Nice!
Var også på isen i dag, riktig nok ikke med Volvoen men fikk testa en gammel Mazda 323 Turbo AWD til en kompis :D drit skøy..
Nr. 400 ;)
Nice!
Var også på isen i dag, riktig nok ikke med Volvoen men fikk testa en gammel Mazda 323 Turbo AWD til en kompis :D drit skøy..
Nr. 400 ;)
Klar for trackday til sommeren da ;)
Kom på det når jeg så det så da vet man ihvertfall om det :) Kan jo fort endre seg i litt varmere vær ;)
Har ikke kræsjet en sånn en nei :P Tror den har blitt mishandlet gjennom mange år å den kjøleren gikk lekk eller noe. Det rant ihvertfall noe jævlig fra bilen :P
Men jeg vet det florerer av de mondeoene på høggerne ;) Det er tross alt ford...:rolleyes:
Hvordan var AFR da du opplevde "jo-jo" effekten?
Den er ikke helt kokko, men skal ikke si det for sikkert, for jeg glemte å sette i kortet å logge i dag :/
Men trykket kan finne på å gå litt over 1,5. Og da slår overboost protection inn og kutter. Også legger den seg på 1.4 og akkurat 1.5.
Det er litt rart, men jeg skal se på luftslangene som styrer WG'n. Selv om de er tapet kan de sikkert deformere seg pga varmen
Plastrør er jo bare tull, gjør heller som meg og ta kjølerørene som går mellom automaten og radiatoren og legg opp, smelter du dem er det noe veldig galt noen plass.. :p
Jeg vet ikke om det er røret som er problemet enda :/ Men håper det er noe som er feil. For da kan jeg fikse det :)
Men hvis det skal brukes rør så må det brukes slange eller noe for å skjøte de vel ?
Pictures of it?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/206.jpg
Filmet en snutt av deg på isen i dag :)
Bruker en slangebit imellom nippel på innsuget og likens nippel på wastegaten.
Har ikke bilde av det nå, men jeg tok bare og rettet ut røret og bøyde det her og der og la det inntil torpedoen og bort til wastegaten. Funker fint, men ser ikke ut i måneskinn.. :p
Men jeg kjører med mottrykk i tillegg :) Da blir det å kjøpe masse nye koblinger og shit, så tror jeg finner en løsning på nåværende opplegg :)
Hvis røret har fått det litt varmt, så bandasjerer jeg flensen på wastegate'n. Denne er helt åpen i dag.
Rørene er tapet med alu-tape, så det skal ikke være så varmt der, men vet jo aldri.
Solide saker, men riktig bruk har utrolig mye å si.
Hvis du ser hvordan proffene gjør det, så er det ikke så høy frat på giringene.
Med vanlig manuell og clutch da ;)
Jeg var på Lisjøen i dag, og der var det iallfall perfekte forhold nå, trur dem hadde målt drøye 40 cm rundt om, og 35 ved innkjøringa, før siste kuldeperioden :) Utrolig bra feste med 4wd på gatedekk der i dag! Var igrunn litt redd for klutsjen.
Stikker på BCB og hører etter gule ventilfjører :)
Begynner å nærme seg med toppen nå :) Da er det bare å spare litt penger og sende bilen på mapping og benking om 1 mnd eller 2 :D
Hvor skal du mappe? Jeg hadde min på mapping idag hos Volden Racing:)
fb blokk med stempler som er dreid 2mm. 531 topp med Vkam. 940grenrør som er porta, t3/t4 kina turbo, 3" baklokk og eksos, 750cc dyser, alucooler, MS2 V3 med fordelerløs tenning. Ble 300,3hk og 416nm på hjula med 1,5 i trykk:)
Volden er en meget dyktig, ingenting og utsette på han:)
Da er det kanskje håp for de 300 HK jeg vil ha å da :D
Dette får han til ;)
kjører med denna her: http://www.ebay.com/itm/180770373674...S:1123&vxp=mtr
Vet ikke helt hvor mye rådene tåler så ville ikke mer opp jeg:)
Men er fornøyd med resultatet:)
rådene skal tåle det, kjenner en som har kjørt i 3år på det snart:)
Skal prøve å få skanna inn jeg:)
Good :)
Er morro å se.
Også kan jeg sammenligne med min når min er ferdig mappa :D
Da har jeg fått sett litt på ladetrykk-styringa, og det er ikke så rart det oppførte seg rart :/
Slangen som går ned til luftnippelen var helt fin så jeg kommer til å kjøre videre med samme type.
Det som var problemet var at den svarte plastikk-"låsen" hadde smelta :(
Jeg har en nippel uten bøy på regulatoren som ikke har plastikk men stål-ring.
Må prøve å få tak i ett par sånne 90 gradere :)
Har også begynt å tukle litt med nye brytere som skal styre logging og tute i midtkonsolen
Jeg skal også koble opp diode over loggebryteren som indikerer om den logger eller ikke.
Det blir også koblet opp dioder på lav og høy hastighet på el-vifta (Det er to kretser)
Da vet jeg om vifta går eller ikke :)
Jeg har også bytte en hjulbolt som knakk i navet forrige gang jeg var på isen :(
Av en eller annen grunn så låste ene mutteren seg når jeg skulle ha av ishjula og da jeg tok i litt til så knakk den.
Også jeg som har sveist fast hjulbolta på det navet agitt :( hehe.
Det gikk bra. Måtte bare knote litt med vinkelsliper og
Bilder kommer når jeg får igjen nett hjemme :( Har vært uten nett i 1 uke nå :(
Så jeg sitter å surfer med mobilen som modem, og det er ikke 3G-dekning der jeg bor.
Her ser en to forskjellige typer. Jeg husker bare ikke hvor jeg har fått tak i den uten plastikk
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/35.jpg
Kamaza kobling det der. Stikk innom Scania eller Volvo på Midtstranda, så har de det der. De der er mye brukt i trykkluftsytemet på lastebiler.
Da skal jeg stikke på handletur i mårra.
Jeg kommer uansett til å tape koblinga med den sølvfolie-tapen.
Også blir vel flensen mellom grenrør og wastegate bandaskjert.
Er greit å ha vinteren til å finne ut sånne sjukdommer egentlig :D Så slipper bilen min å stoppe på årstreffet til VCCN på Rudskogen.
For da skal den gå runde på runde, All day long. Helst uten problemer
Hvordan er prisene på slike slanger og koblinger?
Når er årstreffet for VCCN ?
Har veldig lyst å komme meg nedover på VCCN treff, men kommer litt an på om jeg får meg skikkelig trekkbil ;)
Hadde vært morsomt å kommet seg på andre treff en å kun kjøre på ACR :P
Mener VCCN ska ha Trackday i søndagen den helga vi ska på VCCN tur til Volvo museet :P 22? juli
Koblingene er det litt forskjellig pris på (Fra Tess) ettersom hva du skal ha. Vanlig rett, 90 grader, t-skjøt
Prisen ligger mellom 40,- og 70,- har jeg sett.
Slangen jeg har brukt er 6mm og koster ca 30,- meteren.
Årstreffet ser ut som at det på søndag 22. juli og at det er sverigetur på lørdag 21. juli.
Så du kan nok med fordel ta ut ferie til onsdag uka etter :)
Oki. Skal sjekkes nermere :)
Hmm. Kanskje det kanskje :)
Da har jeg vært på handletur, men fikk ikke kjøpt noen ting. hehe
Var innom Tess, Lunna, Hatec, Volmax (volvo lastebil) og Scania.
Ingen av de hadde den luft-fittingsen jeg var ute etter.
Så stikker innom en kompis senere i dag og glor litt i hylla hans. Han mente kanskje at han hadde noe. Så vi får se.
Skal innom Buster83 å hente noen blendelokk til midtkonsolen sånn at jeg får laget hull til nye brytere og dioder :)
merkelig at de ikke hadde sånne?
Jepp :(
Men hvis jeg ikke får tak i så kjøper jeg 2 nye med plastikk på utløseren, også taper jeg den med alu-tape, og putter 1 i hanskerommet. :D
Jeg skal sjekke med en kompis. Han har sånne på jobben.