Den speedoringen fra Paul er dyr fordi Volvo tar blodpris for den. :)
Han har laget en ring selv, laserskjært. Har den på min 244. Må bare bygge ut speedosensoren etpar mm, enkel jobb.
Printable View
Den speedoringen fra Paul er dyr fordi Volvo tar blodpris for den. :)
Han har laget en ring selv, laserskjært. Har den på min 244. Må bare bygge ut speedosensoren etpar mm, enkel jobb.
ja regna med det, men skal sjekke hva volvo selv tar for speedoringen i morgen nå. har grei rabatt pga handla der i 9 år nå... :)
Den koster nok fort en 8-900 kr.
Og da i tillegg at du må få en til å dreie ned diffen (liker ikke det... men det er nå meg..).
Hos bakaksel betaler du vel 200 kr for den ringen, og slipper drei-ing.
regner med det ja :)
skal se om jeg klarer å få tak i noe firma i nærheten her og se hva de skal ta for dreiing. skal ikke tas så mye eller? par mm innpå for å få ringen pressa innpå den bare? samt et par mm inn i selve diffen i kanten der?
har sendt mail til bakaksel også :)
Er vel snakk om 10 mm inn på diffen, og 1.5 mm ca på hver side mener jeg å huske? mellom 2 og 3 mm totalt er det vel.
okei :)
HOHOHO :D :D :D
Jetcarrier sin status på pakkene er "Transit" altså underveis :D da går det vell sikkert som håpet da at vi har goooooodisen her neste uke :D ooohmerry christmas...
fader må finne fram pakkelysta å pakke ting snart til godtfolket da. skal bli greit å være ferdig med det opplegget her å, selv om jeg liker å holde på sånn så er det mye ansvar å mye penger det er snakk om gitt... :)
hiv dæ rundt no da kluten! :)
hehe ska æ plukk ut den fra 1031 å lever dæ? :p hehe
e bare 12 tanns d :p...
skal sjekke prisen på kverneland i morgen å se hva de sier!
Nei. Du kjæm me ein 48 hull/tenner:D
mål omkretsen, og del det på 12, så får du jo avstanden. :) Evt en på 48 også. :)
963kr
ordinær pris.
ca 700 med rabatt.
speedoring.
Eg forstår ikkje heilt klaginga, Paul skal jo sitte igjen med nokre kroner for arbeidet, syns ikkje prisane hans er stive i det heile tatt. Skal du samanlikne med kva du kan få truetracken for, smugla inn i landet på billigaste måte, så kan du ikkje konkurrere i Norge.
Skal vi ha nokon som driv med teneste og produkleveranser i Norge, på gammal Volvo, så må vi bruke dei vi har lokalt.
Ja, kan ta meg ein prat med Paul, så blir vi enig om eit samarbeid :)
nå blir ikke TT min smugla inn på noe som helst vis når den ev. blir sendt fra Summit vell :)
blir jo tolla og alt så da er alt legalt. er jo sånn med alt. men skal man drive business nå til dags så må man skaffe seg gode innkjøpsavtaler for å kunne tjene penger, så lenge det er relativt enkelt å skaffe til veie delene selv via internett slik som det er nå :)
får Paul der til en pris som er tilsvarende det jeg skaffer delene på til selv så bruker Jeg selvfølgelig "lokale" helter :) men er jo også en god grunn til at jeg importerte IPD stuffet selv. kostet meg jo mindre med alle staga under enn nesten bare krengestaga alene fra BCB f.eks. :)
Men om noe ikke virker tilfredstillende, som det vistnok gjør ganske ofte med ipd så er det jo greit og ha norsk forbrukerlov på din side. Har du importert selv stiller du MYE dårligere.
har ikke noe dårlig erfaring så langt jeg :) men selvfølgelig så har du et poeng der. dette må man da ta hensyn til og ta et valg på :)
Kennet D: fått kontakt med en kar som var veldig flink på bakaksler og girkasser som nå er pensjonert men jobbet på Kverneland Bil før. skal ringes over helga for å se og få en pris på jobben med å montere med skifte av lager og schimsingen + diff da så får vi se :)
Har nå fått hjem 5 25KG sekker med sand og henta kompressor og sandblåser fra Ekren... så i morgen bærs det til med blåsing av aksling og bunnpanne for 16V motorn...
hvordan får jeg enklest ut de gamle hjulboltene? skal på plass med nye nå når Kilroy for henta og sendt den originale spacersattsen som ligger å venter på postkontoret i svedala :)
Burde vel være litt forsiktig med å blestre overflater som bunnpanne
Faren med sandblåsing på tynt stål er at det kan slå seg, men om det er nogen lunde moderat utstyr han har lånt seg kommer det ikke til å bli noe problem med bunnpanna. Begynner man midt på taket eller bilsida kan det derimot bli litt arbeidsomt etterpå.
Torra har blåst bunnpanna si med samme utstyret så går vell greit tenker jeg :)
etter å ha prøvd og lært meg litt teknikken skal jeg blåse ren kanalene også. påføre POR15 som visstnok skal være helt infernalsk bra... :) må bare få bestilt å få det å først... flyr småpenger i vilden sky...
Null problem å sandblåse bunnpanne!
Joakim G R: SLUTT Å BY PÅ ELSPEILENE MINE!!!!! JEG SKAL HA DE!!!! :p hehehehe
FY FAEN DIN JÆVLA P**K!
Akkurat i det jeg trykka siste budet, "tÿvärr, auksjonen är avslutad"
er ikke JEG som vant nei for HÆLVETE!!!! gav mæ på 2280 æ... FAENHÆLVETESØKKESATTANINNIENVISSSATANSFORBAINNAS KITHÆLVETESGRANSKOGFULLAVFAENSKAP!!!! æ MÅTT ha nye speilglass æ men faen om æ skulla få mæ elspeila gitt!!! HÆLVETE!
Fant ett høyre elspeil på blocket da, men mangler liksom venstre + hele kabelmatta :( Hva heter du der ?
har et spiller nytt i eske venstre elspeil men det er LEDNINGSMATTA som er vanskelig å få tak i og koble opp. spes med varmerele og kabler og brytere... elspeiler med varme selges jo nye på ebay for 55$ men det er LEDNINGENE som er håpløse å få tak i eller kobla rett sikkert med bryterne og kontakter mot speila :( :( :(
bynesetcustoms seff ;) hehe
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=vol....c0.m270.l1313
har et sett til 740/760 liggende;)
Har man speilene og bryterne er jo styringa enkel å lage selv. :)
FYI så måtte jeg inn med mer enn 2800 i makspris, så han hadde sikkert lagt seg på nærmere 3 selv..
fungerer brytere fra annen bil på enkelt vis da? fader vart skikkelig SINT æ no... gådd hele uka å venta på den dær budrunden!!! faen! :mad:
nånn må vell ha koblingsskjema en eller anna plass? ska æ bættre koble opp nå eget æ ass!!! må bare bestill mæ høyre speil fra ebay å kor i svarte får æ tak i rele t varmen da????? FAEN HÆLVETE ass... hehe
Kan sikkert bruke et bakrutevarmetrådrele-opplegg fra 850 ellerno, mener de har sånn 5minutter inne også legger de ut.. ?
skal innom kverneland Bil nå når de åpner om en times tid å sjekke priser og ev. tilgang til ledningsnett og varmerele og det der... kan jo være en sjangse i havet at det er å skaffe enda... må sjekke i alle fall... missliker å lage eget ledningsnett til sånt, liker at akkurat det er originalt så jeg vet det er good enough :) samt at da komer ledningene dit det skal!
er det kun speilglasset som er forskjellen på El speil med og uten varme eller?? i såfall kan man jo få tak i elspeil og skifte glasset til et med varmetråder i og koble opp i det minste :)
originalt ledningsnett ikke å skaffe lenger :(
ikke fant han bak disken i dag ut om det er å skaffe rele for oppvarmingen, er ikke så dreven han unge der i forhold til ringrevene :) men han prøver og det er bra. må sjekke litt mer...
noen derrimot som Vet ang varmen i speila om det da sikkert bare er speilglasset med en\to kabler ekstra som kobles opp mot selve glasset eller er det mere rundt det?
noen forskjeller rundt ny og gammel type elspeil\-ledninger og kontakter?
mulig jeg kan få kjøpt meg et sett gamletypen elspeiler og da får jeg vurdere om det passer å bruke gamletypen speilhus eller bruke nytypen speilhus om ledningsmatta er lik...
driver å demonterer alt på 1031 akslingen nå til bilen... og når jeg skrapa bort tjukk skit før jeg skal sandblåse den nå så fant jeg en liten lappe der det står:
3:31... som da sikkert er utvekslingen på den. men det som er mer interessant er: hva i huleste vil det si? :p hehe
gi meg noen teoretiske tall som man kan skjønne noe fornuft utav på den...
Når mellomakselen har gått 3.31 runder har bakhjulene gått 1 runde ;).
:p
skjønnte nesten du kom til å være først ut med å uttale deg om dette ;) hehe
er det en brukbar utveksling på en bruksbil? der "farta" er mer aktuell enn aksen...?