blir i værtfall ikke noe mer suge motor det kan jeg si med en gang. nå skal jeg ha turbo og nok effekt til og rive laus hjula på 4 gir!!!!!!:D
blir i værtfall ikke noe mer suge motor det kan jeg si med en gang. nå skal jeg ha turbo og nok effekt til og rive laus hjula på 4 gir!!!!!!:D
Skarru ha det såpass ukjørbart asså? :p
blir vell B 20:)
jepp går for stroka b16 med gasser turbo:phehe
Joakim_G_R: ja den blir vell forsovidt mer kjørbare langs veien med den nye motor og gir kontra dagens motor og gir. gleder meg.........:)
B14 med granadagasser 36/38!
blir 6syl med turbo ja.var egentlig meningen og hente motor nå snart. men nå må jeg få i tur suge motoren først vill ha den i orden når den skal selges:)
Rakseksa med kompressor.. Da får du kjørbar shit.
Eller kompressor på motoren du har nå? :p
eller suuupra :p
det blir 2jz-gte med singel turbo data sprut e85 og div......... .det har jeg skikkelig trua på!!!!!!:D kansje ikke det mest spennende motor valget men skal jo være skudd sikkert med moderat trimming:p
Det blir kult :)
Ikke dumt, kan tilogmed bruke orginal suprakasse også!
2jz er jo gode motorer, men burde vel helst være Volvosekser eller i det minste europeisk (BMW eks) :p
2jz har jo "ALLE".... Kanskje ikke i 242, eller Volvo for den sagt skyld. Men de er jo tunge da i forhold til feks: BMW M52BXX eller nyere og Volvo sin B6XX4X...
Liker tankegangen :D
ja dem er ganske tunge de motorene men er jo flere som har disse motorene i volvo og ingen som sliter med at bilen blir for tung foran.får jo ned vekta litt med alt man kan tas av motoren som jeg ikke trenger i volvo`n:)
blir og bruke r154 kasse 5trins kassa fra lille bror 1jz den tåler masse juling og er vist mye finere og gire.denne kassa er laget av toyota i modtsetning til 6 trinns kassa fra 2jz som er laget av getrag og er vist litt ei og få i gir.
passer også bedere med R154 kassa også da kommer gir spaken midt i orginal hulet på 240:D og det gjør jo ikke noe.:D
Er du medlem av volvo racing klubb?
nei er vell ikke det.hvordan det? vist du tenker på merkene på skjermene er dem kjøpt på auto art.:)
dem ser litt gammle ut så syntes dem kledde bilen;)hehe
2jz bi gromt :D Husk masse bilder :D
Ja er tøffe merker. Volvo racing klubb er en fullt aktiv klubb for folk som kjører rally og racing med volvo.
Nettsiden er nede nå, men pleier å stå litt her...
www.volvoracingclub.net/
syns det var eit veldig spennande motorvalg eg:)blir rått!!gleder meg til og følge med framover:)når startar bygginga for fult med nye motoren?
ser det er nokon som klager på vekta, men ligg ikkje mykje av vekta i dei orginale delene på motoren?som grenrør, turbos, osv..meiner og ha lest det ein plass men kan hende det er bullshit
nå må jeg først få i orden suge motoren så jeg kan få solgt den.planlagt bygge start er juli/august så jeg er klar til neste sesong;)
ja har hørt prat på at orginal grenrør og twin turboene veier 30-40kg med alt som hører til dem og det er jo litt vill jeg påstå:) men skal jo prøve og slanke den så mye som det går....blir moro og begynne:)
åh. har så lyst på å kjøpe komplett understell ifra deg :) det meste er på plass nu men mangler understellet :P hva vil det koste for dem korte nye coilovers fremme og racing coiloversene bak, topplagring, endeledd, og bærekule spacern? Jeg har en 242 1978 som det skal driftes med ;)
Bakterius: send meg en PM du så skal vi finne priser til deg:)