Må si meg enig med karl her, å kjøre med 4/5 punkts belter vs vanlig 3 punkt er som natt og dag. Får en mye bedre følelse av bilen og som nevnt høyere kjøreglede uten tvil ;)
Burde ikke være noe hokus pokus å få festet disse i originale fester.
Printable View
Må si meg enig med karl her, å kjøre med 4/5 punkts belter vs vanlig 3 punkt er som natt og dag. Får en mye bedre følelse av bilen og som nevnt høyere kjøreglede uten tvil ;)
Burde ikke være noe hokus pokus å få festet disse i originale fester.
heidu. trodde denne bilen hadde levd sine siste dager jeg!
men siden tråden lever igjen så kan jeg ta noen spørsmål her jeg ang bilen din :)
Når du godkjente motor - kjøte du med åpent luftfilter da? uten at de sa noe på det?
og den vdo turbotrykksmålern. den har en ganske så rar tilkobling til trykket. passer veldig gårlig med min slange hvertfall. får det ikke neddi ordentlig og alt spretter bare ut :P god forkalring på hva du gjorde-? :)
Den lever jo, står på tunet og minner meg på at eg ikkje har tid til den :(
Kjørte med opent luftfilter ja, og Ferrita-eksosen, og fekk berømmelse for at ting var skikkeleg gjort og ordentleg og pent. Hadde vel og merke ikkje ein einaste silikonslange eller rare bend som tiltrakk seg oppmerksomheit.
Eg tvinga slangen inn i den turbotrykksmålaren, meinar eg å huske, men ein ein burde heller bruke nylon-slange, som til trykkluft, og trekke det heile vegen fram, den virkar veldig var den målaren.
3" rustfri magnaflow, var ikkje eit E-merke å sjå der, det brydde dei seg null om. Meinar det er denne som dei brukar på Svendsen Eksos også, så det er ei moglegheit for at det kan vere korrekt merking her. Dei sjekka vel avgassane, og dei var heilt fine.
Generelt så brukte dei tid på å lese av nummeret på blokka, og litt småprating.
Det her er vel på ingen måte optimalt for ein katalysator?
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...54274313_o.jpg
Fjern innmaten så blir den optimal;)
Jepp, kvassere lyd:)
Nye planar blir lagt, denne blir redda :D
begrunnelse!! :p
Høres lovende ut! :)
Var ikke rusta så farlig lenger?
Jeg har lappa sammen mye verre karosserier enn det her :) Hehe :)
Blir ikke billig for deg det her Gaupe :) Hehe :)
såg prosjektet først no! lure på en ting, ka dokumentasjon hadde du for å få godkjent motoren? trengte du ikkje bremsepapir?
Har kjøpt meg nokre rør, kjerringa kan sikkert bruke desse når ho skal tørke klede, kan tenkast det brukast til noko anna også:
Vedlegg 2040
Ferdig bur det der?
Stemmer, skrudd bur, av ukjent opphav, bygd for 244. Planen er å sleppe V20T til å lage alle festa klare i golvet, når han skal sveise, slik at det kan vere eit håp om å få ut igjen buret igjen seinare. Uansett, så er dette laga for at ein skal kunne behalde bakseta, sjølv med bur.
Ikke dumt, Roy-Magne!
så flott ut det buret der :) har fundert endel på å lage meg ett bur som gjør at jeg kan bruke bilen til vanlig, med passasjerer baki, men jeg er litt skeptisk til om det bare gjør ting værre om jeg skulle take den med passasjerer uten 4 punkt belte og hjelm
Greie bur dette. Men er vell ikkje godkjent for noko.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Kan bli kult det der!
Men hvor fikk du tak i dette?
Sannsynligheten er nok stor for at det går gærent uansett da.
4-punktfester får en forbeholde kun fører og co-pilot.
Det bør festes sånn at orginale setebeltene foran kan brukes, og 4-punkt klikkes av, og legges i bagsjerom om en skal ha med passasjerer ved vanlig kjøring etter offentlig vei.
Det blir fort veldig risky å banekjøre med bilen full av folk. Er ikke så sikker på om det er lov heller.
Trur en heller får kjøre etter prinsippet "-Det er lettere å be om tilgivelse enn om tillatelse" når det gjelder det bur sammen med bakseter. Få kjøre på skikkelig Ørsta-stuk på kjerra, med svart film på sideruter og bakruter, så syns ikke buret så godt utenfra ;)
Her skjer det så godt som ingenting, bilen er ute av garasja, etter å ha stått på bukkar i månadsvis:
Vedlegg 2190
Og stua inn saman med veden, i det minste for denne omgang, skilta plukka av, og blir levert på biltilsynet:
Vedlegg 2191
Så får vi berre vente på ei vakker tid, der ein har meire tid til slike ting som ikkje er heilt nødvendige.
Kjedelig når en ikke har tid :)
Kjører du med en lyddemper?
Endeleg dukka dette opp, etter ,4,5 månad i posten og på tredje turen over atlanteren:
Vedlegg 2877
Vedlegg 2878
må man ha godkjente bur på banekjøring? trodde helt ærlig at det var bare å hive inn et bur som var laga for bilen uavhengig av noe annet og kjøre? :)
så uansett bra ut det der ja! :)
Skjedd noe på denne fronten? =)
Nei, svært lite :(
Den vart flytta inn i carporten no i veka i det minste:
http://youtu.be/E4h_ueVGlFc
Den har stått stort sett sidan det vart påbegynt dette ungeprosjektet, og når ein har tid til å skrue så må ein bruke innsatsen på det ein har av bruksbilar. Men har litt skumle planar, når ein vakker dag får tid.
Skal følges med på hvertfall! :) Mye inspirasjon å hente :)
det ble ikke sånn at du skal plukke ned denne eller? du setter i stand denne å bruker den til gøy å har orginal turboen til søndagsbil?