må vel på den lokale skroten å stjæle meg en coil i morgen da kanskje:p Faen tenkte at bilen skule starte og prøvekjøre i sommer:( begynner å bli lite tid, har også lite fritid:p
Printable View
må vel på den lokale skroten å stjæle meg en coil i morgen da kanskje:p Faen tenkte at bilen skule starte og prøvekjøre i sommer:( begynner å bli lite tid, har også lite fritid:p
Synd du skulle plages med startproblemer da, skulle gjerne ha hjulpe deg men har absolutt ingen kunnskap om LH 2.4 :p
Feil tenningsmodul eller kanskje den er deffekt? Gikk den SKIKKELIG eller gikk den litt rart når du endelig fikk start?
Et spm til, må det stå tenningsmodul på det gamle e-nettet som også er i bilen?:p sikkert dumt spm:p
Nei, er egen tenningsmodul på LH2.4 nettet.
Var det jeg regna med ja, kobla en på begge for å være sikker:p men da vet jeg at jeg ikke trenger det:)
Da får jeg lånt med coil og tenningsmodul, så skal prøve dette til helga nå da:) går det ann å måle coil for å finne ut om den er i stykker?
Finnes mange forskjellige tenningsmoduler så må nesten bra prøve deg fram om kanskje noen i nærområdet har så du kan prøve.
Har du feil tenningsmodul blir det nesten som at registeret er montert 180grader feil å smeller noe sykt når du prøver å starte.
Jeg har troen på at du bare må finne en modul som passer og det må du prøve deg fram på ;)
Fått lånt meg en tenningsmodul og en coil som skal testes i helga håper jeg:`) blar du tilbake noen sider er det klipp fra når den starta, og da ser du hvordan den oppførte seg da.
Helgens uppdate, ingenting skjedd:p har ikke hatt tid til å se på bilen ennå..
Spennende prosjekt :D
Må nok følle med på detta :D
Jo takk takk:)
Var oppover å så på bilen i dag, hadde me 2 batteri som jeg tenkte å bruke til starting, men ingen av dem tok selfølgelig imot lading.. :mad: så tok å satte ihop fronten igjen, må vel begynne å legge opp ledningene til lysa å sånt snart å, pluss å ta siste shine på frontfangeren:)
korleis har du tenkt å gjere de med vindusviskerene? du må jo ha i fra 760 eller 960 med langpanseret :P
Har skaffa viskere fra 960 så den er grei ja:) må endre litt på festene:)
hvordan går det her? :)
Er kaldt i trøndelag:p nei venter på svinghjulsføler og coil fra EspenT her inne, så er det å kjøpe seg et nytt batteri, så er det i boks tenker jeg:)
Har du sjekka om dysene åpner?
Jeg vet at bilen ikke får gnist. Kommer ingenting forbi coilen, så starter der:-) tok av en plugg å prøvestartet og kpm sprut i åpningen så er bensin.
Bruker du LH 2,4 fra 240? er noen hjerner fra 940 som ikke funker på 240 nett også.
Som sakt er den starta en gang. Så rart det skal være en slik feil da....?
Poffer den og smeller mye når du prøver å starte? Har du sjekket tenningen med tenningspistol når du skinner den rundt?
Har du signal fra veicaksel føleren?
Er isonasjonen eller skjermingen skadet på ledningen?
De er utrolig følsomme, så hvis noe som helst der er skadet, så nekter de å starte
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/68.jpg
Legger ut videoen på nytt der den ble starta, bilen var jo tungstarta, og plugger og pluggledninger og fordelerlokk og rotor var ny når jeg satte inn motor. på videoen mangler lmm og lambda, også viste det seg at bensinslangen var montert feil(ikke jeg som monterte den) den var satt på vakumet på toppen, der slangen til bremsekraftforsterkeren går. Og neste dag når jeg skulle prøve igjen var det ingen gnist å få, å ikke strøm lenger enn coil.
Fikk forsatt ikke svar på spørsmålet mitt av den videoen:P Vist du skinner nå, hva skjer da? poffer det og smeller eller er alt helt dødt uansett hvor lenge du skinner? Og har du sjekket tenningen mens du skinner?
Sorry:p Den er helt død da, kan holde på og holde på, med full gass å ingen gass, lenste jeg skinnet var vel 25-35 sekunder ca. har ikke sjekket tenninga nei, men måla strøm frem til coil med tenning på, men ingenting vidre der ifra, tok av pluggledningen og fikk ingen gnist, tok av pluggledningen til fordelerlokket og der kom det ingen gnist.
Har du prøvd med en annen coil?
Leter coil men ingen som har noen:p EspenT her inne kan sende en om en uke når han kommer hjem, vet ikke om man får til å måle coilen heller?
Hat to tenningsmoduler, ene har jeg etter E motoren som sto i, og en etter F nettet jeg tok lh2.4 av, og begge har samme sluttnr. Ellers må jeg på skoten å skaffe en 2-3 stk til da:p
Må vel skaffe meg noen moduler å prøve da:-P