Alt detta maset om vekt på deler. Det er en ting som går hus forbi ganske mange. Og det er vekta på sjåføren :-) En god plugg på 140kg på ene sida gjør jo sitt det også :-)
(Nå tenkte ikke jeg på Zeeker i dette eksemplet) ;-)
Alt detta maset om vekt på deler. Det er en ting som går hus forbi ganske mange. Og det er vekta på sjåføren :-) En god plugg på 140kg på ene sida gjør jo sitt det også :-)
(Nå tenkte ikke jeg på Zeeker i dette eksemplet) ;-)
Den var tynn Moen...! Dessuten er det jo avfjæra vekt. Det er vel det samme som fjærvekt
Selvfølgelig. Du har ikke prøvd forskjellen på store tunge alufelger mot 16" stål med lite gummi ?
Dere har litt å lære gutter! :P
Er jo bare å sette inn så smale stoler, at folk som er over snittet glade i snop ikke får plass :)
Problem løst!
Er det jeg hr gjort ihvertfall :)
Kan bare komme innom på jobben så skal vie veie både det ene og det andre.. :p
Jeg går for trivselsvekt.. hihi.. :p
Vekta på bruene er nok temmeleg små i høve resten av fjørbeinet, inkludert hjul. Vekta av brua er jo berre delvis ufjøra vekt.
Første pri til stol er at jeg sitter godt sjøl :D Også blir den andre stolen helt lik. Må tenke på det estetiske :D Hehe
Også er det bare morro at folk blir med i bilen. Halve gleden er å glede andre :)
Og det jeg taper på litt fluffy sjåfør og evt passasjer, tar jeg igjen på stilen :D
Vekta generelt på bilen er ikke så mye å gjøre med.
Sånn den står nå så veier den 1290KG uten meg inni, og det er ikke så veldig mye å ta bort uten å måtta begynne å skjære.
Det å hullborre fangere for å spare vekt og for å få inn mere luft har jeg sagt hva jeg mener om før.
Det som sitter bak fangeren koster en del mere kronasjer enn gleden du får av 7,8 whp på litt kaldere inntaksluft :D
Men det er ikke jeg som er ansvarlig for andre sine biler så folk må gjerne gjøre hva de vil :)
Heldigvis ett fritt land.
For å kunne ta Holck på SS2 på gardermoen så blir understellet moddet etterhvert med de nye bruene og sånne artige fjører med liten diameter :D
Begynne med helium i dekka.. :)
Det er det helt sikkert noen som har prøvd?
Det er noen som har prøvd.. Det som er, er at helium har så små molekyler at det vil være vanskelig og holde et konstat trykk sånn som vi klarer med luft. Helium vil rett og slett klare og snike seg ut. Og man sparer svært lite vekt også, luft veier lite. Og helium veier ca 1/10.
Nitrogen er fine greier å bruke i dekk ;-) mer konstant trykk ;-)
Hvilken farge skal du ha innsuget ditt? Grått som originalt eller svart matt?
Holder på å sveise om innsuget ditt og kan glassblåse å pulverlakke det ;)
Hva er det som tar seg best ut?
Kanskje jeg skal gå for svart?
Litt enig i det. Alt anna jeg har er svart. Så da går vi for det :)
Her har jeg en ide for deg ;) minus den blå siliconen..
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...60830158_n.jpg
Bare send dela ned til oss så baker vi i steikovnen for deg om du ikke har
Hvor stort er et sånt e-innsug da? Så sjal jeg sjekke om det får plass :p
cirka slik pluss bend på skrå mot intercooler:
orginal F-innsug
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/1398.jpg
vs
E-innsug
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/1399.jpg
Skal teste med et F-innsug etterpå, for det har jeg liggende :P Om noen i nærheten av Hokksund har et E-innsug liggende, så jeg kan se om det går i ovnen, så skrik ut :)
F-innsug går inn med god margin, med spjeldet på! Mulig det går fint med E- innsug også da? :)
Det svarte E-innsuget så nice ut :)
Er det sånn mitt blir?