Kom vell i 77 tror jeg?
Printable View
Kom vell i 77 tror jeg?
jeg er med om de lages i 8,5 x 18!! :)
jeg er ev int og kjøpe 2 sett med 18" vis dere lager de ;)
Blir vel valsing hvis det blir 8,5" ET0, ettersom 8,5" ET13 (SuperDTM) går på kusehåret...
disse blir vel i et6 etter det jeg har sett..
lurte på åssen type bakakselsentrering som er best justerbart eksempel fra ipd eller waterlink oppheng? har også hørt at det finnes en brei bakaksel og en smalere type på 240 tidlig serie. vil en av dem passe bedre pga hjulhusa/ skjermkantene bak?
Hvis det blir 1500kr for 8.5x18 skal jeg også ha!
Men kunne jo laget noe større enn 18 når de først er igang ;)
Buoyen: hvis en skulle ha lagd eksemplarer i 19 eller 20-22" vil det sikkert bli dyrere å produsere og designet kan bli litt endret i forhold til 17-18". å dekk til denne dimensjonen er ofte endel dyrere og ikke alle 1,2 ,7,9 serien har plass til 19-22" felger men noen modeller vil det sikkert passe.
Skjønner godt hvorfor de ikke velger å produsere i alle størrelser, men jeg tror de kunne solgt bra med 19 eller 20" selv om prisen hadde blitt litt høyere.
Forresten. Er det vanlig at 8.5" felger med et6 går rett på? Jeg måtte modifisere bak for å få på 8" et 12 på 240n...
uten justerbart panhardstag:P?
Uten justerbart panhardstag ja, men jeg måtte trimme kanten på begge sider, så det hjelper vel ikke stort da?
Eller vent litt. Jeg har alltid trodd at det justerer bakakselen sideveis, men er det fram/bak?
panhardstag er sideveis
momentstag er vinkelen rundt stikkaksel-aksen
momentstag: justerbart lengderetning på bakakselen
panhardstag: justerbart sideveis påbakakselen (wattlink oppheng sentrering av bakakselen hele tiden hvis dette er riktig)
Coilovers: sammenbygd fjær med demper der en kan justere (fjæren/demperen)
spissing /spredning foran (forstilling)
mulig det finnes en justerings spacer til nedre bærekule (berekulespacere) ved bruk av kortere dempere med fjærer?
rett meg hvis jeg ikke har med alt riktig. hvis alt stemmer og en bruker kortere fjærer og dempere foran og bak+ alt av justerbare stag og grovere stabstag og bedre foringer kan en vel komma langt med utvalg av felger og dekk så lenge det følger bilmodellens toleranser og krav.
Wattlink heter det nok, ikke waterlink.
JUSTERBAR coilover, coilover vil bare tilsi at demperen er inni fjæra..
Tror IPDUSA har spacer til nedre bærekule
Men denne nedbyggingen er vel strengt tatt ikke blodnødvendig for oss som senker en 40-50mm? Er vel mere for de som skal ha skikkelige asfaltsnusere..
Er i alle fall ikke nødvendig om du skal ha bilen GODKJENT senket. Man får vel strengt tatt heller ikke godkjent bruken av disse nedbyggerne?