Ja
Sent fra min D5503 via Tapatalk
Ja
Sent fra min D5503 via Tapatalk
Blir det 3 tom inn :) ?
Ingen som sitter på et eksoshus som Zeeker trenger a? Må jo bare få kjørt maskinisten hans i benk igjen nå :cool:
Har ett hus til gt3071r som ikke jeg trenger med det første.
T3 single entry, ar 0,82, GT style intern wastegate.
Sent fra min LT25i via Tapatalk
Takker for det :) mangler bare twin entry :)
Også mangler hele bensinsystemet :D hehe
Høres ut som innsuget snart er ferdig og da er sikkert toppen ferdig tuklet snart også.
Det er meg det står på :D
Men ja. Hadde vært morro å fått den i benken.
Har 2stk som skal lage alu flens til spjeldet, men går ikke akkurat unna nå vi skal betale minst mulig :p
Jeg har det ikke travelt :D
Blir spennende å se hvordan den nye turboen fungerer, var nok lurt å ikke gå for gtx3076.
Men angående turbinhus så har jeg sendt noen mailer frem og tilbake med en importør med lang erfaring i bransjen.
I mitt tilfelle så har jeg en gt3076r som ligger og støver ned med 1.06ar single entry,så jeg sendte mail om evt. å få byttet huset mitt i ett twin entry.
Men ble anbefalt å beholde det jeg hadde da et 1.06ar twin entry kun tilsvarte 0.54ar på et single entry og dermed ble veldig restriktivt og lager endel baktrykk som ikke er spesielt heldig når man kjører med en litt mer aggressiv kam.
Så et twin entry hus ville gi 200-300rpm tidligere spool men sabotere for mellomregister og toppeffekt.
Nå var dette mer problematisk på en 3076 enn en 3071 siden 3076 sitt større komp. hjul skaper mere baktrykk.
Men ville bare dele hva de som jobber med disse turboene sier og at det ikke nødvendigvis er så ille med litt ar på et twin entry hus i forhold til til et single entry som fort kan bli litt for stort på noen turboer.
Bare bra med flere meninger.
Det med eksoshus har blitt diskutert men det ble vel ikke noen kjempeenighet om hverken det ene eller det andre.
Det er "lettere" å gå fra 0.82 til 1.06 hvis man ikke er fornøyd enn å gå å lure på om ett mindre hadde vært bedre.
Jeg er alltid åpen for forslag og meninger :)
Det er bra og det er jo bare å skifte hvis det ikke skulle fungere noe særlig.
Prøver hvertfall ikke å legge føringer å neineinei absolutt ikke. ;)
Tenkte bare å dele hva jeg ble fortalt.
Var ikke klar over at det skilte så mye i fløde mellom single flow og twin entry på gt30 så syns det var relevant å nevne det.
Har jo fulgt med i tråden og fått med meg diskusjoner men syns dette var såpass intr. at jeg våget meg å nevne det ;)
Jeg her helt uenig i påstandene her og lurer derfor på hvem det er du har snakket med.
Ta en titt:
Divided 64 mm:
http://forum.vccn.no/
Single flow 60 mm.
http://turbobygarrett.com/turbobygar...-1&2&3turb.jpg
Der var du ja, syns det tok så lang tid.
Jeg regner med du vil vite hvem jeg har snakket med for å korrigere vedkommende med en kraftig reprimande!!
Neida,bare fleiper med deg ;)
Jeg mailet med GIK, men akkurat hvem der er vel uvesentlig.
Gidder ikke å navngi folk,siden det kan jo hende han har rett fordi om du Batland er uenig...
Syns det hørtes litt drøyt ut jeg også, men regner med og håper han ikke tar ting fra løse luften.
Og en 3271 har større turbin så kanskje ikke helt korrekt å matche den mot gt30 turbin.
Hadde vært mer interessant å se flowdiagram på gt30 turbinene med single vs twin entry.
Eneste jeg har sett er single entry flowdiagrammene og blitt fortalt av Atp at twin entry og de nye ni-resist husene fløder det samme.
Her anbefaler de porting og modding av gt30 twin entry turbinhus også etter anbefaling fra Garrett.
Se under High power/High flow
http://www.full-race.com/store/turbo...oll-turbo.html
Hehe, såpass?
Bra du spøker for jeg synes at folk må få mene akkurat det de vil.
At det er GIK er svar nok for meg. Så vidt jeg husker heter resurspersonen der Marcel.
Håp og tro er kraftige saker.
Det blir ikke en 100% korrekt sammenligning nei, men slik jeg ser det - godt nok.
Eks.
Ble kontaktet av en kar med nybygget 2,0 L motor. Spesial custom spec kam og en 6 bladet GT3076R A/R0,82 turbo. Han var IKKE fornøyd. Han monterte A/R0,63 og da ble det selvsagt bedre spool up, men han fikk andre problemer som bl.a. kraftig surge. Etter en noe krevende og pågående uke kom sannheten frem - customkammen var ikke slik kunden hadde spec. -leverandøren hadde levert noe som de mente var "bedre" - festlig.
Nå var vedkommende lei og ville ha skikkelig sprut i bilen og spurte om råd så jeg sa hva jeg ville gjort. Det ble en custom GT3071R med T3 A/R0,78 og nye milde kammer.
Fikk tilbakemelding forrige uke - "Helvete hvor det rykker ut!" 2,5 BAR på 4000 o/min. og ingen surging. Steinhard spool up.
En annen med samme motor og tilsvarende turbo har divided T4 0,92 og han er ikke i nærheten av dette. Det leveres ikke mindre hus enn dette til hans turbo, men planen er å forsøke å få tak i og tilpasse ett single A/R0,64 turbinhus da han har kjørt med dette på en annen turbo tidligere med strålende resultat. Forskjellen på 3200 o/min ble hele 1,5 BAR! 1,7 før - 0,2 etter så A/R0,92 er helt klart for stort på 1998 ccm motor i dette tilfellet.
Ja, man trenger større A/R når man velger divided, men det må da være måte på synes jeg.
Full-race sier det så enkelt:
"It is wise to size the turbine housing A/R larger than the single scroll turbine A/R typically used!"
Og 0,78 divided T3 vs 0,63 single T3 er ett godt eksempel på dette slik jeg ser det. :)
Helt klart fornuftig.
Morsomt å lese om alle "flødekongene" som står på hovve å driter i vinkel for å lure ut en cfm eller to ekstra på 16 mm løft, men kjører kammer som løfter 13 mm og driter i den serieproduserte turboen som må takle flødet fra alle sylindrene både inn og ut.
Det sykeste jeg har sett her lokalt er en orginal bruksbilsCosworth som kjørte 8,0 sek og 145 km/t gjentatte ganger på 201M med en Cosworth T3 turbo som var foredlet som beskrvet på begge sider. ;)
Turboen betyr ALT for resultatet på en turbomotor. Det er derfor motorprosjekter med billige turboer med tilfeldige egeskaper er så lite interessante. Man VET på forhånd at resultatet blir både dårlig og kortvarig. Sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være. ;)
Er det dette du MÅ ha?
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=NGH
Hva med alternativer da:
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=GRT
Ja ikke vet jeg hvorfor han skriver som han gjør.
Jeg lurte på om 0.82ar t3 divided ville funke til min turbo/oppsett men fikk til svar at det ble for trangt, også t3 1.06 ville bli for trangt.
Så det kommer jo an på hvilke preferanser han har på spool vs toppeffekt.
Jeg ville ment at pulse split veide opp for endel med en litt villere kam,bedre med litt kjørbarhet enn bare effekt på topp.
Man regner jo med at de som driver profesjonelt vet hva de selger som regel da,spesielt siden de har vært med en stund i gamet.
Så ikke vet jeg.
sorry for o.t til zeeker :)
GIK er hvertfall tomme for t3 divided 0.82 med v-band ut og ville ikke få inn før til utpå sommeren.
t3 1.06 hadde de inne men det var heller ikke å anbefale i mitt tilfelle :)
Kjøpte jo den 3076 jeg har for endel år siden og ble anbefalt 1.06 single entry den gangen.
Uten praktiske erfaringer selv så vil man jo gjerne høre på anbefalinger fra profesjonelle aktører,men tror det finnes like mange oppfatninger om hva som funker som det finnes utsalgssteder og trimmere.
Den har uansett blitt liggende og støve og har etterhvert blitt mer og mer skeptisk til hele turboen. :) 3071 virker jo mye mer fornuftig med den turbinen.
Det VET ikke jeg heller, men jeg har en mistanke.
Tenk deg hvor mange vanvittige henvendelser disse karene får hver eneste dag. Jeg har hørt noen eksempler og må innrømme at jeg hadde ikke klart å ha en slik jobb.
Med økende størrelse på turbinhuset reduseres baktrykket. Dette tilgir helt vanlige feil i oppsettet som for høyt kompresjonsforhold og for vill kam. Jeg tror pinadø jeg såg en test hvor man vant godt over 100 hk på å bytte til grenrør og pulsplitt turbo på en rødmotor med vill svenskekam. Dette gir flotte tall som vi får inntrykk av betyr mye mer for den gjennomsnittlige hjemmetrimmeren enn hvordan bilen faktisk går.
Det viktigste for en proff. selger er at kundene sitter igjen med ett inntrykk av at de er fornøyd.
Jeg mener at pusplitt tillater bruk av villere kammer, det veier ikke opp og grensene er veldig flytende så dette er langt fra enkelt.
Da kan jeg komme med beroligende informasjon.
6 bladet GT3076RA/R0,82 på lavbudsjett 100% norskbygget 2,0L Capri.
Jeg er helt sikker på at samme turboen VIL levere godt resultat på en rødmotor.
Ta en titt og legg merke til ladetrykksmåleren.
http://www.youtube.com/watch?v=GY7mpTfnbpU
Det går bra.
Finner det interessant jeg.
Angående å bestille eksoshus fra annet sted, så er det en mulighet, men blir det med ett rundt hull som flens så må jeg gjøre om grenrøret og det er sikkert ikke bare bare.
Kunne kanskje ha fått tak i eksoshus en annen stand i verden med T3 PS. Det jeg syns blir kjett da er opp mot BCB. At jeg gjør endringer flere ganger på ei bestilling og blir aldri ferdig.
Det er fristende, men samtidig så føler jeg det er litt frekt selv om jeg handler en del der. Kan ikke være lett å ha meg som kunde av og til :D