takk for infon innpå her, bila starta på 1 forsøk etter ledningsdnett bytte å alt av simringbytte å stempel bytte +++ i en 240..
Printable View
takk for infon innpå her, bila starta på 1 forsøk etter ledningsdnett bytte å alt av simringbytte å stempel bytte +++ i en 240..
Henger meg på her gatebilboy! MYE info som har kommet til nytte her inne.. :)
Hei, holder på og monterer sammen alt som skal vært på min B230FK fra en 940 som skal inn i en 240, lurte på om det fungerer og flytte slangen som går fra oljefella/brannfelle eller hva den no heter nermere innsug mtp Lmm som ikke tåler olje, monterer lmm på trykksiden før innsug.
et annet spm, på 240'n sitt LH 2.4 (non-turbo) nett så har man en blå kontakt med en eller annen føler på undersiden med en slange opp på fuelrail, denne er ikke på 940'n sitt innsug, går det bra uten og ha denne sensoren aktiv? kan ta bilde av begge innsugene hvis dette var litt dårlig forklart
Du må jo ha vakuum på veivhusventilasjonen, så den må nesten stå på slangen som går mellom luftfilter og turbo. Alternativt kan du montere en catchtank som samler opp oljedampen, da berger du lmm bedre vil jeg tro.
Den blå kontakten er til kaldstartdysa, den trenger du ikke koble til.
Da har jeg researchet litt på nettet i 740en, og mitt 240 nett:
I min 740 har jeg K-jet, der har jeg ikke klippet eller kobla ut noe. og da ligger disse pluggene tilgjengelig:
8 polt grå plugg:
Gul/Svart
Rød
Orange
Grønn/Svart
Svart
Svart
Blå/grønn
Gul/Hvit
1 polt plugg:
Rosa
2 polt svart plugg:
Rosa
Rød/Gul
Rød/Hvit til Coil (kan jeg bare sjøte det sammen med det fra motornettet?)
Blå til Coil (kan jeg bare sjøte det sammen med det fra motornettet?)
Mitt LH 2.4 240 nett:
8 polt plugg:
Svart/Grønn
Hvit
Brun/Svart
Blå
8 polt plugg 2:
Blå/Gul
Rød
Gul
Svart
6polt svart plugg:
Svart Rød
Svart Rød
Rød
Gul/Rød
Gul/Svart
Blå/Grønn
12 ledninger, der pluggen er klippet bort:
Tykke ledninger:
Rød
Rød (de to røde skal til + på batteri med 15 amp sikring?)
Rød/Gul
Tynne ledninger:
Rød/Gul
Lilla
Blå
Hvit/Rosa
Hvit/Rød
Rosa
Grønn
Blå/Svart
Er forvirra. kan noen hjelpe til å få rydda opp i tråden en gang for alle? :(
Og et til spørsmål: Kan jeg koble inn den blå og røde/hvite til å samkjøre sammen med K-jet systemet? (Turteller)
Hva er eventuelle ulemper med litt overdimensjonerte bensinslanger? :)
Det blir litt off-topic i denne tråden vel? Men kan godt fortelle hva jeg mener om spørsmålet ditt. Det er ingen større ulemper enn at bensintrykket faller raskere i fuelrail når dysene åpner. og har du god nok pumpe, så takler den det evt trykkfallet som blir. Men da snakker vi ikke dobbel dimensjon av orginal lissom.
Ja ser nå at det kanskje ble litt feil tråd. Takk for svar alikevel! Slangen er overdimensjonert, men ikke dobbel størrelse eller noe. Bare sånn at jeg måtte stramme litt ekstra på slangeklemma for å feste slangen til fuel rail. Bensinpumpa skal holde til en 4-500 hester visstnok så da er det vel ikke problem :) Er bare veldig nervøs for brann pga. bensinlekkasje! :)
Fant ut av ledningsnettet mitt, og alt er lodda og klar til å legges inn i bilen min :) vet noen hvordan jeg kommer til tenningslåsen? og hvilken er strøm på hakk 2-3 ? er snakk om en 87' 745 :)
tynn blå og gul/rød (forvarming lamdasonde) kobles til blå på coil? :)
Jepp.. Samme signal som i hakk 2 og 3 på tenninga. og rosa, eller tynn blå/gul, som skal til nr 50 i tenningslås, den kan kobles på innslaget til starteren. sammen med blå/gul kabel. Om du ikke finner fram oppunder tenningslåsen nå. Det ser jo straks bedre ut om du kobler detta inni bilen, men om du ikke føler deg sikker nok, så kan du gjøre det sånn.
Noen som har delenr til motstand man kan bruke?
De som er nevnt i førsteposten er utgått.
Her finner du! :) https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...init.do?init=1
Ja finner de der, men det nr (og det som erstatter det) er ikke på lager å ser ut til å være utgått.
Derfor er det nr til hvilke motstander man kan bruke istedet for de jeg er på utkikk etter :)
Edit: Man finner masse motstander, men med mindre (og mere) w styrke på de. Vet ikke hvor mye de man bør bruke skal tåle jeg? Det delenr som blir oppgitt er til noen som tåler 50w
Lurte på en liten ting ang turboladet motor med LH 2.4, litt offtopic men, har forstått det slik at bankesensoren starter og reagerer når man lader over 0.8Bar (har ikke testet dette selv)? Går det ann og bare ta av bankesensoren for og kunne ladde mere trykk for mere effekt uten at det skulle bli problemer? og hvor mye kan man lade før man trenger og chippe hjernene?
sant nokk :P
bedre heller å få justert tenninga litt evt få trykt inn litt mere bensin en å bare kutte ut bankesensorn å latt den gå i noe nød program, kamerat prøvde det for litt sia nå å da gikk ikke bilen bra i det hele tatt så kobla han den på igjen å da gikk den som før, men med litt tenningsbank.. kan også teste litt E85 eller noe i bensina for å hindre bank evt fylle 98 i stedet for kjip 95
vet ikke om jeg gidder og prøve engang :P skal senere montere datasprut med flexfuel mellom blyfri og E85 ;)
kan polvende svinghjulssensor, da får man 2-3 grader mer tenning, er jo ikke de store talla akkurat, men kan vel hende det er akkurat det som skal til for din del ;)
Når vi først er inne på bankesensorer - faen ser jo nå at jeg mangler dette: Er det banke sensor i alle rødblokker? passer om en annen? :)