Stiv pris..
http://bil.autodb.no/autodb/search.w...Model_Min=1900
Printable View
Men "åpen for bud". :p
stiv pris for en ihjælkjørt bil..
Om dette er ubetydeleg rust, kva er betydeleg rust?
Vedlegg 2531
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=39999148
Biler ser vel ikke så verst ut ved første øyekast, men de rustflekkene som er, får sies å være temmelig stygge.
Jeg kjøpte en bil der i fjor, kom ditt.. Fikset papirene, så skulle de gå bak å hente bilen jeg hadde kjøpt. Tok 20 min, så ser jeg at de tauer den bortover veien, og blir tauet tilbake.. Fikk ikke start.. Fikk låne bukken der så jeg startet feilsøking.. Etterhvert tok jeg ned tanken, (går faktisk ikke å komme til tankpumpa under setene på det jeg kjøpte, selvom det er lokk til tanken der..)
Fant ut at bensinpumpa ikke gikk. Så måtte jeg gi meg for dagen. Da hadde jeg først jobbet som f... på jobben for å bli tidlig ferdig, så inn til oslo, skru på denne møkka i 4 timer, samt så for meg utgifter på noen tusen for å få den på veien, som jeg selvsagt regnet med at den var klar for siden de ikke hadde skrevet noe om driftsproblemer.
Lang historie kort, fikk hevet kjøpet uten antydning til problemer, og er meget positiv til butikken Oslo Bilauksjon, selvom bilen var en haug. Men det som er saken med f.eks Oslo bilauksjon er at de får inn biler som privatfolk ofte sliter med å selge.. Og da ofte biler som våre nye landsmenn har eid, dvs som oftest bulker og mye annet småtteri. Så de kan ha biler som er bra, og mye søppel, men bra betjening.
Burde kanskje ikke vært i denne tråden, men men.
Ja - det er i hvert fall ikke mindre...
detta bare MÅ være chassinr bytte-
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38565287
Denne har vel vært annonsert noen ganger før også, eller er det bare en som ligner...? Skal vel dreie seg om en grundig ombygging, men er det noen bestemte detaljer (f eks i motorrommet?) som en kan "ta" den på?
Den er ikke godkjent med sekseren. Var nylig begjært avskiltet også.
Sent from my GT-N7100
Også en grunn til at den ikke virker så veldig interessant å kjøpe...
i motorrom er det en del ja. har stått på hue i motorrom på 7/9 serier i 10år så detta ser jeg:p
når folk bygger om dissa ¨så bytter dem som regel ikke rammevanger, ser på høla der og dem er å 960. og på fjørtårna/fjørhus/innerskjærmer så sitter det fastnaglet bolter (for festing av diverse ting og tang, slik man kan bare feste ting med ei mutter) på denna bilen. noe som kun gjør på 960.
og skulle noen da ha bygd denna om fra en 740, så måtte dem ha kappa bort og bytta alt så kun gulv og tak er org 740. noe jeg absolutt ikke hadde giddi å gjort for å bygd om til 960. da hadde jeg nøyd meg med å bytte torpedo for å få rett pga dash og panser. da er alt gjort i grove trekk og bilen er omtrent fullt ombygd.
og når så små detaljer som høl i rammevanger og org nagla boltstusser er på plass så tviler jeg på att detta er en 740.
tror nok heller noen har sitti noen timer med å bytte B-stolpe pga chassinr, og nagla inn resten av nr plater.
hadde jeg fått denna bilen og begynt å plukke den ned litt innvendig i cupe så skulle jeg nok klart å finne igjen ett sjult nr...
jeg hadde absolutt ikke kjøpt denna der.
min mening hvertfall.
denne har liggi ute for salg før ja.
Vel stivt prisa PV
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40050979
"Smaker ikke helt godt" av 740/960en da nei. Mistenker at den ikke blir solgt så lett til ønsket pris, og det kan evt ha sine grunner.
Forresten, tror vi at samme eier har prøvd å selge den over lengre tid, eller er det raske eierskifter...?
Er lov å vaske bilen før man tar bilder :p
Også lurer jeg på hvordan han har tenkt å feste baklyktene?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40070445
40000 for det dærre?!? fyren må jo virkelig være mentalt tilbakestående..
Skremmende å tenke på hvor mange penger og timer han har brukt på den der, kontra det han kommer til å få igjen.
hadde passa bedre på høggern :)
Edit: "Innertaket er det limt 1000 selvlysende stjerner som stemmer med stjernehimmlen vi ser her i norden(veldig koslig nattestid)." haha
Hælle måne. Den var urstygg. Han må jo ha røyka alt som kan røykes.
Sent from my GT-N7100
Noen som reagerte på prisen på denne?
Syns den var gått litt langt for å kreve noe sånt.. i forhold til den som var gått 26 000km som ligger i godbiter tråden.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40197698
Der er det noen som ligger et par tiår foran i prisutviklingen på 240 ja - men fin det var den. På den annen side er den eneste konsekvensen av annonsen at selger ikke får solgt - noe som igjen bare går ut over selger. Finn.no er sikkert bare glad til, og hvis noen andre har en tilsvarende bil de skal selge (for en realistisk pris) danner den jo et veldig bra sammenligningsgrunnlag :)
Er litt uenig med deg der, ville nesten heller hatt den om det var bare sveist inn nytt rammenr enn om bilen var skjøta på midten eller no. Da er det jo en 960, en vil få mye mindre problemer med rust osv... Kort og godt vil bilen holde seg bedre, og de fleste biler med rammenr-bytte får rulle i fred til de er utslitt. Ikke noe jeg ville gjort, heller ikke kjøpt sånn egentlig. Men jeg ville enda mindre hatt en bil som var påskjøta 960-fronten (noe som også kan stemme her).
Bilen har forøvrig gått i Hamarområdet i maange år, var spesielt pen når jeg såg den første gang iallfall :)
Var en '98 V90 ikke langt unna Kongsberg som det ble byttet rammenummer på for endel år siden, eieren av denne bilen ble tatt. Han dreit seg forøvrig ganske rått ut på BF når han la ut prosjekttråd og ikke kunne svare på noen spørsmål angående ombygningen, han hadde visst "glemt" hvordan han hadde gjort det.
Det går en 97/98 V90 på Revetal som, ifølge vognkortet, er en 94 940.
Eneste som er merket av i vognkortet, er at den er ombygd til personbil (fra varebil) og godkjent med økt motoreffekt (204hk)
Litt vel overpriset ? http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=40197698
99000,- virker for meg total galskap. Virker som selger tror at det er bare 50stk igjen i Norge. Tror det er maaange slike lågmilar/gubbe-240'er igjen, skjult i garasjer og på gårder rundt om i distriktene.
240en til 99.000 kan sikkert være skikkelig fin, men jeg vil også bestemt si at prisforlangende er hinsides... Man kan lure på om det er gjort en feil. Men det er ting som tyder på at svært bra 240er øker i pris mens dårlige eksemplarer ødelegges, så kanskje denne prisen kan bli realistisk om noen år?
Hehe, har vel vært noen prosjekttråder der bilen plutselig har fått en helt annen farge i motorrommet osv ;) Men det fins jo også biler som har vært godkjent som karosseribyttebiler, med chassinr fra en simplere vraket bil, eller nytt chassinr (ofte skiltnr). Byttet til samme motor som i bilen som donerer chassinr, for å få det godkjent, og så bytte tilbake om det f.eks er en T-5R på rammenr til en 2,5 10V. Går vel an å godkjenne motorbyttet etterpå også, så har en lovlig bil, spart en masse avgifter, og bilen er i utgangspunktet en komplett T-5R, bare med nytt rammenr... Ikke at det er så aktuelt med dagens priser, og det er vel knapt nok umulig å få til i dag også uten kontakter innen oppretter-bransjen og en god porsjon velvilje fra saksbehandler hos vegvesenet.
Trur dei ska vera fornøgd viss dei får halvparten:p
For 240en? Ja, det virker klart mer realistisk, og det også godt over det vanlige. Litt usikkert ut fra bilder å avgjøre akkurat hvor bra den er, kanskje den skiller seg ut? Likevel tror jeg km-standen er litt for nær det ordinære - selv om det ikke nødvendigvis er negativt for tilstanden at bilen faktisk har vært i bruk...
Tja, si det. Vanskelig å være helt sikker bare ved å se på bilde. Men så pirkete må en faktisk kunne være hvis en skulle vurdere å kjøpe...