Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 16 av 30 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 26 ... SisteSiste
Viser resultater 376 til 400 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #376
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    takk for infon innpå her, bila starta på 1 forsøk etter ledningsdnett bytte å alt av simringbytte å stempel bytte +++ i en 240..

  2. #377
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Henger meg på her gatebilboy! MYE info som har kommet til nytte her inne..
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  3. #378
    Registrerte brukere Joakimny91 sin avatar
    Medlem siden
    20. mai 2010
    Sted
    Nordkjosbotn
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Hei, holder på og monterer sammen alt som skal vært på min B230FK fra en 940 som skal inn i en 240, lurte på om det fungerer og flytte slangen som går fra oljefella/brannfelle eller hva den no heter nermere innsug mtp Lmm som ikke tåler olje, monterer lmm på trykksiden før innsug.

    et annet spm, på 240'n sitt LH 2.4 (non-turbo) nett så har man en blå kontakt med en eller annen føler på undersiden med en slange opp på fuelrail, denne er ikke på 940'n sitt innsug, går det bra uten og ha denne sensoren aktiv? kan ta bilde av begge innsugene hvis dette var litt dårlig forklart
    Volvo 244DL '81 (Turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20704
    Volvo S40 `96 (bruksbil)
    Volvo 345 '83 B230F (bilcross) http://www.facebook.com/media/set/?s...1391055&type=3

    Selges: KTM 450 SXS 2006 http://forum.vccn.no/showthread.php?34755

  4. #379
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    noen som har dele nr på orginale fester til intercooler å radiator til 240? å de til 740(er ikke sikker på om dem er like, men trenger til begge typen biler)
    Står vel lengre oppe i tråden dei?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #380
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakimny91 Vis post
    Hei, holder på og monterer sammen alt som skal vært på min B230FK fra en 940 som skal inn i en 240, lurte på om det fungerer og flytte slangen som går fra oljefella/brannfelle eller hva den no heter nermere innsug mtp Lmm som ikke tåler olje, monterer lmm på trykksiden før innsug.

    et annet spm, på 240'n sitt LH 2.4 (non-turbo) nett så har man en blå kontakt med en eller annen føler på undersiden med en slange opp på fuelrail, denne er ikke på 940'n sitt innsug, går det bra uten og ha denne sensoren aktiv? kan ta bilde av begge innsugene hvis dette var litt dårlig forklart
    Du må jo ha vakuum på veivhusventilasjonen, så den må nesten stå på slangen som går mellom luftfilter og turbo. Alternativt kan du montere en catchtank som samler opp oljedampen, da berger du lmm bedre vil jeg tro.

    Den blå kontakten er til kaldstartdysa, den trenger du ikke koble til.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  6. Takk Joakimny91 takket for denne posten
  7. #381
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dilligaf Vis post
    Jeg har en el tilkobling på slangen som går fra turbo til LMM på en FK motor.
    Noen som vet hva denne er til?
    Det er et lite varmelement som skal forhindre at kondensvann fra åndinga til motoren fryser i tilkoblinga.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  8. Takk Thobbus takket for denne posten
  9. #382
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg researchet litt på nettet i 740en, og mitt 240 nett:

    I min 740 har jeg K-jet, der har jeg ikke klippet eller kobla ut noe. og da ligger disse pluggene tilgjengelig:

    8 polt grå plugg:
    Gul/Svart
    Rød
    Orange
    Grønn/Svart
    Svart
    Svart
    Blå/grønn
    Gul/Hvit

    1 polt plugg:
    Rosa

    2 polt svart plugg:
    Rosa
    Rød/Gul

    Rød/Hvit til Coil (kan jeg bare sjøte det sammen med det fra motornettet?)
    Blå til Coil (kan jeg bare sjøte det sammen med det fra motornettet?)

    Mitt LH 2.4 240 nett:

    8 polt plugg:
    Svart/Grønn
    Hvit
    Brun/Svart
    Blå

    8 polt plugg 2:
    Blå/Gul
    Rød
    Gul
    Svart

    6polt svart plugg:
    Svart Rød
    Svart Rød
    Rød
    Gul/Rød
    Gul/Svart
    Blå/Grønn

    12 ledninger, der pluggen er klippet bort:

    Tykke ledninger:
    Rød
    Rød (de to røde skal til + på batteri med 15 amp sikring?)
    Rød/Gul

    Tynne ledninger:
    Rød/Gul
    Lilla
    Blå
    Hvit/Rosa
    Hvit/Rød
    Rosa
    Grønn
    Blå/Svart

    Er forvirra. kan noen hjelpe til å få rydda opp i tråden en gang for alle? :(

    Og et til spørsmål: Kan jeg koble inn den blå og røde/hvite til å samkjøre sammen med K-jet systemet? (Turteller)
    Sist endret av Thobbus; 19/01/12 kl 22:29
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  10. #383
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Hva er eventuelle ulemper med litt overdimensjonerte bensinslanger?
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  11. #384
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Hva er eventuelle ulemper med litt overdimensjonerte bensinslanger?
    Det blir litt off-topic i denne tråden vel? Men kan godt fortelle hva jeg mener om spørsmålet ditt. Det er ingen større ulemper enn at bensintrykket faller raskere i fuelrail når dysene åpner. og har du god nok pumpe, så takler den det evt trykkfallet som blir. Men da snakker vi ikke dobbel dimensjon av orginal lissom.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  12. #385
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Det blir litt off-topic i denne tråden vel? Men kan godt fortelle hva jeg mener om spørsmålet ditt. Det er ingen større ulemper enn at bensintrykket faller raskere i fuelrail når dysene åpner. og har du god nok pumpe, så takler den det evt trykkfallet som blir. Men da snakker vi ikke dobbel dimensjon av orginal lissom.
    Ja ser nå at det kanskje ble litt feil tråd. Takk for svar alikevel! Slangen er overdimensjonert, men ikke dobbel størrelse eller noe. Bare sånn at jeg måtte stramme litt ekstra på slangeklemma for å feste slangen til fuel rail. Bensinpumpa skal holde til en 4-500 hester visstnok så da er det vel ikke problem Er bare veldig nervøs for brann pga. bensinlekkasje!
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  13. #386
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Fant ut av ledningsnettet mitt, og alt er lodda og klar til å legges inn i bilen min vet noen hvordan jeg kommer til tenningslåsen? og hvilken er strøm på hakk 2-3 ? er snakk om en 87' 745
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  14. #387
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thobbus Vis post
    Fant ut av ledningsnettet mitt, og alt er lodda og klar til å legges inn i bilen min vet noen hvordan jeg kommer til tenningslåsen? og hvilken er strøm på hakk 2-3 ? er snakk om en 87' 745
    Du MÅ ikke hente strøm på hakk 2-3 på tenningslåsen. Det er +15 styrestrøm signalet. Det kan du også hente fra coilen. Da slipper du å plukke opp tenningslåsen.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  15. #388
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    tynn blå og gul/rød (forvarming lamdasonde) kobles til blå på coil?
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  16. #389
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thobbus Vis post
    tynn blå og gul/rød (forvarming lamdasonde) kobles til blå på coil?
    Jepp.. Samme signal som i hakk 2 og 3 på tenninga. og rosa, eller tynn blå/gul, som skal til nr 50 i tenningslås, den kan kobles på innslaget til starteren. sammen med blå/gul kabel. Om du ikke finner fram oppunder tenningslåsen nå. Det ser jo straks bedre ut om du kobler detta inni bilen, men om du ikke føler deg sikker nok, så kan du gjøre det sånn.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  17. #390
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Noen som har delenr til motstand man kan bruke?
    De som er nevnt i førsteposten er utgått.

  18. #391
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Noen som har delenr til motstand man kan bruke?
    De som er nevnt i førsteposten er utgått.
    Her finner du! https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...init.do?init=1
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  19. #392
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Ja finner de der, men det nr (og det som erstatter det) er ikke på lager å ser ut til å være utgått.
    Derfor er det nr til hvilke motstander man kan bruke istedet for de jeg er på utkikk etter

    Edit: Man finner masse motstander, men med mindre (og mere) w styrke på de. Vet ikke hvor mye de man bør bruke skal tåle jeg? Det delenr som blir oppgitt er til noen som tåler 50w
    Sist endret av Daruu; 05/02/12 kl 15:53

  20. #393
    Registrerte brukere Joakimny91 sin avatar
    Medlem siden
    20. mai 2010
    Sted
    Nordkjosbotn
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Lurte på en liten ting ang turboladet motor med LH 2.4, litt offtopic men, har forstått det slik at bankesensoren starter og reagerer når man lader over 0.8Bar (har ikke testet dette selv)? Går det ann og bare ta av bankesensoren for og kunne ladde mere trykk for mere effekt uten at det skulle bli problemer? og hvor mye kan man lade før man trenger og chippe hjernene?
    Volvo 244DL '81 (Turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20704
    Volvo S40 `96 (bruksbil)
    Volvo 345 '83 B230F (bilcross) http://www.facebook.com/media/set/?s...1391055&type=3

    Selges: KTM 450 SXS 2006 http://forum.vccn.no/showthread.php?34755

  21. #394
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakimny91 Vis post
    Lurte på en liten ting ang turboladet motor med LH 2.4, litt offtopic men, har forstått det slik at bankesensoren starter og reagerer når man lader over 0.8Bar (har ikke testet dette selv)? Går det ann og bare ta av bankesensoren for og kunne ladde mere trykk for mere effekt uten at det skulle bli problemer? og hvor mye kan man lade før man trenger og chippe hjernene?
    Bankesensoren registrerer om du har tenningsbank og kan justere tenninga noen grader fram og tilbake. Hvis bankesensor "reagerer" over 0,8 går jeg utifra at du får tenningsbank, med andre ord dreper du jo motoren ved å mate på med mer luft :P
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  22. Takk Thobbus takket for denne posten
  23. #395
    Registrerte brukere Joakimny91 sin avatar
    Medlem siden
    20. mai 2010
    Sted
    Nordkjosbotn
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    sant nokk :P
    Volvo 244DL '81 (Turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20704
    Volvo S40 `96 (bruksbil)
    Volvo 345 '83 B230F (bilcross) http://www.facebook.com/media/set/?s...1391055&type=3

    Selges: KTM 450 SXS 2006 http://forum.vccn.no/showthread.php?34755

  24. #396
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    bedre heller å få justert tenninga litt evt få trykt inn litt mere bensin en å bare kutte ut bankesensorn å latt den gå i noe nød program, kamerat prøvde det for litt sia nå å da gikk ikke bilen bra i det hele tatt så kobla han den på igjen å da gikk den som før, men med litt tenningsbank.. kan også teste litt E85 eller noe i bensina for å hindre bank evt fylle 98 i stedet for kjip 95
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  25. Takk Thobbus takket for denne posten
  26. #397
    Registrerte brukere Joakimny91 sin avatar
    Medlem siden
    20. mai 2010
    Sted
    Nordkjosbotn
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    vet ikke om jeg gidder og prøve engang :P skal senere montere datasprut med flexfuel mellom blyfri og E85
    Volvo 244DL '81 (Turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20704
    Volvo S40 `96 (bruksbil)
    Volvo 345 '83 B230F (bilcross) http://www.facebook.com/media/set/?s...1391055&type=3

    Selges: KTM 450 SXS 2006 http://forum.vccn.no/showthread.php?34755

  27. #398
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    kan polvende svinghjulssensor, da får man 2-3 grader mer tenning, er jo ikke de store talla akkurat, men kan vel hende det er akkurat det som skal til for din del

  28. #399
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Når vi først er inne på bankesensorer - faen ser jo nå at jeg mangler dette: Er det banke sensor i alle rødblokker? passer om en annen?
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  29. #400
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Når vi først er inne på bankesensorer - faen ser jo nå at jeg mangler dette: Er det banke sensor i alle rødblokker? passer om en annen?
    Skal være på alle B230 Motorer trodde jeg.
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

Side 16 av 30 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 26 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •