Aha! Jag har en 82* liggande som jag tänkte prova.
Ja det er nok passe temperatur på lett trimmet fk :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Det er ikke mer enn nytt ratt og ny girkule som skal til for å glede meg :) Litt stort ratt, og litt flatt.. Men ellers bra. Syns det passa godt inn i en 740
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/696.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/697.jpg
Rattet passa bra inn :)
Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
Rattet ble bra, hva er det fulle navnet på det å størrelse? Blir nok et slik i 940en:)
godt å se noen som beholder m46 :)
de ratta der er gode :) har samme i 940n min, bare med mindre diameter :)
å så har jeg et til som er gamletypen tror jeg. tykkere der man har henda, å så er det i skinn eller noe greier.
Luisi Grifon heter det. Det er 380mm :)
http://www.pedersenracing.no/butikk/ratt/luisi-grifon
Alle kan ikke bygge om til m90 [emoji14] Syns m46 er genial på landevegskjøring, for den har ganske lav utveksling på 5.gir :)
Ja rattet var bra, men syns det var litt glatt. Kommer seg sikkert etterhvert :)
Byttet kam i går, og fikk shimsa ventiler til ca 0.5 i klaring. Skulle gjerne hatt 0.4, men jeg hadde ikke riktige shims desverre. Uansett, den gikk ikke veldig bra.. Den var mer turtallsvillig og den fikk en helt annen motorlyd! Høres nesten ut som bilcross med store gassere [emoji28] Har ikke justert tenning med lampe enda, la den bare på ganske lav tenning for å være på den sikre siden. Hvor mange grader skal b230e ha? Er det noen form for selvjusterende tenning på e-motor? Det er fordeler med hallgiver og bankesensor på blokka. Bilen går veldig rufsete på tomgang, men det skyldes antageligvis utette ventiler. Jeg tok ut kammen og dro rundt motor med skralle og da feis det luft alle steder, så tyder på det er noe som ikke holder vertfall!
La tenning på 12° på tomgang, men en ventil henger litt/er utett så den går jævli ruskete på lave turtall. Råtøff lyd på høyere turtall da :D
Edit: bytta også reimhjul på veiv, vannpumpe og dynamo til multireimhjul i går. Ble ganske fint :) Så slipper jeg slitne kilreimer i fremtiden. Litt mindre hjul på veiva og større på dynamo så jeg ikke sliter så fort børster og slik ved høyere turtall ;)
Hahah, jo takk :D Har litt treige ventiler og stor ventilklaring, men det har blitt litt bedre med litt turtallskjøring :)
Skal manne meg opp for en stor jobb på toppen i nærmeste fremtid, så håper resultatet blir bra da :)
Har forhørt meg på pris for å frese ventilseter for 46/38 ventiler, så da stor det igjen bare en porting og muligns en høvling for å ta av 1mm :)
Har en 530 topp med 46/38 ventiler, men den er høvla faens 2.4mm så den blir nok ikke brukt her nei!
Får håpe det blir merkbar forskjell :) Har ikke fått pris på jobben enda, men de bekreftet at de kunne gjøre det, så lenge de ikke måtte bytte sete
Vi får håpe det. Aha. Du får oppdatere oss etterhvert da
Det skal jeg nok gjøre :) Tror ikke prisen skal være så ille, det er tross alt bare å frese ut 8 ventilseter. Fikk vite at kg kammen burde ha ventilklaring på maks 0.25 også, så det kan forklare hvorfor jeg har ventiltikking selv om jeg shimsa etter oppgitt spec fra Volvo :)
Næh, de hadde ikke utstyr for overdim ventiler.. Syns det er litt langt til lillehammer for å få gjort jobben, så venter å ser om jeg finner noen andre til å gjøre det :)
Du kan jo høre med scimec muligens ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er så langt til Torgeir [emoji14] Han driver vel i skrivende stund å monterer turbotoppen min og han har ganske full tidsplan tror jeg :/
Jeg har mange baller i lufta, og Torgeir har nok enda fler [emoji28] [emoji16] Hadde jeg bodd nærmere, hadde Torgeir glatt fått jobben. Han er en dyktig og behjelpelig kar.
Nå har det ordna seg! Jeg har visst en onkel med freseutstyr jeg.. Finner ut noe nytt hver dag :) Så da ble det en billig affære dette da. Kun 1200kr i nye ventiler og låser :)
Vet inte om jag glömt, men vilken kam blev det? :)
Aha! Minns inte om det var KG 001 eller 002 jag testade i en B230E, men tomgången blev väldigt orolig.
Det stemmer at du får urolig tomgang med 002 vertfall [emoji14]
Fint og flott når det er nytt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/595.jpg
Najs!:cool:
Takk, gleder meg til å få montert dem :)
Hei,
Det er kjempe interessant (og omfattende) prosjekt du driver med. Følger med på det som skjer her :)
Takk for det, håper resultatet blir bra :)
Hvor jævlig er en fjøra 6 puck sinter på en bruksbil? Skal bytte til hydraulisk clutch og m90 kasse, men vil beholde 215 svinghjulet. Man får 215mm fjøra 6 puck sinter med 20spline, men har desverre ikke funnet organisk lamell...
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Ellers er det ikke så mye som skjer, annet en vask og vedlikehold :)
Bulka en mk18 felg pga vegarbeid oppi hos oss, så turbofelger får duge ei stund :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/442.jpg
Kjedelig å ødelegge felger da.. sure greier
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Joda det er litt surt, men jeg kjøpte meg nye istede :) Slike bare i bronse. Skal lakkerers sølv før jeg legger på dekk :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/443.jpg
Angående 6-puck; kjenner flere som kjører med det i det daglige, å når man lærer seg å kjøre med det er det ikke så ille [emoji14] tar liksom iveg litt brått/fort, men likevel jevnt og mykt... Samme komforten som organisk er det selvfølgelig ikke, men ikke noe problem om man lærer seg å kjøre med det...
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hmm, verdt et forsøk sikkert! Vil gjerne beholde 8kg svinghjulet mot å gå opp på 13kg enkelmasse!
Njæ, dyrt [emoji14] har liggende en 712 trykkplate om jeg kjøper ett en gang :)