smelting etter hvert.. Så jeg bruker rør, jeg.. billig er det også. :)
Printable View
Teflonslanger funker bra de.. men selv de sliter litt med smelting etter hvert.. Så jeg bruker rør, jeg.. billig er det også. :)
Rema1000 ;) Det enkle er ofte det beste :)
Hva skal man bruke da når det ikke er ett alternativ med rør?
Er det plass til slange, så er det plass til rør også :)
jeg snakker ikke om plass til rør, men at jeg ikke har mulighet til å tilpasse ett rør. De knekker for meg vær jævla gang :p Og det er heller ingen rundt her som kan lage til ett heller. Tess her er ei sykkelsjappe og resten av industributikkene selger bare klær og skruer.
Sandfylle og varme :) Da knekker de ikke :)
Så tynne rør behøver en ikke sandfylle engang.. bare å sette de i stikka, presse de lett i den retningen en vil bøye - ikke så mye at de faktisk bøyer seg av kraften alene - og varme til de gir seg.. fordeler en varmen litt utover og ikke lager for liten radie er det null problemer i de fleste tilfeller.. :)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=36134981
dette en bra turbo til 280+
eller skal man gå for garrett/turbonetics t3 60trim ar 63?
Jeg ville styrt klar den der. Turbinhjulet er ALT for lite til en rødmotor og spesielt når den er kombinert med ett såpass stort kompressorhjul som det der.
Jeg synes at Turbonetics T3 trimSUPER60, F1-49 A/R0,63 er ett bedre valg og da kan man også velge 3" inn på turboen. ;)
jeg har brukt 19mm torshov silikonslange til oljeretur fra turbon i flere år no. ingen problemer med den løslingen. har en rørstomp ut fra turbon å på bunnpanna å slangen i mellom, festet med 2slangeklemmer:-) hadde tidligere en tessoil slange, men den ble knall hard. så jeg personlig kan annbefale silikonslange på oljereturen
sant nok :) Den samme oljereturen jeg brukte på første turbomotoren min i 97', sitter på motoren som står i bilen min nå. Samme slangen enda. omtrent like fin og blå. :)
Fordelen med KRx 400...
orginale tur/retur rør passer tilnærmet 100% litt varming for å vri røret.
sveise på nye flens på tur røret da flensen på krx car 10mm større cc mål.
Hei :)
Har lyst til å dele opsettet på motoren som skal i min 940.. for å få tips til om det er noe jeg kan gjøre bedre eller om det er noe jeg bør ta med / kutte ut.
b230fk med 530.
A-kam, Gullboks ,chip i begge hjerner, en garretturbo med et grenrør til den(likt på det KL selger bare god kavlitet) (ekte garret, men ikke like stor som den fra KL kina turboen) (MLS topppakning??)lade 1- 1.2 bar. ny LMM 3toms som passer fk, Stor alucooler, 9rader oljekjøler. vil prøve og kjøre en m46 kasse jeg har. Blir 3toms fra turbo og ut. Grøne dyser. Ny bensinpumpe, prøve med annen bensintrykksregulator også? kjører 763 trykkplate og 4 pucka stum sinterlamell? :)
Noe jeg har glemt?
Understell : Alle foringer blir byttet med powerflex, IPD Stab Stag fremme og bak under, IPD justerbart Panhardstag. Bilstein Supersprint 35mm, Lesjø 40mm, Truetrack.
jeg tror den m46 kassa kommer til å få ett hardt og kort liv
Å skrive dette:"en garretturbo med et grenrør til den(likt på det KL selger bare god kavlitet)" kan sammenlignes med å skrive: "En Volvo med felger likt på det....osv) Det sier altså ingenting. Man bør kunne skille mellom en Volvo 340 og en 780 eller lastebil og det er akkurat like viktig å få frem nøyaktig hvilken GARRETT turbo det er snakk om her fordi det er 100 vis av muligheter.
Til det ladetrykket som du nevner her så mener jeg at Turbonetics T3 trimSuper60 er det rette valget til dem som ønsker tradisjonell T3 turbo som er bolt on.
I din situasjon ville jeg vurdert å dreie stemplene til 76 x 4,5 mm og satt i 38 mm eksosventiler.
Litt kraftigere ventilfjærer og en mild porting av innsugskanalene og forbrenningskamrene på 530 toppen vil tilføre mye positivt når du øker ladetrykket - så det bør iallefall vurderes.
Vil bare slenge ut et spørsmål til dere turbokjennere.
Bruker en turbonetics e46
Har 1,5 i ladetrykk på 4000 omdreininge. Jeg mener dette er veeeldig sent på et 0.63 A/R eksoshus. Stemmer dette?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Får de ikke med rett hus. jeg prøvde men fikk nei. men er ikke så voldsomt vinkla :)