ingen moods for å få det til å gå eller?
pris du hadde tenkt deg?
ps. edit'erer du quoten din og peller bort en bokstav eller noe i bildelinken så det ikke blir så mye over her? :p
Printable View
ingen moods for å få det til å gå eller?
pris du hadde tenkt deg?
ps. edit'erer du quoten din og peller bort en bokstav eller noe i bildelinken så det ikke blir så mye over her? :p
Nei. Det jeg gjorde var å lage meg et egene fester, ble litt for brei for de orginale.
hadde tenkt meg rundt: 2000. koster 2700sek ny.
2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.
Og du skal ha 2000 for den :p ?
Er toll man slipper, mva betaler man vel uansett om det er svensk eller norsk eller begge deler.
Jepp det blir som om man kjøper det i Sverige. Får man varer sendt til Norge der ikke mva er fratrekt legger tollvesenet på 25% uansett så er greit å være litt oppmerksom.
KL-Racing trekker automatisk fra svensk moms når man velger norsk valuta og får tilsendt Norge.
Ja det skal de gjøre også, men er ikke alle svenske postordrebedrifter som helt får med seg det der. Å drive nettbutikk er blitt for lett, og det er derfor mange aktører som ikke har snøring på hva de holder på med.
Henter du ut noe i Sverige skal du betale svensk mva, for så å få den tilbake om du velger å innom tollvesenet i Norge for å betale Norsk mva. Hvis du får de til å trekke fra svensk mva og får kvittering og lover å betale norsk mva ved grensa, og du ikke gjør dette, vil de vel få et regnskapsproblem?
The Sven: hvordan skal de få regnskapsproblemer ut fra det? det lurer jeg helt oppriktig på! :)
Kent O: nei trenger ikke enda, må finne ut litt mer rundt motorn å det på 945n først ja før jeg handler cooler, men greit å vite hva som passer greit overens :)
Kodja her mener jo at han får kjøpt noe uten mva for så å betale det på grensa? Det burde vel ikke gå an? Da får man jo kvittering på noe som det ikke er betalt mva på. De har jo ingen garanti for at du stikker innom tollen og gjør opp for deg. Var det som var poenget mitt.
ja syntes det var snedig om det fungerte sånn The Sven... for da er det jo tro og håp på å betale mva etter leverandøren sender ifra seg. men skjønner ikke at De går i minus om en ikke stikker innom tollstasjonen?
har du handlelista di ferdig snart eller? skal sende forespørseln til IPDusa snart nå ang priser totalt og med frakt og str\vekt for å regne ut det...
De går vel ikke i minus men de får jo en inntekt som det ikke er betalt mva på, uten at jeg egentlig har noe greie på hva slags problemer det medfører.
Skal se på det litt senere i kveld.
sånn ja...
prøv å få til lista så fort som mulig da og vær sikker på at du skal ha det for jeg forespør senere i kveld etter 9 en gang :) må få det i orden da det er sånn tidsdelay før jeg får utført handeln over seas :p
du nevnte at den lader 2-2.5 bar hvordan har du fått en orginal motor til å holde å at den virker dau? og hvordan klarer 13Cen å lade så mye? har tilogmed prøvd selv uten å klare det!
det var det jeg klarte å selvom jeg sveisa igjen hullet til wastegaten :s
ja helvete :-P 0.2-0.25 bar ja for guds skyld!!! hehehehe
dreiv å så litt på den elektriske antenna til bilen i dag som jeg har liggende...
den reagerte nemlig ikke på påslag via kablene i bilen, er det en bryter som må installeres for å få det til å fungere?
tok også å kobla den til strømtestern min hjemme. men da stod den bare å surra og gikk og ville hverken gå opp eller nedover...
ev. har noen en 100% fungerende elektrisk antenne til 945\965(om det er det samme...?) til salgs?
noen som husker den tråden som var på to små braketter i forstillinga som skulle stive opp bilen i forstillinga ved nedbremsing? som visstnok var standard på 960n men kunne kjøpes til og var bolt on på 940n?
allright. noen som har slik bryter da? kjekt å kunne tvangsstyre denne saken vinterstid i alle fall når det fryser på og greier... er jo kabel til antenne på spillern også, men den tror jeg er av og på etter som spillern er av og på...
fant ingen posisjon på sikringsboksen hvilken som var til el.antenne. vet du det også volvoRsport?
har fungerende el anntenne på min 740, jeg styrer min med CD-spillern, har stilt den slik at den kun er oppe når jeg har Radioen på.
På 940 får man også antenne i den helt bakre venstre sideruta mener jeg. Altså man bytter ut ruta med en som har antennetråder i seg. Pluss at man monterer en antenneforsterker. :)
Men er den beregnet for å hente ut radiosignaler? Altså, kun den?
allright :) har du delenr så jeg kan sjekke pris i morgen? lett å skifte ruta forresten? eller må man sette bort dette arbeidet til profesjonelle?
Ikke litt enklere å bare montere en liten antenne som du monterer i bakruta? På 10cm?
Får både til med og uten integrert list. Skal legge inn delenr når jeg kommer hjem fra jobb.
helst vil jeg ha el antenne på bilen :) synes det er litt nice jeg...
tror jeg har glemt å oppdatert ang forsikringssaken etter påkjørseln. ble utbetalt 6500kr. de anså hos vesta at fangern burde byttes istede for å reparere og da senka prisen seg litt gitt. men dekker masse deler det :-)
er i surnadal nå på treningsleir. møtte på volvogutten for en volvoprat. samt jeg stod parkert og en kar kom inn og hilste på pga han kjente igjen bilen. borman? var det det tro? moro :-) alltid hyggelig det ja!