Den hvite porselensdingsen er motstand for coilen. Må ha motstand der ellers brenner du stiften.
Printable View
Den hvite porselensdingsen er motstand for coilen. Må ha motstand der ellers brenner du stiften.
HEHE ikke all lufta som går gjennom filteret her nei :D
Ta bare å legg opp en ny ledning fra minus på coilen til turtelleren, så trenger du ikke tenke noe mer på det problemet.
tror nok det blir gjort snart ja. men venter litt til jeg skal legge opp kabler og koble opp oljetemp\trykk :) tar det i samma slengen.
er det kjapt gjort å ta ut dashen i 240n? kunne tenkt meg å fått ut det jeg har liggende på sida av senga som en faller nedpå når en ruller ut i søvne å slår seg på pinnene :p hehe
skader ikke at det er sprekkfritt heller da...
Jeg synes det er kjapt gjort å ta det ut ja. Men så har jeg jo gjort det noen ganger nå.
Det sitter med noen skruer under mot ramma, og på sidene. Og ikke glem den skjulte skruen i hullet mot venstre under pyntelista under friskluftventilene i midten. Det er en tynn karosseriskrue som går igjennom en blikkprofil for å holde det fast mot ramma.
allright. får se på det. greit å spørre om slikt så man ikke står å prakkes å banner over seg uten grunn :p
original oljetempgiver er utgått... :(
så om ingen vet av billigere plasser å få tak i oljetempgiver enn hos pedersen, så bestiller jeg der.
har send de mail med spørsmål om den oljetempgiveren de har for vdo er for å skru inn istede for bunnpluggen i bunnpanna slik den originale er.
la også inn ordre på vanntemp instrument vdo + giver :) skal da få fylt opp 242n med målere så det holder...
MR. VIKEBØØØØØØØØØ!!! :eek: "oooh ijt skræm mæ sånn" når får du broderen din til å lage en kopi av den dashbordmonterte målerholdern????? jeg trenger nååååååå :p hehe
http://www.cicvam.com/instrumentatio...?pageNumber=36
så på denne siden så står det jo faktisk litt interessant som jeg ikke var klar over. at det er samme giverne selv om det er Farenheit og Celcius, bare at man må velge de riktige skalaene... får se om det ikke blir lagt inn en ebay ordre på det istede om jeg finner de riktige
hva er riktig type plugg for bunnpanna? gjengetypen? tenker da på oljetempgiver. der med 90gradersbøy på kontakten så det ikke står så langt nedover :)
5bar = xxx PSI???
15 psi = 1 bar.
1bar = 14.5 psi
Allright da er det avklart med bar\psi. men hvilken type gjenger og det er det på bunnpluggen? noen som vet? :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1028.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1029.jpg
da har jeg vært å henta en spiller ny Original Oljetrykksgiver.
det følger med kabel, antar det er til den vanlige oljetrykkslampa som skal byttes over for å sette på giver her. og det følger med 3 stk overganger for ulike gjengetyper\str.
din sak dette :) får bare se å koble det opp så fort jeg orker nå samt sjekke om det finnes å få tak i riktig gjengetype til bunnpanna for tempgivern om noen kan gi meg type gjenge\bolt som står i bunnpanna på B21 blokka???? samme som B230 også kanskje? :)
bestilte i forrige uke ja :) og det er classicparts så tar ca en uke før det kommer, men er tilgjengelig enda ja!
bestilte ut fra delenr som Karl kom med fra den sida han hadde linka til i 200serie trådene :)
oljeTEMPgiver er utgått ja, men ikke oljetrykksgivern.
veiledende\villedende 716,- tror jeg det var :)
litt billigere enn Pedersen sin VDO giver til 5bars målere.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1690.jpg
Er det slik den ser ut ?
er vell det vil jeg tro ja :)
grattis :)
fint å ha det ja! skal se om jeg drar i vei å bestiller opp giver så jeg får skifta til originalmåler i 945n å kanskje. må bare sjekke at jeg får tak i giver til tempen men er jo INGEN som vet boltstr\typen til bunnpanna her jo på b21\b230!!! skuffende...
Skal ut og bytte olje på bilen nå, kan måle størrelse og gjengestigning samtidig. Dette er en B230..
EDIT: Du får regne på det selv, men den måler 18,8mm, og har 16 gjenger pr tomme.. Siden tommer går på brøk, gidder jeg ikke bry hodet mitt med dette nå.. :p
God kveld..
Følger med her. Har du sjekket at bredden på den ford-diffuseren stemmer sånn passe med 240-ræva? Tror det blir stilig om du klarer å tilpasse en sånn:)