Opprinnelig postet av
Kodja
nå har jeg kommet dit at jeg har bilen her midt i vrangstrupen IGJEN!!!
må skifte frontruta pga eu kontroll strax. skal være godkjent innen utgangen av mnd :p tviler på det går...
holdt på i helga å skulle skifte noe så "enkelt" som håndbremsband og skiver+klosser i helga. etter at 744n var totalt demontert... brukte kanskje 1,5 time før ene bremsekaliptern bak var av. den hadde rusta så gæli fast. har jo ikke had håndbrekk sia jeg har kjøpt bilen og det var jo ikke så veldig rart... ikke noe band igjen nesten, samt hele skitens kaliptern er rusta sønder innvendig.
når vi etter mye sveising og styr på boltene som holdt den fast var gjort og kaliptern tatt av så var neste steg å presse inn stempla. ene gikk greit, det andre stod fast. tok rørtang og pressa... Null effekt. neivell... 5tonns presse neste for å prøve å skyve det stemplet inn... NULL effekt! pressa gav seg så det sang. stemplet står fast som 7 troll i soloppgang!!! forbanna møkk!!!
først 2000 på frontrute skifte. så 2500 på 2 nye originale kaliptere foran + bremseslanger bak og håndbremsvaier!
4500 FØR jeg har gjort ev. anmerkninger på eu kontrollen... så gjenstår det å se Hva de kan klare å rote fram da... gud bedre jeg er så lei den bilen her nå! prakk fra dag 1 omtreng. egentlig dag 3 eller hva det var og det kommer jeg til nå!
kompressionen er nemlig helt sikkert på jorde! under at den har holdt så lenge. den kokte jo over 3 dager eller noe etter jeg henta den pga ventilen inn mot torpedoen på varmeapparatet sprakk... etter det dreiv den å kjørte opp og ned på kjøleveska, så stabiliserte det seg. så brukte den litt og litt etter hvert før den begynte å bruke litt olje smått om senn... nå klarer fader meg ikke bilen å stå i 1gir i nedoverbakke uten at den sakte men sikkert ruller framover pga dårlig kompression. så da er det vell lite å gjøre annet enn å skaffe seg en ny motor å hive i!!! forbainna drittbil! kaste faenskapen lenger enn længst snart...!!! samme hvor mye en koster på så kommer det LITT til hver gang som feiler den!
garantert vært skrudd tilbake km stand på eller tatt jævlig dårlig vare på FØR jeg fikk den!!! for så dårlig stand på en bil skal det ikke være på 260 000 km!!! no fockings way! 740n jeg og brosjan har\hadde går\gikk 300-350000km og de feilte det omtrent ingenting! helvetesmaskin det her ass!!! så nå skal det bli leting etter en org. 16V turbomotor eller da en FK\FT i god stand som man kan slippe nedi uten mer mixmaxerier!!! gidder snart ikke bilen for 5 øre!
mye !!! men fy fader jeg måtte bare få ut irritiasjonen!
hadde noen kommet med 10 000 kr i helga så hadde bilen blitt solgt TVÆRT på sekundet med alt montert... så jævlig irritert var jeg!