Hmm, ja, kunne jo gjordt det. Men nå har jeg allerede kjøpt Biltema dumpen, så blir nok ikke det. Hadde jeg tenkt på det for noen dager siden så kunne jeg gjordt det for da kunne jeg henta silikonslangene samtidig som også lå i tollen da :).
Printable View
Ja, for det kan jo hende at det går greit:)
Kan sende ei melding hvis det blir noe av det da? 97969378
Går dessverre ikke å hente pakkene hos terminalen siden de ikke hadde system/betjening til det sa de. Men silikondelene ankom Drammen i dag kl 9:11 så det er kanskje håp for at de er i Kongsberg på Lørdag morgen :).
Åja, men da får du dem nok i morgen:) Hvis du følger med selv når den kommer, kan ikke vente helt til "hente lappen" kommer, det tar jo tid:p
Ser meget ut det arbeidet du har gjort med grenrøret og turboen ChrML ! La merke til at flensen på grenrøret var litt hakkete skjært, så blei mye bedre nå :) Stemmer de 100% overens nå da? :)
Jaja, så lenge det ikke får noen motstand, så går det jo bra ! Er de små forbedringene som skaper det hele :)
Det stussa jeg litt på også .. Men da er vi enige ! Kommer til å bli bra det her :)
Oppdatering 18.06.2010 - Turbo monteringsklar, grenrør lakkert og sveiset inn til temp giver i bunnpanne
Turbo ombyggingen starter i morgen :). Kommer med en liten oppdatering i dag.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5660T.JPG
Turboen er ferdigmalt og gjordt monteringsklar. Malte ikke eksoshuset for tviler på at det kommer til å holde. Da er det bedre at det ser litt rustent ut enn at det er masse malingsflak overalt. Hadde jeg hatt tid til det så skulle det blitt syreduppet først.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5664T.JPG
Fått sveiset inn mutter til tempgiver i bunnpanne.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5666T.JPG
Begynt å coate ene siden av grenrøret med svart beskyttelseslakk. For at det ikke skal flise seg opp så lett og tåle mer søl og vann og slikt. Ser ganske likt ut på bildet men bortsett fra at slangeklemmene nå er svarte :p.
Turbon ble mye finere nå :) Blir det rød benga på bunnpanna nå eller?:p
Må si jeg har skikkelig sansen for denne godt dokumenterte tråden:)
Blir artig å høre åssen det fungerer for deg når du har fått nye turboen oppe å gå!
Hehe, greit å dokumentere litt :). Er jo greit for andre som eventuellt skal gjøre noe lignende og vil se bilder av det meste som blir gjordt og er jo også morro å ha selv for å kikke tilbake på! Har tatt litt av, tråden har jo over 1000 innlegg nå :eek: :).
Kommer nok full rapport på Søndag hvis alt gikk bra! Nå er bilen pakket og klar full av verktøy og utstyr for å reise på Bilklubben i mårra og skru:
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../IMG_5667T.JPG
Ganske bra opplegg det med Bilklubben, eller?
Syns vi ikke har noe slikt her jeg bor. Selv leier jeg værste, men hadde jo sluppet det hvis det hadde vært no tilbud i lokalmiljøet.
Vinner jeg penger noen gang skal jeg bygge en sånn hall :D
Blir moro for deg! Husk å nullstill hjernen før dere test kjører. fyll full tank! (for du blir overasket over hvor mye mindre suppe bilen vil begynne å bruke :D)
Ny fin olje er vell innkjøpt? husk å dra motoren på startern for å få opp olje til turbon.
Nytt rotor og fordelerlokk innkjøpt? hvis ikke så rengjør dette nøye. bruk stålul.
Bruk god tid på slanger å sånt så dere ikke får lekasjer. det er viktig for hele "opplevelsen" :D
Hehe, ny olje er kjøpt inn :). Har har også tenkt på det med starteren faktisk ;). Har ikke ny rotor og fordelerlokk, men kan rengjøre det. Hehe, takk for tipsene!
Jo, men det er litt jobb for man må fjerne den klossen som sylinderen henger på. Så gadd ikke :).
den jeg kjøpte på feiltema er ihvertfall det :p gleder emg egentlig til å se update her :D for da får jeg så hvordan en volvo SKAL gå :D å få får jeg se hvordan min blir med nye turboen :D
jeg vet om folk som gjennbruker bremseveske.... derfor jeg sier sånt :)
Jeg vet om folk som spiser matrester, dem burde få seg ett liv:)
Husker du på å ta noen mål av DP'en?
Kansje litt ot , men lurer så må spørre. Hvordan klarer du å vente til klåkka 3 med å starte med skruinga? Hvorfor starter du ikke rett etter du har spist frokost? :P
det har jeg også lurt litt på :p
Må vel snarte lønne seg å leie et sted fast å kjøpe seg egen løftebukk :P