Rundvask og skinnpleie i dag.
Vedlegg 3026
Vedlegg 3027
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Printable View
Rundvask og skinnpleie i dag.
Vedlegg 3026
Vedlegg 3027
Rå bil:)
Takk ;)
Et smykke ja! :)
Vet nå ikke det, men takk likevel :)
Mottok aksial lageret til KKK K14 turboen i dag og kan meddele at heller ikke det passer K24 turboen :( Løsningen (håper jeg) er da om Turbo-Service finner ett passende lager til meg når den likevel er der til balansering, sendte den forøvrig i dag.
Nå har jeg også en fungerende høytryksspyler med skumkanon så nå blir bilvask litt lettere :)
Hadde en spyler fra 2007 som dessverre var frosset istykker vinteren 08/09 og dermed ligget ubrukt siden da.
Gikk ikke helt som planlagt reparasjonen av den da.
1. Demonterte spyler og konstaterte sprekk i plastrør ut fra pumpe, byttet denne delen "(A)" til ca 75,-
2. Oppdaget da lekasje i håndtaket pga trykket hadde økt i forbindelse med bytte av del A. Limte røret i håndtaket med araldit etter å ha pusset overflaten/sprekken ru. Lekasje med en gang. :(
3. Dro til Plantasjen 2. pinsedag, kjøpte nytt håndtak med slange og overgang til hurtigkobling (orginal skrukobling). Kom ut i bilen og oppdaget at det kun var slange i esken, både håndtak og hurtigkobling manglet. Gikk da inn igjen og sa ifra men dessverre så hadde de ikke flere sett igjen og kyndig vedkommende kunne fortelle at de løse håndtakene de hadde ville passe på min slange, noe det selvfølgelig ikke gjorde.... :(
4. Kjørte nedover igjen i går (3. gang) og leverte tilbake håndtaket og fikk pengene igjen. Kjørte da 100m til Coop Extra bygg og kjøpte meg en slik pakke med håndtak, slange og hurtigkobling som Plantasjen var tom for til 200kr mindre. Hjem igjen og teste. Oppdaget da enda en lekasje pga nå klarte pumpa å bygge opp trykk! :( Gikk lei dro vaskeren inn i uthuset.
5. Kjørte nedover i dag og leverte tilbake slangesettet og kjøpte meg en helt ny vasker. Funker fjell :)
Karcher K5, ikke noe fancy greier.
Mye ga du? er ute etter en ny selv, Karcheren jeg har nå synger på siste kvarteret.
2800-2900 tror jeg.
var det 2liter turbo du hadde på gamle v70en?
hvilken årsmodell var denne motoren og hvem laget softvare til den? mener du hadde byttet dyser, turbo, lmm osv??
Hvordan det Marius? Er ikke så mange av de anerkjente firmaene som tar på seg custom-oppsett. Jeg brukte Autotech, og er så langt ikke blitt fornøyd med softwaren deres til min. Vurderer isteden RICA som vel er en av få andre.
RICA er nederlandsk, og forhandles blant annet via Autopower i Norge og Viva Performance i USA. Ifølge autopower tar de på seg å programmere custom-oppsett og trenger ikke bilen på rulle dersom de vet hvilke modifikasjoner som er gjort med bilen.
Dette var en 98 mod med Motronic 4.4
Kjørte standard software uten problemer, eneste var at jeg måtte koble bort magnetventilen og kjøre mekanisk ladetrykk for at det ikke skulle bli for høyt. Sikkert ikke optimalt, men det funket bra.
Oppsettet var:
16T turbo med #7 vinklet eksoshus
S60 turbo grenrør (bedre flow)
JT 3" eksos med racekat.
Grønne R dyser (465ml)
Modifisert LMM (orginal LMM i 3" eksosrør)
K&N filter i åpen boks
50mm alu cooler fra KL racing (max tykkelse med AC)
Kjørte med det oppsettet i 5år, forbruk lå på rundt 1,1L ved småkjøring. Den gikk ganske så bra på 1,2-1,3bar trykk.
Hørtes egentlig ganske likt ut oppsettet på T5'en min det. Bortsett fra at jeg nå har en 18T, men det er jo ikke rare forskjellen. Rart at du ikke fikk problemer med grovere dyser, ny turbo etc uten å skifte software da? Eller var det gamle ECU-systemet såpass mye mer tilgivende?
Ja det var nok litt mer tilgivende enn nyere ME7.
Skal ikke rare avvikene til før det sier fra nei. Kjørte du 16T wastegate også eller brukte du den gamle wastegateklokka?
Std 16T i kjip oppgradert versjon. Åpnet og strukket fjær. Var inne på tanken å kjøpe en ny men kom aldri så langt.
så lenge du klarer å øke dysestørelse og lmm riktig kan du fint kjøre orginal software.
cluet med de nyere bilene er jo at de har ladetrykksvakt som setter bilen i nød når den leser mere enn 0,7 bar mener jeg det var. det er her tullballet begynner og man må ha noen som kan mappe skikkelig.
98 modell da hadde du vel ikke vvt?? eller elektronisk gasspjeld?
Manuell ja. Som nevnt for å få høyere trykk. Er maks 0, 7bar med std actuator.
Det kjekke.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2394.jpg
Og det ikke fullt så kjekke.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2395.jpg
Gøy med gips på hånda ja, nettopp hatt gips I 2 måneder selv :(