blir bra med ny motor marius:) blir nokk en del mer kjørbar med den en 2,8an =) å holdbar kansje :p
blir bra med ny motor marius:) blir nokk en del mer kjørbar med den en 2,8an =) å holdbar kansje :p
ja trur det jog og jonas gleder meg til neste år.
Men har nå tatt ut motoren og funnet ut at det er stempel sylinder ras..om det har gått bra med råder veit jeg ikke enda skal sjekke det opp til helga:mad: MØKK!!!!!!!!!!
fy så surt:/
Noen aning om hva som kan ha forårsaket det?
trudde først det var en bit fra skummet i fuel cellen som har gjort så den magret ut men det er det ikke. har tatt opp og og gjort rein filter og dyser... så det ser ut som det er tennings banken i fjord som har lagd brudd i stempelt også løsnet biten på våler og hadde en liten fest i syl 1 :mad:
da er blokka levert til borring og nye stempler og en ny råde kjøpt inn..så bare håpe tiden strekker til så jeg får detta sammen før 17 juli. men skal vell litt til trur jeg. må plane blokk og topp for og få kompen riktig i gjen siden stemplene jeg hadde i sist har gått ut av produksjon :( mye jobb og små ting som tar tid men vi får prøve:)
kommer uansett på 17 juli skal ha stand med jobben:D
da er blokka ferdig boret og honet og skal hentes i morgen:D så er det bare og montere og finne ut hvor mye som må tas av blokk og topp:)
da er motoren ferdig satt sammen og står og venter på og bli satt bilen.:)
men nå får jeg hive meg i bilen og rigge opp stand på vccn treffet på rudskogen....
da sitter motor i bilen igjen og er stort sett klar til kjøring fredag:)skal forhåpentlig vis ned til alf engh og bare dra den et drag på rula for og se at alt er i orden med bensin trykk og tenning;) gleder meg til freda`n:)
høres meget bra ut :)
Blir bra..
Grattis med reportasje i Gatebil bladet da Marius :D
magnum: takk takk blei ganske bra bilder det ;) kommer du på fredag eller?og ser på.:)
ja da var en nok en bane dag avsluttet.nå holdt motoren men har ingen revers!;) så da må jeg skru litt igjen.kommer kansje en innboard film etter vært:)
"Marius Moseby har bygget grom Volvo som suger. Men der er en bra ting, er det ikke?" :p
Var ikke dum den reportasjen :)
hehe grei overskrift da!hehe:)
Får vel bare bestille deg 4 link fra myranes nå. :P det har jeg tenkt :p
Blir spennende å høre fra deg om de nye racing coiloverne de selger. vurderer dette framfor pedersen sine coilover kit.
jeg kjører race coilovere foran på bilen min nå med bilstein racing dempere og 600 fjærer funker som faen det er veldig fornøyd.kan også senke mye mer med disse enn du kan med pedersens sine og fortsatt hga fjæringsvei:)
Har R154 i volvon og v160 i supran.
6trinns kassen tåler jo ALT, men den er ikke like god å gire med sies det, jeg har ingen problemer å gire med den, men er visst noen som har :P
Tror det koker mer ned i at det er en litt for dyr kasse til at flere bruker den, og den er mye større og klumpete enn R154
Men kjøp deg en ordentlig clutch moseby hvis du skal ha supra motor og gir. anbefaler 2plata tilton, har en kompis gjeng som brukte en formue på billig clutcher før de kjøpte denne tilton clutchen :P like greit å kjøpe det som virker første gangen.
stemmer ja du har jo supra og du....hehe det er noen som har det;)
ja tenkte jeg skulle kjøpe meg en ordentlig clutsh.værste jeg veit er clutsh som slurer.......
er ganske stor prisforskjell på 5 og 6 trins ja..men r 154 er jo som skapt til 240 da når det kommer til hvor gir spaken kommer.gleder meg til og begynne og bygge.;)
Alle burde ha en supra stående i garasjen, KONGE bil å kjøre.
Jeg gleder meg til å bli ferdig jeg :P kjekt å bygge også da, men kjøringa er best. :P
Husk å bestill kammer, kammdrev og sterkere ventilfjører til supra motoren, ingen vits å kjøre med de orginale. da får du ett kort register og en effektkurve som daler fort. har helt kols de motorene der med singelturbo og orginal kammer.
med de delene så får du nesten 2000 omdreininger til å spille på og en stigende kurve. jeg bestilte GSC s1 kammer, de passer bra med den turbon jeg har. gt4088r
masse motorsnadder på www.mvpmotorsports.com
De setter ned verdien på pakka også så du slipper å betale moms av alt :p ikke feil det heller :P 4000 dollar blei til 400 dollar sist. hjelper godt på :P
tenk deg den frekke lyden i en 240...
http://www.youtube.com/watch?v=OFjpJpTcErU
og til de som ikke klarer å få 6trinns kassa i gir kan jo prøve å gire fortere enn han her.. :P
http://www.youtube.com/watch?v=eATX_Y_5mC8
men skal ikke søple til tråden din mer :P