en anna gang jeg plades med noe likt var det rett og slett for dårlig jording til motor :)
Printable View
Har du gnist utav coilen?
Tok av pluggledningen mot fordeler, men synes ikke det kom gnist ut der? har prøvd å skifta coil også
Kommer du nå da eller?:p
Jaja.. da får jeg prøve å fikse det uten å stikke fingern nedi selv da:p
Den må ligge mot jord ja, gnisten skal "hoppe" mellom pluggledningen og jord.
Svinghjulssensor må du ha oscillioscop for å måle, hvis du har en annen som du vet funker (låne fra en annen bil feks) ville jeg prøvd det hvertfall.
Da skal jeg prøve å legge den mot jord først, hvis vi sier at den gnister der, er det bare fordelerlokk/rotor som kan være vidre feil da?
Vet jeg spør mye dumt nå, men kan egentlig ikke så jævla mye når det kommer til motor å elektronik:p
Tusen takk for topp tips:) skal få prøvd dette:)
Da skal jeg stikke å prøve ut fordeleren og småtteri, satser på start:)
Hjelp. har gnist med det samme jeg slutter å kinne!! Hva er galt da? Er ved bilen nå så håper på hurtig svar
Koblingsfeil ett sted, ett gåent rele kanskje?
Har du styrebokser fra automat bil? Om du har det mangler du signalet at den står i park;)
Vet ikke om det er fra automat eller ikke egentlig. Annet det kan være da?
Høres ut som om du ikke har strøm på 50, kun på 15. Prøv å tjuve startern.
Skru på tenninga, sett på alt av pluggledninger etc, ta av kabelskoen inn på startern, hold en skrutrekker imellom den feite plussledningen og den lille tappen hvor innslaget skal på. Altså kortslutt startern.
Skal det gniste da? Er jo to kabelsko uttak der, kan den være satt feil der?
Ta av begge å prøv. Husk at tenninga må være på som om motoren er igang.
Det har ikke noe å si om du har hjerne fra automat eller manuel siden innslaget til startern går på bilens ledningsnett. Altså det du ikke har byttet.
Batteriledningen til starteren har jeg lagt opp selv rett til batteri. Går ikke på 740 nettet. Og starterkabelen på lh.2.4 nettet ble klippet av
Innslaget til startern er ikke en del av LH2.4 nettet. Oljetrykk, ladelampe, innslag til startern, og et par andre går på bilens nett. Skal være et åtte-polet stikk ca ved servobeholdern. Innslaget skal være grønn/rød hvis jeg ikke husker feil.
Prøv å ta av de to kabelskoene å kortslutt startern manuelt.
Skal jeg ta av den tykke som kommer ifra batteriet, også bare legge skrujern mellom der den var og tapper der hvor den andre ledningen med kabelsko går inn?