Opprinnelig postet av
Truckdriver
Japp, tenkte meg til det, og det var derfor jeg tilføyde siste linjen i det inlegget mitt ;) At det funker bra, har de funksjonene du trenger for øyeblikket, og at du er fornøyd, er jo uansett det viktigste.
Ja bla. Hjelper for tiden en kompis med montering av en MS3X i en BMW. Denne har transplantert hjerte fra en nyere BMW, og siden motorstyringen til den nye motoren ikke passer rett over, og han skal ha turbo senere, så går han direkte for datasprut istedenfor å forsøke å tolke kryptiske og dårlige koblingskjemaer til den orginale motorstyringen.
Ganske så standard MS3X med pcb v3.57. Men jeg har loddet inn klokkemodul og bankesensormodul. Vi skal til å begyne med prøve med bare en bankesensor, men det er ferdig koblet for en ekstra, minus selve sensoren.
Noe som for meg blir litt nytt i forhold til tidligere installasjoner jeg har gjort er at jeg skal prøve å etterligne flest mulig av de orginale funksjonene som hører til rundt den motoren. Det vil etterhvert føre til flere tilleggsfunskjonere enn jeg har prøvd før.
Har tenkt å sette opp chek engine light og limp home mode. Ventil som åpner for kullfilter til avgasser fra bensintank skal også styres av sprutet. Tomgangsventil uten returfjær(3 ledninger) er også nytt for meg. Har også tenkt å prøve på å kontrollere oljetrykklampe med sprutet.
Forhåpentligvis etanolsensor etterhvert.
Ladetrykk vil selvsagt bli kontrollert av sprutet når den tid kommer. Hastighetssensor skal også etterhvert kobles til, med de muligheter det byr på.