Men du er jo moderator, so du kan vel berre flytta det til gullprosjekt sjølv du viss du vil:p
Printable View
Men du er jo moderator, so du kan vel berre flytta det til gullprosjekt sjølv du viss du vil:p
Ser veldig bra ut interiøret der, stolene ser veldig gode ut :D
Godt å se at du holder på og at ting går fremover!
Det nye interiøret ble kjempe fint - godt jobbet!
Er litt trist uten bilen din i garasjen her hjemme!
Men når du kommer hjem igjen må vel vi andre bare holde bilene våre unna, sånn at din får stå helt i fred. :p
Trur det jeg og :)
Du har laga en flenk sønn Per Olav :D
Hehe, ja, du kan vel si det sånn. Har vært betalende medlem siden februar, men har ikke brukt forumet så mye før. Må jo følge med på hvordan det går med bilen når det ikke bare er å gå ut i garasjen for å ta en titt!
Hehe, vet ikke om jeg skal respondere med "takk" eller hva jeg skal si.
Ja, flink er han, er stort sett han som gjør alt av praktiske ting hjemme her. Veldig deilig å ha en sønn som er allergisk mot skitne biler, for det gjør at jeg både jeg og han har ren bil hver fredag og mandag :)
Velkommen ja, selv om du har vært her en stund:)
Se der ja, der fant pappa veien hit også :p
Daniel.. Jeg misunner deg. Hver gang jeg vasker eller polerer bilen til far, klager han bare på at jeg har brukt altfor mye av den dyre voksen hans, uansett hvor mye gliset skinner i bakgrunnen.
Får såvidt lov å røre bilen til fatters :p
Gullet hans ja ;)
Beklager.. Ingen anelse på elstoler i 850 gitt :p
utrolig flott interiør.
Takk for det :) Er utrolig fornøyd med deg selv! :)
Lukter godt, er behagelig å sitte i, og ser veldig bra ut + at det ikke er altfor mange som har det :)
Kan jo være det står noe på merkelapp på motoren også, pleier jo å være påstemplet noe spenning og ampere på en merkelapp...
Var å så etter det i starten jeg også, men kunne ikke finne noe. Har sendt en PM til Nilsebu nå, angående om det er motstander på nettet eller ikke.
Har koblingsskjemaet her på maskinen, men det er to tegn der som ikke står forklart, som kan virke logisk er motstander, men som jeg ikke kan se hvorfor skal være der.
Legg ut bilde av skjemaet?
Ble stille her etter skjemaet kom :p
skall koble opp mine jeg også, har ikke rukket å gjøre det enda, så håper du kan lage en liten howto når du er ferdig :)
og må si at du har en fin 855 :p
Er det den 4/29 du skal kople deg til?
Jeg kan ikke umiddelbart se at du skal kople inn noe motstand her, ser veldig rett frem ut
Hehe. Takk for det :) Akkurat nå er den ikke spesielt fin der den står i deler og venter på å blir klartgjort til lakk og nyrenovert motor. Tar virkelig litt tid og krefter å bygge fin bil :) Skal se om jeg ikke får slengt ut noe liknende en How To når jeg er ferdig.
Jepp, men hvilke ledninger skal på 4/29? 4/29 kan jeg ikke skjønne annet enn at er motorene på setet, så den er jo grei. Det er et bedre spm, og hvor får det originale ledningsnettet strøm fra? Er jo teit å koble det rett på batteriet.
Det jeg lurer på hva i alle dager er for noe er de ledningene som går til 11/16, 11/15, 11/10, 11/9, 11/5, 11/40 og 11/39. Og hva er den firkanten på dem?
1/1 er batteriet i bilen, firkantene på alle de 11/xx er smeltesikringer tenker jeg, den som står på 11/39 er nok en slags automatsikring, som du kan kople inn igjen dersom den ryker..
så ut fra den logikken så ser det ut som du får 12V rett inn på 4/29, alstå du skal kople til +12V og en jordledning, samt den "white" som kommer fra 17/13...den siste er tricky...:confused:
Om du kopler det rett på batteriet så husk at det skal ha en sikring så nære batteriet som mulig for å hindre blant annet brann i ledning ved en overbelastning eller kortslutning, og ødelagt utstyr :)
Håper det var litt hjelp på vei...:) nå var det køya, det kommer en dag i morra..........
Jaja, vet at jeg må ha sikring og alt det der.
Spørsmålet er heller om jeg skal koble meg inn på noe av det som er i bilen fra før.
Det er godt, better safe than sorry :)
Se i sikringsboksene dine om det er noe som tilsier at el.stoler kan tilkoples der, eller om det ligger noe klart under stolene.. den siste hadde du sikkert visst om siden alt har vært ute:p, så da ville jeg lagt en ny ledning til stolene, rett fra batteriet.
Kan jo være noen andre med mer erfaring rundt akkurat dette har noe å komme med...
Forresten, ble noen tilsvarende bil levert med el.stoler? så er det en større sjangs for at det finnes noe originalt opplegg som du kan kople deg til...
Har du eit bedre skjema? Med forklaringar på kva som er kva, kan jo hende at ledningen ifra 17/13 berre er noko styrestraum/tenning på. Reknar med at seta kun skal fungere når tenningen er på orginalt?
Hjelp det deg? :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1324.jpg
Det hjalp litt ja! Fikk en annen som bekreftet det samme også! Ikke slett bildet Agrostar! :D
Skjønte det ikkje igår, men no ser eg at 1 skal ha 12v konstant, 2 er 12v når tenningen er på, 3 er jord og 4 anar eg ikkje kva er, men den skal ha 5v konstant :p
4 skal til diagnoseuttaket i motorrommet :)
så, dra kabel fra sikringsboksen i motor rommet til kontakt pinne 1. (sikringsboks ved vindusviskermotor)
Fra pinne 3 til ramme på bilen(jord)
fra pinne 2 til Radio eventuelt? (strøm når du slår på tenninga)
og sete uten memmory trenger du vell bare å koble til pinne 1 og 3?
kan dette stemme?
og hvilken dimensjon er det på original kabel?
Memory på sete skal jo gå uansett om bilen er skrudd av vel? Blir vel samme som minne på radio, trenger vel steøm fo å holde minne der konstant? Og ihvertfall på sete til fatters med minne kn en stille sete uansett om tenninga ikke er på. Regner med det da er orginalt hele veien igjennom volvo sine el.seter?
Blir knall dette her, Daniel :)
Funnet ut noe mer om setene?
Nå har du 1000 innlegg i tråden din! :)