hvor skal du få benket?
hvor skal du få benket?
Blir i Børelva atmed saltstraumen, kjenning som har handla seg benk ;)
Gratulerer med kjørbar bil! Må vel føles godt å kunne kjøre den nå ;) Fornøyd med stivheten og hvordan den føles å kjøre?
prøv å bytt ut locker med treutrack. Den funker bedre på gata \ kjøre litt "raskt" på bane, men låser ordentlig om du vil "sladde læll"
Hehe sant nok :P
Men er en god del kontroller når vi skal på treff i nord til ACR statensvegvesen står som regel ved vekta og sjekke lasting osv. i lamme polisen før vi skal over Saltfjellet :/
Hørte rykter om at du hadde vært å "rånet" utenfor meca lageret i dag :p
Hehe si du det? =)
Fin å bruke som varebil for å hente deler ;)
Prøver å få brukt bilen så mye som mulig så om det er noe som ikke er rett så dukker det forhåpentligvis frem før Sommertreff :P
Hehe.
Ja det spørs når ting begynner å bli skikkelig varmt :/ må blant annet ordne meg skikkelig oljereturrør i stede for slangen som er nå, det erfarte jeg i fjor ble litt i varmeste laget :P tenker noe ala det du har zeeker, ellers så får vi ikke mere vanntemp en 60-70 grader på vannet ved "vanlig kjøring" og drar på litt i ny og ne.
Før jeg stakk i fra jobb prøvde jeg slakke litt på wastegatestaget for å se om det vart bedre, står litt åpent nå og da begrenset trykket seg, men tror jeg må justere litt igjen igjen for å få litt mere trykk, så får bostcontrolleren ordne resten ;)
Du kan jo prøve å la den stå sånn, så ser vi hvor mye trykk vi får hentet ut når vi begynner å trykke på boost-mappene. Blir det for lite, så får vi eventuelt stramme staget litt igjen. Kjører 0,8 i grunnladd på 9000, og har ikke noe problem med å ladde 2 bar stabilt på den.. Så vi får hentet ut bra over grunntrykk.. men da må den også holde seg på grunntrykk når du kjører med kun det..
Skjær hull i grenrør og hiv på en ekstern WG :p
Dejn e god =)
Jøsses for ein lyd av lockeren! Var meint å gå for locker ei stund da eg trudde det berre var tikking, men etter å ha sett videoen blir det absolutt ikkje :p
Jeg har bare ett rør som stikker litt ned fra turboen som går over til slange og inn på nytt rør nede ved returhullet.
Det er tapet med alutape. Virker som at det hjelper en del.
Også hadde Frigstad ordnet seg ett helt rør som gikk ned. Om han har bygd om til AN nå husker jeg ikke. (Det kan han evt svare på selv)
Er det tempen i sprutet eller i bilen som sier det? Bare lurte på om den i sprutet er kalibrert hvis du får "normaltemp" på nåla inne i bilen.
Du har vel sånn alukjøler du,. Men den skal vel ikke kjøle så mye mer at du ikke får opp tempen?
Også kan du evt se på termostaten om du har den som er 82 eller 90?
Regner med at dere har det under kontroll :D
Hva slags turbotrykksstyring ble brukt?
Har nok lest det.. men har litt over snittet godt utviklet demens, hehe
Oki.
Bruker sensoren i fra saab så den er riktig, mener jeg har 90 graders thermostat, og har 3" alu cooler :P
Bruker saabens magnetventil som styres av sprutet, men den vil ikke uansett lade 0,5 bar som wastegaten er,
Tror jeg enten må få portet wastegatehullet eller kjøre med ekstern wastegate :/
Motor blir varm på tomgang men det er under kjøring jeg sliter med å opp tempen, men blir sikkert bedre ved 20 grader i lufta og tyning på bane ;)
Veit hvordan det er, mange godbiter som man ikke får med seg! :) For eksempel, så oppdaga jeg knapt tråden på Magnum sin hvite 245 før den ble solgt.. :p
Lockeren funker uten noe feste på ene hjulet så det er nok ikke noe problem :) Men vet av en som fikk havari på truetrac 2 ganger pga for korte dempere bak (de var ca i full lengde når bilen sto flatt på bakken...) og en som har havarert 1 pga for stivt stabstag bak. Hadde truetrac i 940en jeg og, og på fjellveier med hårnålssvinger pga stigning så hendte det seg at jeg fikk innerhjulsspinn fordi det ikke ble noe feste på innerhjulet selv med originale stabstag. Da jamra det fælt i diffen.. Men det er ekstremt spesielle tilfeller da. Fungerte helt perfekt ellers :) Patenten tillater ikke mer enn en viss forskjell i grep, men tror det er opptil 95% eller noe på truetrac så det er svært sjelden det er et problem. Klarte f.eks å få 1 hjul til å spinne på is om det andre var på asfalt, men prøvde jeg å holde igjen bittelitt med bremsen så fungerte den.
Men egentlig så mener jeg truetrac er helt kanon, så lenge man unngår de fellene der. Absolutt INGEN ulemper med den til vanlig bruk..
Hehe skjønner ;)
Kjenner flere som kjører Truetrac og er kjempe fornøyd så det tviler jeg ikke på :)
Men skal det være hærje/banebil er det litt "race" med litt klunkelyder synes jeg ;)
Og er greit med locker'n er at når den er låst så er det 100% og ferdig med det :P hehe
Jeg har aldri hørt om folk som har kjørt med locker. Bare at folk har hatt planer om å kjøpe inn.
Truetrac'n derimot har jeg hørt maaaange kjører med men kjenner ikke en sjel som har klart å havarert en.
Jeg tror du må være uheldig med mange kombinasjoner for at en skal ta knekken på en truetrac. Jeg har kjørt "gris" nedpå Gardermoen (autoslalom) i flere år nå med en bil som krenger og som kan finne på å "løfte" på innerhjulet slik at sperra slipper opp men har aldri hørt noe ulyd eller andre rariteter når den sperrer igjen.
Og jeg har aldri klart å få den til å fri ut ved vanlig banekjøring. Både time attack og slædding. Der holder den 100% hvis man legger den ut.
Så vi får følge med i tråden her om Bakterius klarer å ta knekken på en Locker :D
Heheh.
Time will show ;)
Kan hende det var noe anna det jamra i også fra bakstillinga mi da ;) Ja er som sagt helt spesielle tilfeller at det ikke funker optimalt. Var den hvite 242en med 4-500hk til han Flaaseth fra Løten (Turbobjørn eller noe på forumet) som havarerte 2 sånne differ btw.. Han trodde han hadde gjort noe feil med monteringa første gangen så han monterte bare en ny med samme understellsoppsett. Det andre tilfellet med bare stive stabstag las jeg bare om på volvoforum(?) eller noe for lenge siden :) Han hadde iallfall store problemer med å få den til å sperre ved lek på parkeringsplasser etc og til slutt så ga den seg. Kan også hende det var den typen med mindre preload. Men i denne tråden er det jo locker som er ontopic så nå skal jeg holde kjeft :D
Nope, vart hjemme slappe av dag i dag :)
Men er nok wg hullet i i turboen som er i trangeste laget, er litt å gå på i godset for å porte litt, men tror det blir ekstern wg og annet grenrør :P
pft. småtterier. det ordner vi :P
Jau ;)
lader den ikke mer enn 0,5 bar på høyt turtall heller?, hvis wg hullet er for trangt vil den jo ikke klare å trykke ut nokk eksos der, så ved høyere turtall vil eksosen ta letteste veien og det blir jo inn i insuget og ladetrykket øker nesten parallelt med turtallet. Hadde dette problemet med turboneticsen, portet opp wg hullet nesten like stort som den tallerken som tetter, da blei det gær bra! :)
Var det jeg mente JAS =)
Klarer ikke å begrense trykket slik wg hullet er nå :/ får se hva jeg ender med ;)