Sa ikke at det var dårlig, men BBC kommer jo i 7L utgaver også og slikt så ikke folk får et helt feil bilde...
Printable View
Har kobla opp MS3 Med X board. Funker fint MEN får ikke signal fra veiv pos. giveren. Har LH også lagt opp som nødløsning, og bilen går som bare det. Hvordan skal den egentlig kobles opp? Tokk 5Volt inn på 2 og de andre på 1 og 3, men får ikke inn noen ting på loggen.. AFR og Map funker fint.
Da bruker du vel orginal Bosch trigger? Den er ikke hallgiver, men er en VR giver. Da har du pluss og minus signal fra trigger, og den tredje ledningen er skjerming og ikke 5v.
Med Bosch VR giver så jorder du minussignalet på pin1 på DB37 kontakten, jorder skjermingen på pin2 og signalet inn på pin24. Signalkretsen inne i MS setter du opp for VR signal. Du må justere potmetrene for å få inn signalet rett. Har du pcb v3.57 hovedkort må du meget mulig lodde inn en motstand i serie med signalet om du mister signalet på litt turtall.
Om du likevel har hallgiver så er det fortsatt enklest å bruke VR kretsen.
Det er noen år siden sist jeg brukte Motronic trigger, så husker ikke hvilken pin som er hva. Men jeg inbiller meg at pin3 bruker være skjerming(?).
Er org giveren. vr regner jeg med.
Har jord fra ms til 1 på kontakten på giver. 24 fra MS til 2 på vr. Jord(skjold) til 3.
Men det fungerer ikke..... Leser av om jeg sender litt strømm på, men giver gir ikke nokk. Helt dødt... Hva gjør jeg da?
update:
Ser att jeg må logge litt på kortet.
Om du ikke har gjort det allerede, så nullstill begge potmetrene først. Så justerer du på R56 til du eventuelt får signal. Har du scoop eller tilgang til scoop kan du måle om signalet virkelig når fram.
Men om du ikke har kontroll på om ledningene er rett eller om du bruker rett krets, så er det tvilsomt at signalet kommer fram.
VR på LH2.4 har 3 pin. 1 signal.1 skjerming, og 1 jording.
Pin 1 er signal ECU
Pin 2 er sensor ground.
Pin 3 er Shield ground.
Kort fattet, nr 2 og 3 til jord. Nr. 1 gir triggersignal.
Sånn har jeg koblet de hver gang.
Da stend i bokji ;-)
Utfra hva jeg så på 24v'n, så har den samme setup på sensoren ;)
Ikke helt enig i formuleringen din. For å unngå problemer skal skjerming ikke blandes sammen med jordingen av signalet. Det er mange som blir forvirret av hvordan skjerming skal kobles, og kobler feil slik at de ikke har skjerming lenger i praksis.
I en perfekt verden kan man jorde skjerming og jording av signal samme plass. Men har man muligheten bør man ha en dedikert jording til bare skjerming f.eks ved ecu, selv om jording ved sensor kan være like bra.
Jeg bruker understreke at skjermingen skal jordes kunn i ene enden. Er skjermingen f.eks jordet ved ecu skal den ikke jordes ved sensor eller kontakt. Jordes skjermingen i begge ender mister skjermingen effekt, og om man jorder minussignalet fra trigger sammen med skjerming kan den miste effekt om man gjør det feil.
Tom. Om du får litt hjelp så er enkleste måten å justere på at den ene kjører bilen på starter mens den andre justerer potmeter. Om du ikke får hjelp kan du f.eks justere en halv omdreining for hvert forsøk.
Som nevnt kan det hende du må ha en ekstra motstand i serie med signalet om du ikke får justert det helt bra med potmetret.
Helt enig med Truckdriver her. En bør separere skjermen fra jordingspunktet.
Jeg tok ut skjermingen ved stikkeren til sensoren, og jordet den i toppen.
Rent å fint signal (etter jeg byttet starter ;) )
Det er på samme viset som det er gjort på OEM motor styring. Der
Har riktignok skjerm og jordsignal to separate jordingspunkt. én i ECU, og en i motor/karosseri. Mulig jeg formulerte meg noe klønete :-)
Har kobla slik det har blitt sagt.... Skrur r52 og r56 helt ut og kjinner som en idiot og skrur på r56.. Får ikke en jævla puls!! Helt dødt! Hvor mange runder er det egentlig på dritten? Får det aldeles ikke til. Noen med MS3 på b230 blokk som veit sånn cirka?? Desperat.,.
Begge helt ut og 1000ohm motstand på signalet til hjernen.. Har jeg på begge bilene mine med MS, med helt perfekt signal.. Original 60-2 trigger på svinghjul med original sensor! :)
R52 og R56 går seks runder ut, så begynner de å hoppe over. Du kjenner ikke når de er helt ute..
Har du ordnet JP1 og alt av jumpere inni ?
Som sagt flere måter å gjøre det rett på :) Men om man ikke følger en måte som er kjent å fungere så blir det som regel feil. Mange som aldri har tenkt over hva skjerming egentlig er ender opp med å gjøre det feil om de ikke følger en kjent fungerende metode.
5 på potmetrene på v3.0 kortet og 25 på v3.57 kortet.
Har du samme hovedkort som Berg Performance så følger du tipset hans.
Jippi! Endelig noe inn :o
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...42070448_n.jpg
Men har jeg snudd ledningene gale veien? eller holder det med å bytte fra faling TIL raising edge?
Da jeg regner med att den høye pulsen er feltet de har hoppa over 2 hull pga feil polaritet?
Knotete litt med sprutet mitt nå, autronic Smc.
Får ikke gnist på plugg, får impulser inn, teller turtall når jeg kobler til pc'n. Ohmer utgang til tennmodul med multimeter, får utslag men tregheten i multimeteret blir det litt rart.
Strøm og jord inn på tennmodul, signal fra ecu og videre til coil. Bruker coil fra en Ford motor WS opplegg, fungerte når den blei tatt av motor.
Sendt fra min iPhone
Prøv heller å ta en composite logg. Da får du bedre oversikt over hvor de manglende tennene befinner seg. Med composite logger får du 2 linjer synlig når du har logget, der den røde indikerer triggerpunktet, altså de manglende tennene. Teller du 58 tenner har du mest sansynlig rett polaritet. Mister du signal på litt turtall til tross for motstand i serie så skifter du polaritet. Avviker tenning ved turtall når du har låst tenning så prøv å bytt polaritet. Ofte vil man få start selv med feil polaritet med MS.
Teller du ikke 58 tenner og det ikke hjelper å snu polaritet, så må du sansynligvis justere potmeter litt mer.
Du trenger ikke bytte om på ledningene om du har feil polaritet der.
De forskjellige høydene på signalet som du har logget indikerer hvor lang tid det er mellom signalene. Så der ser du virkelig hvor mye turtallet på motor endrer seg når den går gjennom de forskjellige taktene.
Det er derfor de manglende tennene må plasseres strategisk der hastighetsforskjellene varierer minst i løpet av en syklus, slik at de manglende tennene ikke skal forveksles med naturlig variasjon i signalet som vises på bildet ditt.
Coilpakken er vanlig induktive coiler, så de går fint an å bruke sammen med vanlige sluttrinn uten EDIS modul. Selv om jeg forsatt ikke skjønner hvorfor velge EDIs coilpakke når man ikke har EDIS orginalt på motoren.
Har du mulighet for å prøve måle utgangene fra sprut og sluttrinn med scoop? Vanlig multimeter blir for tregt.
For å sjekke om sluttrinnene fungerer kan du eventuelt koble en led diode parraalellt med coilene, slik at du får ett visuelt signal om det skjer noe når du prøver å starte.
Det kan være ett hjelpemiddel om du ikke har tilgang til mer avanserte hjelpemidler.
Kan desverre ikke noe om Autronic, så jeg kan ikke gi deg noen mer spesifikke råd i forhold til sprutet.
Er du forresten sikker på at signalet som styrer sluttrinnene er rett vei, slik at ikke coilene står å lader hele tiden mens tenning er på?