Men hvordan slipper det trykket ut igjen? Slik at WG'en åpner?
Printable View
Men hvordan slipper det trykket ut igjen? Slik at WG'en åpner?
Trykket skal ikke ut igjen annet enn når du justerer. Trykket over membranen overvinnes av trykket under membranen når ladetrykket stiger. Fex 1 bar under membranen og 0.7 bar trykk over membranen + 0.4 bar fjør så vil wastegaten åpne om 0.1 bar når fjøra og det regulerte trykket overvinnes.
Aha, da forstår jeg. :)
Men om den ikke fungerer lavere enn minus-20, er det andre ventiler som går lavere? (Var rundt 40minus her i fjor vinter...) Teit på en bruksbil :p
Plasser den nære en varm kilde i motoren og kjør rolig til motoren er driftsvarm (noe man gjør uansett i 40speik!)
Hvis jeg skal tippe så fungerer den nok under minus 20. Men som alt annet så krymper diverse materialer i enheten jo kaldere det blir. Det som menes er nok at nøyaktigheten og driftsikkerheten opprettholdes ned til -20. Etter det kan det ikke garanteres hvor nøyaktig den er lenger.
Blir litt det samme som elektronikk som kun fungerer som det skal ned til en viss temperatur. Pga motstander som endrer litt verdier med temperatur og slikt.
Så bør egentlig ikke være noe problem, for kjører ikke med ladetrykk på så kald motor uansett. Etterhvert blir det varmt i motorrommet og da kryper man over de -20 gradene ganske raskt. Bør absolutt ikke plasseres for varmt eller. Braketten til original EGR er fin å montere på fant jeg ut! Ville ikke montert den på eksossiden for der blir det fort over +65 grader som er maks.
Hmm..
testa denne ikveld, men ladetrykket skyter rett i været - selv om den står justert på minimum. Og jeg har 0,5 bar grunntrykk.
testa med boostcontroler og, ladetrykket skøyt rett i været med den og.
får liksom ikke justert trykket whatsoever.
og ja, den er koblet riktig.
Så her er det noe rart...
Går WG'en inn/ut da? den sitter ikke fast?
Tar den jeg, såkan du slippe bryet...
Det er fikset nå.
har intern wastegate jeg, så det blir koblet motsatt på klokka :)
må det på intern, da den løfter andre veien.
fint og stabilt trykk på 1 bar nå, spann løs noe jævlig utfra en rundtkjøring :D
men lader ikke mere nå før jeg får mappa den ferdig oss es tuning.
benka forøvrig 220hk på hjula på 0,7 bar da fikk jeg ikke ladetrykk før 6000 rpm pga wastegate var slapp, og jeg ikke hadde denne ventilen.
Er det noen endelig guide på dette her... Meget interessert i dette på bilen min :D
Hvor går det an å sette på en ekstra nippel på originalaktuatoren? Hvor er det trygt å borre hull? :p
Kan noen tengne detta opp eller har bilde av dette på intern wg?
Er ikke 100% sikker, Tunglært vettu:p
slik jeg gjorde det:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...01210350_n.jpg
husk å få trykkregulatoren på rett side for at dette skal funke å justere med, altså den sida fjæra er på =) husk å ha en ordentlig ragulator ellers blir du plaget med ustabilt trykk
lett å blande intern og ekstern wastegater og portene inn/ut og fjæra osv.
http://i129.photobucket.com/albums/p...vsexternal.jpg
Har kobla det slikt opp jeg å, men sliter med voldsomt ujevt trykk. Alt av slanger er gode osv, men har en følese på at syndern ligger som nevt i regulatoren! Finns det noen bra på nettet som har blitt testet eller?
Først prøvde jeg med en ebayventil, da laddet jeg noen ganger 0,8bar og det meste jeg fikk var 2,4bar uten å justere noe.
Kjøpte en Gebe trykkluftregulator 0-10bar, på verktøy og maskin til 199,- funker helt perfekt, 100% stabilt trykk. Men pass på at den blir montert rett vei ;)
Men det optimale hadde kanskje vært å fått en med arbeidsområde 0-2 eller 0-3bar.
Jeg kjøpte en med arbeidsområde 0.2-2 bar. Det er nok det mest optimale for de som ikke skal lade 10 bar :p. Var en sånn såkalt "presisjonsregulator". Ganske dyr, ca 700 kr inn til rørlegger.
NXS Motorsport sin kuleventil funker bra, koster bare 20$ på ebay.
Takker til "V20T" som tipsa meg om den, beste ventilen jeg har prøvd :)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NXS-M...item3c9db9eeae
Tenkte å bestille noen, noen som int i å bestille sammen?
Er med jeg Henrik.
Kjøpte slik regulator som chrml har, 100% stabilt til meg også :)
Skal ikke ha mye i frakt for 5 - 10 stk. Får heller ikke ettergebyr på frakt i norge.
Men folk bestemmer sjøl, jeg kan godt slenge på 4 stk på bestillinga jeg. Ekke alle som har eller gidder å ha paypal og ebay account heller.
er med jeg også Henrik
Var vi 5 stk så kunne vi få de for 16 dollar stykket, + 2,8 dollar i frakt, så sparer 4 dollar da :p
ser ut som at schanche selger et kit for detta :p å det var hvertfall så "tidlig" som i 2009 for sia er ikke oppdatert etter det :p
http://www.schanche.com/show.asp?pag...ntercooler.htm
se nederst på denna sia ;)
Hva grunntrykk bør jeg ha i wastegaten viss jeg skal ha 1-1,3bar ladetrykk og skal bruke denne metoden? har inter wastegate.
du kan ha en wastegate med fjærtrykk 0,3bar, så kjører du 1bar mottrykk inn sammen med fjæra da får du 1,3bar ladetrykk. eller du kan ha en wastegate med fjærtrykk 0,7bar, så kjører du 0,6bar mottrykk inn sammen med fjæra da får du 1,3bar ladetrykk. opp til deg å avgjøre, men det fine med denne metoden er at du slipper å tenke på hvor stram fjær det er, sålenge fjærtrykket ikke er høyere enn det du skal lade
Heisann gutter:-) Jeg har en v70 01 mod, med 2,4 Turbo. Denne er chipet med en PPC boks fra BSR til 252 HK.
Jeg har meget lite greie på dette med å bytte ut wg og slikt. Jeg kan bare og korte inn staget for og få mere trykk.
Noen som kan fortelle meg om jeg har ekstern eller intern wg på min motor? Og om dette vil funke på min bil også, eller om jeg bare vil få feilkode på turbotrykk? Er det noe vits i justere manuelt på trykket når den er chipet? Noen sa at dette skal ordne seg selv. Men som kjent... Mye vil ha mere:-)