Nåå, klarer som sagt å ta livet av en m47 på rent gasspådrag også.. Og man trenger ikke mere enn 200-220 hester for å få det til heller..:p
Printable View
Synes volvokassene holder bra jeg.holder Mye gearing uten clutch og herjing. Riktignok firetrinns da.
Kassene kan tåle mye, eller lite, spørs vel litt på standen, og på hvem som kjører ;)
Mvh
Hører noe lyder i karrossen under lavt turtall, når eg tar i gang, sånn ca rett bak der girkasa ligger, kan det være ein dårlig foring ved mellomakselen?
Mvh
sånn ule-lyd?
Er nok no mellomakselkryss på gang syns jeg det høres ut som.
høres slik ut ja
Det må du nesen avgjøre selv, litt avhengig av hvor mye det bråker, og hvor lenge det er til du har anledning til å bytte :P
og hvor lenge det holder ikke minst:p kan holde en time eller flere måneder:p så du burde skifte det så fort som mulig for plutselig står du der:p
Det holder lenge som faen men det begynner og gnage i mellomakselen og bytter du for seint må du ha tak i ny mellomaksel. Og en mellomakselkryss som ryker under slår ihjel bilen under. Kryss koster vel 80kr. Og bytte det er en del arbeid.
Høres ut til at eg burde bytte denne fortest mulig :p
Så da er det dette som er første prioritet!
Mvh
Fortsatt å jakt etter de brakkettene eg trenger for å feste tåkelysene, noen som har? :)
Mvh
de brakettene knekker du i alu på 15 sekund stk.
som sakt tidligere du har allerede brakettene men ikke lampe husa! hvis dette er til de lampene volvo leverte så ringer du bosch og spørr om dem har deler til pilot 150 eller hva dem het husker ikke helt sikkert, men mener det var det! og spørr om dem har huset til dem.
det står ikke i delekatalogen fra 87 hvike bosch lamper det er, men det er bosch :p delenr. på hele satsen er 1333 637-5 hos volvo i hvertfall, men når du ringer bosch spørr etter lampe hus til 740 leppe for dem blei designa for volvo til leppene på 700 og 200 og har en lysåpning på 145X86mm å da burde dem klare å finne det hos bocsh:p
Ok, får ta ein tlf, takk! :)
Har merket at kanskje downpipen skulle vært kortet ned, da eksosen ligger veldig lavt. Det subber ikkje nå, men har ein følelse av at vis eg senker bak også som er planen, så kommer det til å subbe?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/1702.jpg
Mvh
Neida, null problem :p prøv å vri det lange røret så får du det nærmere gulvet ;)
Yep, prøv å få det så nærme gulvet som mulig uten at det kan komme borti. Igrunn ikke så farlig om det kan subbe midt på røret der over de skarpeste fartsdumpene eller en kant i ny og ne.
Bare viktig at det ikke er noen eksosklemmer akkurat der den kan subbe som kan hekte tak i noe og rive av hele eksosanlegget. Og at det ikke subber så ofte at det subber hull i eksosen :p.
Hvorfor er det så vanlig at det er problemer med intrumenthusene til gamle gode Volvoer? Merket dette på 945'n også, MYE problemer! Spesielt tankmåleren som er på tur :p
Mvh
varmt kaldt varmt kaldt hele tia og fuktighet og alt sånt så sprekker loddingene det er ganske normalt på de fleste biler som er 20 og nermer seg 20 :p har sett det på flere forder og mye japser har også samme problemet så er ikke bare volvo:p
Dårlig punktlodding ;)
Jeg er plaget med tankmåler som fjusker litt, når det begynner å bli lite bensin så begynner nåla å vandre mye og detter ned og opp. Speedometer nåla skjelver litt og lyset i huset er dårlig, men hvis jeg kakker borti det så lyser det bra opp.
Jeg prøvde og varme opp loddepunktene bakom instrumenthuset, men ble ikke noe bedre :confused:
Haha, akkurat det der skjedde på turbostæsjen min! Hekta fast i ei klemme å dro av heile eksosen fra ca der hvor katten skulle vært.
Men fikk hekta det på igjen, og vridd det skikkelig oppunder gølvet, det blei sjukt mye bedre. Aldri noe problem med passform igjen med det anlegget.
Også vrei jeg rørklemmene oppover, slik at skruene stikker opp mot karossen, eller til siden der det ikke lar seg gjøre. Det hjelper på.
Da får du prøve å lodde over ein gong til ;)
Klart at det går ann å prøve en gang til men jeg må egentli si at jeg syns det er litt rart at feilene ligger på de loddepunktene der. Mine loddepunkt var helt strøkne å se på vertfall så jeg kan ikke skjønne at feilen ligger der. Men jeg varmet opp punktene og det har ikke blitt bedre, men for all del, man kan jo prøve igjen :)
jeg skal gi instrumentet til oslo speedometer service og få dem til å fikse det sånn at jeg ikke driter meg ut :p
Hvor mye må man betale for noe slikt?
det er jeg ikke sikker på enda, men skal ikke være så ille:p
Går jo ann å prøve på nytt, men ser ikkje helt nødvendgiheten med det, når det bare går skeisen igjen fortere enn fy! Kommer nok heller til å prøve å få tak i et speedometer fra ein bil som ikkje har gått noe særlig langt, som kanskje fungerer litt bedre! :)
Mvh
Sikker på at dere lodder over riktig? Dvs varmer opp begge metallene nok og får loddetinnet flytende?
Først demonterte eg heile instrumenthuset, og strammet alle skruene, men var forsiktig å passet på at eg ikkje skrudde for hardt til, så satt eg det sammen igjen, og varmet opp loddetinnet til det var flytende. Noen steder var det lite loddetinn, og der la eg på litt ekstra. Trodde det var en grei måte å gjøre det på eg?
Mvh
Yep. Bare en ting å passe på når man lodder. Det holder ikke bare at loddetinnet er flytende over det som skal loddes sammen. Lodding er også en kjemisk forbindelse med metallene man lodder sammen.
For eksempel, når man lodder en komponent på et kretskort eller to ledninger sammen, så må begge kobberdelene være så varme at loddetinn kan bli flytende av å være borti de. Først da trekker loddetinnet inn i begge metallene og du har en god forbindelse.
Hvis du bare får loddetinnet flytende rundt det som skal loddes sammen så har du en såkallt kaldlodding. Dvs det kan være kontakt og det kan se ut som en god lodding, men tinnet har ikke flyti inn i metallet som skal loddes, og dermed er det dømt for å bli dårlig kontakt etterhvert.
Jeg tok kontakt med Norsk Speedometer Service i Oslo, og fikk dette svaret:
Hei.
Speedometeret er ganske sikkert reparabelt, noe mer usikkert med bensin
måler, her kan også feilen ligge i tank armaturen, som ofte må byttes.
Ca. pris på rep,1400.- kr. exkl mva.
Hilsen Åmold.
Jeg spurte om rep av speedo, og tankmåler. Så da vet du ca hvor landet ligger ;)