Er vel en del av gamet. Regnet ikke med svinghjulet tålte all verden. Men pga "fettet" så har jeg en svært dårlig clutch i tillegg.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Printable View
Trykkplata skulle en tro bare trenger en skikkelig vask ja [emoji4] . Pedersen har erstatning svinghjul hvis du vil gjøre det lett, men koster kronasjer da [emoji13] .
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Får se det ann. Har sinter til M90 liggende. 712 trykkplata som står på så ny ut for noen hundre mil siden.
Det er helt klart en idé jeg har vært inne på ved flere anledninger. Men tror nok de som er stabile koster endel dessverre. Så må få prøvd å lånt ett.
Har skrapet av den guffen der ifra mang en m90 igjennom årene..:)
Så det er vanlig når svinghjulet ryker..
Å clutche ut den i 3 gir var vel nådestøtet vil jeg tro.
Har skumlest litt, men fanget ikke opp navnet til de som har benk på stjørdal? Skulle nok ha besøkt de en tur jeg også :)
KM Dyno. Du finner de på Facebook. Begynner å ha vært innom endel biler der nå.
Da tror jeg epoken som registrert gatebil er over. Skiltene ble levert inn for 3 dager siden og forsikringen tegnet over på den nye vinterbilen. Det blir rett og slett for mye skruing å bygge om til hver EU. Er vanskelig å få kjørt på de lokale banene uten lisens også. Så nå blir det fullbur og ekte racebil. Ikke drifter men asfaltracer litt som Gr.A på 80 tallet. Må bare lese litt i NBF boka først. [emoji4]
Kult! :D
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Venter spent på byggebilder!!:D
Ikke skjedd mye her enda for driver å ferdigstiller hus slik at jeg får tatt over hjemgården og dermed får en masse garasjeplass.
Står litt i tenkeboksen angående videre motorutvikling og gearkassevalg.
Motor:
Alt 1.
531 topp 46/40 ventiler, skikkelig grenrør og E innsug.
Alt 2.
530 topp 44(46)/38 ventiler, org eksosmanifold og F innsug.
Alt 3.
16V topp med oppgraderte ventilfjærer. Skikkelig grenrør, orginalt B234 innsug.
Gearkasse.
Alt 1.
M90 med sveist 3. Gir og billet enkeltmassesvinghjul. 712 trykkplate og sinter.
Alt 2.
Getrag 265 med modifisert spakstell. Tilton 2 skivet clutch.
Hva tror folket?
Det ovennevnte endrer ALT.
Nå er det jo større jo bedre som gjelder da forbruk og spool up på høye gear og lave motorturtall er fullstendig unødvendig.
531 topp med 48/40 ventiler.
Turbotrimkam med maksimalt løft på innsug. Holck SWR flyfaen Njål Nilsen :)
Grenrør som en heftig turbotrimkam faktisk krever at du bruker.
Definitivt det glimrende E-innsuget eller noe enda værre.
Større turbo anbefales. Turbo med kun 52.2 mm inducer diameter er ikke for banebruk med såpass stort motorvolum som 2,3L.
3" eksos er minimum.
Getrag 265 og 2 plate clutch.
Har jo en mye værre Precision 6265 BB på hylla om nødvendig.
Men om jeg skal følge ett regelverk som ikke er drifting så begrenser effekten seg selv. Å stille i GT1 pga mye effekt så er jeg på tynn is. Vi burde hatt en form for samme opplegg som i sverige. Timeattack.
Ok. Dette er regler jeg ikke kan noe om. "Free for all" og "Run what you brung" låter fint. :)
Tenker du å kjøre GT4 f.eks så kan du ikke ha veldig mye effekt ihvertfall hvis du ikke vil legge masse masse vekt i bilen som de fleste. Se om jeg finner minimum kg pr hjul hk. Må huske på også at de har begynt å "måle" effekt i bilen men en boks man må klargjøre for i bilen, dvs ikke så smart å ha for mye hk.
Ser ut til at det er mye verre enn jeg huska. Max 300 hjul hk i GT4, men i utgangspunktet 5,3 kg pr hjul hk.
https://bilsport.no/wp-content/uploa...GT4-2017-1.pdf
GT4 blir for slappt tror jeg. Kanskje GT3 men da kommer man fort borti disse Porschegreiene man må hanskes med rundt banen.
Så hvis man f.eks velger GT4 så kan man med en EFR7064 og en avansert ladetrykkstyring mappe inn 295 hk på 3500 o/min og så bare redusere ladetrykket oppover på turtall slik at man holder seg rett under 300 hk hele veien til 7000 o/min., og det er tillatt? Burde kunne bli vinnerbil av slikt.
Denne type flate og brede effektkurve:
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/09/351.jpg
1590 kg for 300 hjul hk i GT4
1680 kg for 420 hjul hk i GT3.
Blir pest eller kolera i de klassene [emoji12] [emoji90]
Ja du må ha usannsynlig budsjett for å kjøre i høyere klasse enn GT3. Funderer noe voldsomt. Hadde fungert greit med en ca 1200kg bil med 450hk.
GT2 klassen er nok helt greit skulle en tro, men man kan nok ikke forvente å komme på pallen.
2,5 kg pr hjul hk men max 600 hjul hk. 1500 kg da med 600 hjul hk.
Hvis man begrenser seg med effekt her kan det bli kult.
420 hjul hk så blir det minimumsvekt på 1050 kg [emoji4]
Skulle jeg valgt mellom de girkassene du oppgir blir det Getrag 265'n. Begge er langt fra noe raserbil kasser men 265'n tåler ihvertfall juling [emoji4]
Målet er nok eller vil aldri bli å vinne men siden det er to lokale baner her så kan man med lisensiert bil stille på trening 1-2ganger i uka. Det er noe som passer meg. Og den GT2 greia var kanskje ikke så ille.
Det må sjekkes ut. Koster fort 20000++ i dekk og drivstoffutgifter også vil jeg tro.