Sender du en forespørsel til Gaupe med da eller ? :D
Men hvordan får man gitt feedback? Må man da lage en "transaksjon" mellom 2 stk sånn som på Ebay.
Eller kunne jeg bare ha gått inn å gitt deg feedback helt random?
Printable View
Problemet med at folk ikke skriver kan være for at de vet at det ikke er lett å finne igjen infoen :/
Jeg har selv handlet mye rart av folk på forumet men aldri tenkt over å skrive her. Helt til noen jeg kjenner lurte på noe om noen.
Men da kan det kanskje være kjekt med den iTrader som The Sven tala på.
Vovlo er veldig grei:) Eg møtte han i Arna, hadde tatt med delane sånn at han skulle sleppa å kjøra so longt. Han sa han ikkje hadde kontantar men kunne overføra pengar når han kom heim. Eg vart jo litt skeptisk, men gjekk med på det, eg hadde jo navnet hans og alt, og han overførte pengane som avtalt, og so var han veldig hyggeleg å prata med, so han er til å stola på.
nevner ingen navn.
men legger stort sett, egentlig ofte merke til att den yngre garde er useriøse når gjelder både salg og kjøp.
egentli så har jeg lagt merke til att det gjelder en goddel av dem som er under 20år og ikke betalende medlemmer.
Det beste er vel den iTrader'n. Da følger all grumsen deg helt til du har gjort opp for deg :D
Og det gjør kanskje at folk tenker seg om 2 ganger før de har tenkt til å lure noen. Og sitte i ettertid å diskutere og krangle er ingen tjent med
nei nei, men dem jeg har vært borti som ikke har vært seriøse, har som regel vært under 20åra og ikke betalende brukere.
er klar over att er folk over 20 å som ikke er så seriøse å.
men har en følelsa av att flertall av betalende brukere innpå her er over 20 og er en god del mere seriøse å ha med å gjør, og dermed mere seriøs enn dem som ikke er betalende som er under 20.
nei dere skjønner vel:)
Bare fordi du ikke liker smågutter R.G så finnes det dem som gjør det ;) NOT ME
Kan btw annbefale R.G! Kjempekar. Sett bort ifra den rosa esken jeg fikk fra han :o
Glir nå snart over i gruppen "over 20", men jeg har da alltid vært seriøs når det kommer til handel... Så dette utsagnet kjenner jeg jeg meg IKKE igjen i, i det hele tatt
Jeg har handla med R.G og jeg føler ikke at jeg var userriøs, og jeg vil heller ikke stemples som userriøs fordi jeg ikke har betalt for medlemskap her inne. Det er bare at jeg er allerede medlem i Volvoklubben trøndelag og flere andre plasser så jeg syns det er unødvendig og betale for å lese på nettet når det allerede er så mye bra her på gratis delen.
bli bare rot detta:p
Det blir sånn når man inkluderer smågutter... haha.. Neia, nå må vi ikke dra den lenger. Plutselig står politiet på døra
Men at kun betalende medlemmer hadde hatt tilgang til kjøp/salg hadde også gjort saken litt lettere.
Hvorfor skal noen av betale for å holder forumet oppe og andre skal kunne tjene penger på det gratis?
Det er sikkert mange måter å løse det på, men det gjelder å finne den letteste og smarteste :)
Det vi trenger er i hvertfall blide forumbrukere og kjeltringer burde henges ut til de har gjort opp for seg.
Jeg skulle gjerne betalt for forumet om kun betalende hadde fått tilgang på kjøp/salg siden det da har gitt meg noe jeg absolutt har behov for. Dette er trossalt en helt unik markedsplass for volvo deler.
Blir som Ovlov skriver på forrige side her, at folk ikke gidder å skrive. Men jeg gidder ikke skrive, fordi jeg veit at denna tråden er vaaaanvittig uoversiktelig å bla igjennom for å kjøpe et par vindavvisere :p
Jeg har også handla masse her, og har nok et par innlegg i denna tråden fra før, men veit da søren hvor de har blitt av :p Stemmer for noe som følger brukeren, så man slipper å spørre: Er mrftsu grei å handle med, eller er han en stor tulling? (noe vi veit svaret på) :p
Da har jeg hatt min første klage på salget av delene av 850`n. Dette gjelder 2stk oljeslanger. Paul H har ikke mottatt delene som ble postlagt på torsdag 27-11-12. Hadde en deal om og få dette avgårde på onsdag siden han skulle hatt den på lørdag, men pga jobb fikk ikke jeg gjort det. Sendte kjøper en sms og beklaget dettet. Har kranglet med kjøper idag pr sms en der han mener jeg er useriøs og har dårlig holdning, og ikke leverer det kunden ønsker, Har det seg sånn at jeg skal skulke jobb , kjøre 15 mil en vei for og få avgåre en pakke? Føler ikke jeg har gjort no galt iht til salget! Beklageligvis er det blitt sendt noen krasse sms`r frem og tilbake. så har sagt til kjøper at han får tilbake spenna og jeg henter slangene siden han er så misfornøyd med at de ikke lå på posten idag! Så til mr Paul H. kontakt meg når du får pakka! Takk til dere andre som har kjøpt deler og er fornøyde! Thomas
Det er i overkant teit å klikke mongo for å vente en dag eller to. De fleste har en jobb de må gå til og mange må jobbe overtid osv, og da tar ting fort tid. Bra at du beklager :)
Ja faen, vi er da ikke China Post heller.
ThomasR:Dette er første misfornøyde handelen jeg noengang har gjort på vccn,be-4-you,bilforumet.Har blitt endel år på forum nå.
Samtidig driver jeg egen bedrift og setter kunder i fokus noe jeg ikke får i gjengjeld hos deg!
Værste jeg vet er folk som ikke klarer og levere det som kjøper ønsker!!!!
Pengene var på konto mandag(overførte på fredag) og du fikk sendt på torsdag etter fristen,alle vet det at da går det en dag ekstra,jeg sa klart ifra at jeg måtte ha dem på lørdag.
Det var det eneste jeg ba om!
Du snakker om en deal at du skulle sende på onsdag?javel,pengene var på konto mandag om du kunne hatt forberedt deg bedre slik som alle andre på forumet gjør
når de selger deler,de skrur av delene når pengene er mottat på konto og dette var på mandag!Du fikk først sendt på torsdag.....
Er dette for mye og be om?
Synd at du måtte ut på forumet og klage på meg hilsen meget misfornøyd kjøper
Som jeg har sagt til deg på sms så driver ikke jeg no bedrift og setter kunder i 100% fokus. selger litt gamle volvo deler privat og har ikke dette som jobb 8timer om dagen. Du sa Jeg skulle helst hatt de på lørdag ja men sender du før fristen går det greit. Jeg har ikke snøring på når posten har sine frister og sendet de med en gang jeg kom fra jobb. Du har IKKE forståelse for at uforutsette ting kan skje! Jeg sendte pakken på torsdag som jeg sa! Planen var jo selfølgelig og få gjort det på onsdag men du fikk beskjed om at det ikke skjedde. Har forklart deg hele historien. Men er ikke vits og krangle no mer! Som jeg har sagt til deg så jeg møter opp på døra di i morgen og du får pengene dine tilbake og jeg slangene siden du er så misfornøyd! Så kan du handle av noen andre! ThomasR
Ja okei jeg som kjøper har gjort feil og beklager at jeg endte opp med og kjøpe deler av deg.
Dummeste jeg har gjort på lenge.
Jeg beklager at du fikk pengene mine og håper du beklager at du ikke fikk ræva di i gear før på torsdag kveld.
Krangler trenger vi ikke og videreføre på et forum som har 10.000 brukere,det har ingen hensikt.Dette er mellom oss.
Noter meg gjerne som useriøs da du er den eneste som synes dette.
Nå legger vi denne saken død vis du klarer det?
Har bedre ting og gjøre enn og bruke mere energi på dette
Høres ut som en j*** a barnehage full av sippete drittunger....
Hvis kjøper var sååå klar på at han måtte ha det til lørdag, burde selger klart å få sendt til onsdag hvis pengene var på konto på mandagen.
Punktum!!!
Er greit nok det hvis det er betingelsen for kjøpet, men en kan ikke snu opp ned på livet for å få sendt noe heller. Men da er det kanskje greit å få frem det før det blir en avtale. Er uansett ingen som hatt intensjoner om å lure noen i det tilfellet her så det er vel ikke så mye å mase om. Bare sørg for å kommuniser klart og tydelig før det handles, så er ikke dette et problem. Jeg vil uansett ikke ha betenkeligheter med å handle med hverken Paul H eller ThomasR pga dette.
Jeg vil rette en stor takk til mik4oj for oljetrykksmåleren jeg kjøpte av han. Det ble litt ekstra venting for min del pga en liten glipp under sendinga sånn at pakken ble sendt i retur og måtte sendes på nytt. Men selger ordnet opp og sendte pakken på nytt, så dette salget ble ingen særlig fortjeneste for selger siden han skulle ha 200kr inkl frakt for måleren, og pakken måtte sendes som norgespakke til 170kr.
Så jeg kommer til å føre over litt ekstra pga det, rett skal være rett.
Men all ære til mik4oj for at han strekker seg så langt for å gjøre kjøper fornøyd, enda jeg sa til han at han ikke behøvde å sende pakken på nytt. :)
-Respekt-
Braathen142 anbefales, seriøs og rask og sende :)
Godt fornøyd med nøkkelringen :)
Paul H og ThomasR:
Dette er første gang jeg har opplevd at noen har blitt ført opp her som useriøs selger pga at en pakke har kommet en uke etter mottatte penger, som var to dager etter det kjøper hadde ønsket.
Synes det er drøyt å kalle folk svindlere og useriøs selger når ting kommer en uke etter pengene er mottatt hos selger. Hvis du bestiller ting på nett fra butikker, pleier det så godt som alltid å ta en uke eller to fra de har mottatt pengene sine ;)
Du har jo fått det du har betalt for, i løpet av en uke, så skjønner virkelig ikke hva problemet er.
har bare handle med han en gang å det gikk fint så kan anbefale han.
Myklevik. handla et R-sport ratt med boss av han, forhåndsbetalte å jeg fikk det en uke etterpå akkuratt i den standen han sa å viste meg på bilde.
syntes det tok litt tid med frakta men det kan ikke han noe for, ser mange andre her klager over leveringstider.
Posten gjør feil de å.
pass på å få sporingsseddeln når dere sender med posten. den er alfaomega viss posten roter bort/ ødelegger en pakke å påstår no anna..
Må si jeg ble rettere irritert når pakken ikke kom på lørdagen som avtalt, pga lånt løfte bukk osv.
Skjønner nå at jeg burde nok hentet delene i steden men er ikke alltid like lett pga jobb,familie, osv
Ville bare ha delene som avtalt.Alt her i verden er planlegging.
Men dere har helt rett,ble dumt hele greiene
ThomasR er ingen svindler!det er det bare og fraskrive.Innholdet kom på tisdag og var bra pakket inn.
Til info for vccn brukere:
Når en sak blir tatt opp her inne så er det kun ofte en side av saken som kommer opp!
Ikke bli altfor enig bare når første mann skriver klager eller andre ting under forhandlererfaringer.
Har lest igjennom litt og ser at alle andre er enige og blir negative mot personen det er skrevet om.
Den personen har faktisk rett til og forklare seg!!!
Det er alltids to sider av en sak! Husk det.
I rest my case:)
Kjøpte en snutegrill til 245 min av Volvo-245-
Pakka kom hel frem, jeg er godt fornøyd :) Tommelommel opp!
Handlet nettopp av egil og de_icer :) Det var ikke noe å utsette på delene eller hurtigheten av sending :) Strålende fornøyd!!!
hadde dere tenkt dere litt mere om så hadde dere å skjønt det å att om detta hadde blitt sendt ei uke før, så klarer posten fint å gjøre så pakken ikke kommer fram på 1,5 uke.
sender man en pakke eks på mandags mårran, så er det ikke dermed sagt den er framme på en lørdag. sjøl sender jeg mye og mottar mye pakker så jeg vet åssen posten her i norge fungerer. går jo kjappere å få noe tilsendt fra andre sida av dammen og rett på døra
Handla med Espen Titlestad igjen, fortsatt like fornøyd :) Anbefales virkelig :)
Har handlet en 140 fanger av Helgeland på forumet, anbefales fra min side, godt pakket og fort levert!:)
Få innført en egen seksjon for tilbakemeldinger på handel..
Enkelt oppsett:
- kjøp/salg seksjonen
-- Tilbakemeldinger kjøp\salg
--- Brukernavn
Hver og en bruker har da ansar selv for å opprette en egen tråd der andre som handler med dem kan legge inn tilbakemeldinger.
Sånn det er nå er det UTROLIG rotete!!! Helt ubrukelig med én tråd der alle skriver.. Greit nok at det går an å søke osv.. Men hvorfor gjøre det sykt uoversiktlig, når det er MYE lettere å holde oversikt med en tråd pr. Bruker?