guuuri malla... snakkes! får vell kjøre en del i helga å se da... skal jo prøve å få benka å godkjent den snart... kommer jo ingen vei når det tar så lang tid :eek:
Printable View
Hold your horses!!! alle som har disse chippen sier jo at man må kjøre nesten en hel tank før bilen går skikkelig, ikke rart du syns det er noe dritt om du ikke har gjort det. Viking chip er laget for R-dysene! Jonas som har tråd om sinn diare brune 242 på "medlemers prosjekter" kjører med disse, større dyser enn deg og større turbo. Han er kjempe fornøyd, men så har han kjørt sine inn ;)
Like før det lønner seg med datasprut nå ;)
flott. får kjøre inn i løpet av kommende uke da å gi det en sjangse :) var ikke noe innkjøring på vikingchipen, så begynner å lure.
Torra: når bilen ev er blitt godkjent med max hk så blir det etter hvert handlet inn Nira\ DTA sprut eller noe som er solid og bra og som kan mappes av ES Tuning her i byn. :)
Hadde omtrent nettop kjørt inn chippene mine da jeg måtte bytte batteri så stillte inn chippene uten lambda tilkoblet ble noen kjøreturer og justering på btr men langt mindre kjøring en 50 mil. Chippene er jo beregnet til å kjøres på voldsomt store dyser og justerer seg inn selv.
Viking chip og turbotrimming chip er laget for r-dysene og man må justere det inn med btr. Chippene du har nå bruker man uten justerbar btr og velger dyser selv. Han jonas har vell 4"lmm og 650 dyser, garrett 3071 med 1.8 i ladetrykk. Ingen teningsbank, bilen gikk som den skulle :)
Ble det helt ille altså? Må bare spørre, ikke skyt meg nå men du monterte dem riktig vei, og alle pinner er helt på plass i sokkelen?
Høres rart ut at den går ujevnt på tomgang med de chipene :/
Jeg kjørte selv med bensinchip'n (hadde ikke gullboks) riktignok med orginale dyser og slikt. - jeg kjører med MS3X nå, så chippene ligger i boksen sin :)
Rakk ikke å se om du har bredbåndslamda? men hva sier evt denne under pådrag? Min dro seg ned mot 10 på full gass, men jeg hadde en lmm som var på bærtur :/ og når jeg fikk byttet denne så lå den fint på 12 hele veien opp til turtallssperra :)
Jeg tenkte heller ikke på noe med innkjøring, men nå kjørte jeg med feil verdier på lmm i tillegg :( men bilen gikk pent og pyntelig likevel.
Håper du finner ut av det :) for jeg har ikke annet enn positive ting å si om chipen
En annen ting jeg lurte på..
Monterte du 3" LMM nå sammen med chipene? Det er ikke denne som er fucka?
Biler som har ødelagt LMM eller dårlig kontakt går helt mongo på tomgang.
Du kan jo evt prøve å dra ut kontakta på LMM mens den står å går, så hører du om den endrer tomgangen.
Dette var desverre min/vår erfaring også etter å ha montert chip og 3" lmm.
Fikk ikkje bilen til å gå i det heile tatt, bare mykje rykking, smelling og særdeles ujamn tomgang. Og ja, bilen var justert 'etter boka' med LC-1 og vart køyrd en go del med. Det vart demontert ei veke etter til fordelen av datasprut.
Kjøper de jeg :)
Har fortsatt mine chiper hvis du vil teste ;) d er viking spesial for 3"lmm å r-dyser, men funkernok for 440cc og ;) aldri hatt problem jeg iallefall.
*spent på å høre hvordan den er med vanlig LMM* :)
tosk: får se om det ikke blir så toskete det... haha ordspill... get it... :p trøøøøøøtt!!!!
tok av kontakten på lmm i dag... da datt tomgangen ned til stabil gange... ikke ujevn som den er med lmm kontakten koblet til. og koblet til igjen så gikk den ujevnt. men prøvde ikke å kjøre da. skal prøve å få lagt ut en video av tomgangen så man kan se\høre...
Det høres jo helt bakvendt ut :(
Skal du prøve med gammel LMM i morgen å eller?
her er den... mobilen fanger ikke lyden så bra at det gjør noe...
har ikke prøvd med 2,5" lmm i dag nei, kanskje i mårra. men nå er den ikke noe bedre i alle fall... er jo så lite futt at jeg klarer jo ikke å få noe spes til aks på bilen kontra viking ecotrim chipen. skuffende.
skjærende øreplagende susing det var på filmen da.
Akurat sånn var min når den starta, men min gikk ikke på tomgang alene
Hilsa ikke når vi møttes på øysand da?
Er vel ikke TLAO chippen som er problemet. Er nok noe annet. TLAO chippen er veldig tilpasningsdyktig til de fleste oppsett, men derfor er den også mye mer ømfintlig for motorfeil. Viking Spesial chip er samme greiene omtrent, men mye dyrere. Kost deg heller på med et sprut hvis du gir opp.
Merkelig gange.
Men at aksen ikke en noe bedre enn med ecotrim'n er forståelig hvis du ikke har skrudd opp trykket i tillegg. Men hvis sprutet ditt leser mongo signaler en stand i tillegg så hjelper ikke det akkurat på.
Men satt orginale lmm'n der 3" sitter nå?
Jeg mener å ha lest at den ikke burde sitte så nærme innsuget pga pulser i luftstrømmen, men jeg kan ta skammelig feil å :/
Evt hvis du har flyttet den og da i tillegg forlenget ledningene. - Kan du ha koblet den feil?
ville prøvd å flytta lmm litt lenger unna tomgangsslange/gass-spjeld tror jeg. 3" målern blir mere følsom på luft
hvor kjøpte du egentlig bosch -558 dysene? :D
starta bila nå så går den fin og jevnt på litt under 1000rpm på tomgang på kald motor. kjører og så er det som den Hakker en gang imellom før jeg får kjørt de første 300 meterene i alle fall. varm motor så blir tomgang ujevn igjen...
skal prøve å få tak i konisk K&N filter til tomgangsmotoren så den kan ha fri luft og sette på et slett rør der uttaket er mellom lmm og innsug/spjell tror jeg.
Det blir veldig feil, konseptet med lh jetronic, er at all luft som går inn i motoren, skal vere målt.
Trekke inn fri luft i tomgangsmotoren????
Det ordner IKKE biffen..
spotta deg i midtbyen seint en gang på lørdag ;) hvordan går 945 salget ?
slik var min på tomgang å når jeg monterte 3" måler. Husker ikke hva jeg gjorde. Men den går som bare det nå, med så si det samme oppsettet som du har.
Dette må du forklare litt mere.
Tomgangsmotoren skal ha luft fra trykkrøret som går til innsuget.
en liten slange ned til tomgangsmotoren, og videre derifra til innsuget (på innsiden av gassspjellet)
Hvis du ikke har koblet den slik så skjønner jeg hvorfor den går rart på tomgang da den trekker falsk luft en stand.
Det er som Gaupe sier, at all luft er målt inn (av LMM) og motoren åpner spjellet til tomgangsmotoren for å slippe gjennom luft (til innsiden) når gasspjellet ditt er stengt.
Eller misforsto jeg hvordan du har koblet?
tja er det noen som faktisk HAR testet at dette ikke fungerer da? det jeg lurer litt på eller om alle sammen Synser om dette... :)
for på Regina sprutet på 740n jeg hadde så funka det totalt 100% bra. men det er jo helt annet sprut igjen å da. men igjen. når du har skyvd etter luft gjennom LMM la oss si på sugesida, så står det uansett å stanger mot et stengt gass spjeld. og det lille som slipper inn via tomgangmotorn er jeg litt tvilsom på om utgjør den store krisen sånn. men som sagt, jeg skal prøve det for å ha sjekket om det fungerer eller ikke i praksis på LH2.4 nettet også :) må bare finne noen som har K&N filter i riktige str til det, for brosjan har mitt på sin 744 nå...
dysene sier jeg ikke hvor er kjøpt for den sjappa kan ryke å reise en lang marsj i hvordan man skal selge ting!
når passerte du meg da torra? så ikke deg\kjente ikke igjen deg i såfall :p hehe
blir vell å skru opp trykket litt i morgen på hobbykvelden på jobb for å se om det bedrer aksen litt, men frister å prøve chipene til Tosk til helga om den ikke tar seg opp noe særlig, for sånn som det er nå har jeg mer lyst å sette tilbake til EcoTrim chipen og 2,5" lmm... :)
Feil trÅd
Trenger ikke noe filter for å teste dette, bare napp av slangen, tett hullet i trykkrøret og kjenn smerten det. Absolutt ingen synsing at det ikke fungerer!
Ca. ved huggeriet, kjørte 940 :) Blinka med lysa :p
Har du prøvd flyttet lmm litt lenger mot ic da burde være min 15 cm fra tomgangsregulator. Og er du sikker på at lmm din fungerer?
Sånn jeg erfarte innkjøring av chippene var at bilen lugget litt og gikk ujevnt på kaldmotor!
ja er ikke noe problem å teste det der. jeg sprakk slangen min mellom tomgangsreg og trykkrør og da ble det sabla helvete.
den lufta motoren suger via tomgangsreg skal være målt igjennom lmm. hvis ikke bli det feil blanding. kjører du med den åpent med rør som du henviser til å rpøve så blir det en enorm falskluft og bare ball for deg på tomgang. da kan den ikke regulere noen ting etter temp ute ang varm og kaldstart luft den regulrer igjennom lmm.
blir samme funksjon som om du tar av kontakt til lmm på tomgang.
pga å ta ut tomgangsluft via lite kn filter på tomgangsreg =falsluft, bilen vet ikke hvor mye bensin den skal gi siden den ikke suger igjennom lmm på tomgang, blir akkurat som om tomgangsreg står org plassert via trykkrør osv og du tar av kontakt på lmm. ingen måling av luft da= helvete
Jeg har ikke prøvd det du har tenkt til å prøve. Bare vet hvordan 2.4'n vil ha det.
Men hadde det ikke være lurt å sette tilbake gammel LMM og trykkrør, og koble tomgangsmotoren slik den var med det gamle oppsettet, og kun la de nye chippene stå i?
Da får du evt eliminert om det LMM/plassering/tomgangsmotor som er feil.
For hvis bilen går pent og pyntelig med kun Chippa, så er det bare å gå ett og ett skritt videre :)
Nå har du gjort såppas mange endringer at det kan være både det ene og det andre
tror hovedsaken er att lmm står klemt inni tomgangsreg og gass-spjeld.
tenk den farta det blir igjennom lmm på lille avstand der til tomgangsreg (blir for fort sug pga motor sug en del luft på tomgang siden tomgangsreg er eneste vei den får luft når gass-spjeld er stengt). blir feil analyse det. kom ikke på bedre ord analyse:p