Ser ikke helt vitsen med disse kommentarene dine nå Daniel.
Om du ikke har gnist når du har direkte strøm til coil, ligger nok feilen i tenningslåsen, hvilket år er ledningsnettet fra?
Printable View
Ser ikke helt vitsen med disse kommentarene dine nå Daniel.
Om du ikke har gnist når du har direkte strøm til coil, ligger nok feilen i tenningslåsen, hvilket år er ledningsnettet fra?
Men korleis er systemet til LH da? Ein får ikkje gnist om ein ikkje har bensin, eller ein får ikkje bensin om ein ikkje har gnist? Kan jo hende det ligg noko der og.
lh fra 93 mod 245. tenningslåsen fra 89 244. 9polt stikket er plukket ut komplett fra 89 244, aner jo ikke om det er riktig i og med at bilen ikke har samme stikk og slikt men de går som meg bekjent dit de skal..
skal sette over tenningslåsen fra 82 og teste bare for å ha gjort det? :)
Er nok kablinga til lh2.4 som er feil du gitt.. :p
Skal sende deg bilde senere ikveld så blir det nok orden :)
Om bakstykket er feil, tror jeg starteren ikke går rundt heller, men skal ikke banne på det.
Stemmer det at om du ikke har gnist, får du ikke bensin. Han som kjøpte 245'en min, fikk ikke start på den pga svinghjulsensor var defekt, han fikk ikke bensin frem da heller.
okei. testa ikke tenningslåsen i dag da. men kikka på litt koblinger som var feil plassering fra 89 med manuell kontra 93 med automat. men ikke det heller fungerte.
får bensin så det holder, 3,5 bars trykk på bensinsystemet med en gang. men ikke noe som helst gnist. venter litt på Torra sin superløsning nå så får man se. høre med verkstedgutta på nyjobben\Kverneland i morgen kanskje også om de har noe gode tips eller rett og slett fasiten... :)
pizza og film nå etter ei lang å slitsom helg.
Men åpner dysene..?
for meg høres det ut som det kan være en dårlig jording en plass...
bilen får masse nok bensin ja :) alle pluggene var drukkna når vi hadde første testrunde med masse kjinning førstedagen. så dysene åpner :)
hvilke jordingspunkter Har man egentlig da? det er jo på torpedoveggen. batteriet. husker ikke fler i slengen nå kl alt for sent på natta når jeg burde ha sovet...
Det er blå kabel fra batteriet til blokka, og til karosseri, Torpedo til toppdeksel.
Har du testa en annen tenningsmodul da?
da krysser vi fingra! ;)
+ to jordinger på fuelrail\innsug
sjekk denne:) var detta som fikk igang gnist til Frigstad:)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24681
er ikke mye som skal til. liten feil kobling som regel
Min egen guide å græjer :D
Merkelige greier.. Har koblet opp 3 ganger etter koblingsskjema, og guiden her uten noe tull. både med 9-pol og 11 pol kontakter, og det har startet tvert hver gang.
torra-guiden funka ikke. men jeg tok av dekslene over selve kontaktene til hjernene og feilsøkte. sjekka hvilke plugger som har + og hvilke som har -\jording. det var sikkert noe som var som det ikke skulle være i alle fall for den linken til R.G var grei å se på, men glemte selvfølgelig å få med meg papirene med notater hjem i kveld...
tok å sjekka alle plugger i begge kontaktene til hjernene hvor det var + og - altså. og sjekket hvor det var strøm på bensinrele kontakten.
den har som jeg husker ikke noe jordingspunkt i kontakten... og det kommer heller ikke strøm ut til pumpa fra relèet. det ligger en liten "bakgrunnstrøm på de to orange kablene og den orange har kontakt mot bensinhjernen sin orange kabel i posisjon 9 på kontakten. men kommer ingen strøm i det stikket på nr 9 på bensinhjernekontakten i alle fall som jeg husker.
når jeg vrei om tenninga til hakk 3 for å starte så økte spenningen på de to orange kablene på bensinrele til 2V hver...
det var også notert noe om stikk 14 på bensinhjernen(?) der eksisterte det ikke noe kabel i det heletatt. stikk 4 og 5 på tenning og bensinhjerne har en liten konstantstrøm fra sikkert hovedsikkringen i motorrommet. 1,2-1,5V som jeg målte...
tror også det var slik at stikk 35 hadde 12,5V spenning på bensinhjernekontakten.
EDIT: dette var ting jeg målte med tenningen i posisjon 2...
er det jeg husker i hodet! kommer med mer detaljert måleskjema hva jeg kom fram til i morgen håper jeg når V-P har fått sendt over bilder av skjema'et mitt :)
monterte også SAM fjærbeintårnstaget mitt i dag å. ikke videre imponert av sveisejobben deres i festene... men det stiver nok opp bilen merkbart :D nååååår jeg en gang i livet får start på beistet da...
EDIT2: sjekka også at svinghjulet står riktig!!!!! så alt av hjerner, givere\følere er visstnok OK... men det er noe sinnsykt gæli en eller annen plass!!!
R.G:
den kabelen som går fra tenninga via Speedokontakten på hovedinstrumentet og videre inn i 9polten... hvor skal den ha sin posisjon og hva skal den gi strøm til, hvilken farge skal den kobles mot?
og hvor skal kabel til Lambda iconet på hovedinstrumentkontakten og hvilken posisjon på 9polten skal den ha? mot hvilken farge?
det står igjen to kabler der som jeg bare tok bort som førte +... i og med at jeg ikke vet hvor de skal... kobler de rett på igjen når jeg vet posisjon i 9Polten...
Hmm. Det var rart..
Virker som om du har prøvd det meste Kodja. Når du får start på denne er det i alle fall vel fortjent! :)
Har du prøvd å bytte bakstykket på tenningslåsen?
har testa det som testes kan nå uten å koble til strøm til taklampa da... men tror ikke det fungerer noe bedre da fordi... latterlig forsøk på dårlig humor nå når jeg burde ha sovet for lenge sia!!! :p ja når den starter så bør den fungere også ja!!!
første jeg skal teste når jeg drar over igjen :) men må bytte batteriet også for det er totalt avlivet nå etter 2 mnd i stillestående...
Hiv på ein Ctek ladar så blir batteriet bra igjen ;) Men hadde du prøvd å bytte hjernar?
hjerner er testet i 945n ja :) men om noen har FK hjerner uten startsperre så kan vi teste det også. ev at chipen ikke har fått fjernet startsperren...
Tror fortsatt du har kobla feil jeg :p
Gi meg en plass å stå på uten knott og jævelskap så kanskje jeg kan hjelpe :p