Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 15 av 16 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #351
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Trengs det noe tenningsforsterker til ultra coilen?Eller holder den orginale?Også fått tak i en b230fk motor med lav km stand,ser meget bra utAllt til lh sprutet og orginal turbo er forøvrig 4 sale.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  2. #352
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Fra Link manualen:
    Trigger 1 is used to determine crankshaft position. Trigger 2 is used to determine the engines
    position in the firing order. In all cases Trigger 1 will need to be used. In many cases Trigger 2
    must also be used.

    Trigger 1 er på veiv og 2 er på kam?Trenger ikke trigger 2 da?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  3. #353
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Trigger 1 er på veiv og 2 er på kam? Trenger ikke trigger 2 da?
    Det stemmer. Trigger 2 er bare nødvendig hvis du vil kjøre sekvensielt, og nei, det er alt annet enn nødvendig.

  4. #354
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Dobbelpost. :(

  5. #355
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Trengs det noe tenningsforsterker til ultra coilen?Eller holder den orginale?Også fått tak i en b230fk motor med lav km stand,ser meget bra utAllt til lh sprutet og orginal turbo er forøvrig 4 sale.
    Nei, det er ikke nødvendig. Ultracoilen er en ren erstatnings / oppgraderingscoil.

  6. Takk Team Tynner takket for denne posten
  7. #356
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Litt shining av 740.Vært bytta bakskjerm engang i tiden,å ikke tectyl behandlet etterpå så her var mye rartKjøpte en delebil i romjula som var bra for rust så stjeler litt deler av den,pluss nye hjulbuer og høyre kanal.Så langt.
    Frankenstein:

    Tar form:


    Sliten b230et som venter på å bli skiftet ut,men det kommer ikke til å skje før 240`n min er ferdig.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  8. #357
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  9. #358
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Ble 15x8,5 tomm
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  10. Takk HansOla takket for denne posten
  11. #359
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Stilige felger det der. Gjør seg godt på gammal Volvo. Går det greit å legga på dekk når man bredder slik?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  12. #360
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Takk for det duVar rimelig kjappe å lage også,brukte ca en time pr stk.Det vet jeg ikke ennå,har ikke prøvd.Men går nok greit med rikelig med smøring og sjokk fylling tenker jeg.Usikker på hvilken dekk dim jeg skal ha ennå og.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #361
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Bsrt 325 turbo er og på plass,men plages av tregt ladetrykk??Ingen eksoslekkasjer å se,skal sjekke wastegate og trykk røra i morgen.Meget høy luftfuktighet ute idag
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  14. #362
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Å der blei det andre boller gitt
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  15. #363
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hva var feilen da?

  16. #364
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Film og bilder!!??

  17. #365
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Å der blei det andre boller gitt
    Ja nå er jeg spent på hva du synes.

  18. #366
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja nå er jeg spent på hva du synes.
    Meget imponertUtrolig kjapp spool på den turboen!Absolutt verdt hver eneste øreFår ikke testet den fullt ut før til Fredag,har kjøpt prøveskilter da,for å teste den.Men bare av det jeg har prøvet på indre små veier...Natt og dag!Nå lader den riktignok mye mer en før,ligger på 1,7 nå med vanninnsprutet på.AFR på 12 tallet enda,ikke så lett å lese av den måleren jeg har i fart.Får få med en co pilot til helga Ser sånn ut for øyblikket:

    Må finne på noe bedre med luftfilteret..

    Releèr til tenning,vifte og bensinpumper.Kjølevifta går hele tiden nå,tempmåleren står ca 5-6 mm under normal.60 grader penta termostat i hjemmelaget hus.5`r i vannpumpa.

    Kaos?

    Bsrt325`nLekker litt i oljeturen,fikset nå

    Under montering.

    Bakakselen min er ikke helt go lenger,sperrer fordi om det er åpen diff,wonder why?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  19. #367
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Meget imponert Utrolig kjapp spool på den turboen! Absolutt verdt hver eneste øre
    Får ikke testet den fullt ut før til Fredag, har kjøpt prøveskilter da, for å teste den.
    Men bare av det jeg har prøvet på indre små veier...Natt og dag!Nå lader den riktignok mye mer en før,ligger på 1,7 nå med vanninnsprutet på.
    AFR på 12 tallet enda, ikke så lett å lese av den måleren jeg har i fart. Får få med en co pilot til helga
    Ser sånn ut for øyblikket:
    Bakakselen min er ikke helt go lenger,sperrer fordi om det er åpen diff,wonder why?
    Good. Da fortjener du en klapp på skulderen for å ha gjort ett godt turbovalg til ditt prosjekt. Som du ser bør man ALDRI spare penger på selve turboen når man turbotrimmer.
    1,7 BAR på en riktig spec. AT motor er alltid god underholdning så jeg ønsker deg / dere god fornøyelse.
    BSRT325 er ikke spec. opp for høykompdilletanter som bare ligger og føhner luft inn i motoren. Dette er en TRIMTURBO og da må det kjøres med hyggelige ladtrykk før den får vist seg frem fra sin beste side.
    12:1 i AFR med 1,7 BAR ladetrykk + vanninnsprut er helt etter boken så det er bare å stå på.

    To tips til orientering.
    1. Turboen suger inn 1000 vis av liter luft og motorrommet er lite og varmt. Det må anbefales at du sager hull i innerskjermen bak lykten, trer luftfilterslangen gjennom og henger luftfilteret på undersiden der.
    2. På rørgaten mellom intercooler og trykkboks har du 2 unødvendige og knappe 90 graders svinger. Anbefaler at du vurderer å fjerne disse.

    Bortsett fra det er det direkte morro å se slikt som dette. Godt jobbet. Kos deg.

    (Prøv å filme litt da.)
    Hvis du skal bytte bakaksling vil jeg anbefale at du vurderer en med 3,91:1 utveksling.

    Sökeord: Batlandturbo. BSRT325
    Sist endret av Batland; 21/01/20 kl 17:14

  20. #368
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Lever denne opp til foventningene,kommer jeg til å bli ett særdeles lykkelig menneske
    [URL=http://s1338.photobucket.com/user/staale740/media/Mobile%20Uploads/DSC_0222_zpsu7znru9u.jpg.html] [IMG]
    Nok ett førsteklasses valg så det skal du overhode ikke bekymre deg for. Her en EFR6258 på en 2,0L Cosworth på Gatebil Våler 2015. Legg merke til nålen på turtelleren. Selv på en "liten" 2,0L motor lader EFR6258 både tidlig og hardt. https://www.youtube.com/channel/UCMP...69ei_KQ/videos
    Sist endret av Batland; 27/05/15 kl 15:32

  21. #369
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Good. Da fortjener du en klapp på skulderen for å ha gjort ett godt turbovalg til ditt prosjekt. Som du ser bør man ALDRI spare penger på selve turboen når man turbotrimmer.
    1,7 BAR på en riktig spec. AT motor er alltid god underholdning så jeg ønsker deg / dere god fornøyelse.
    BSRT325 er ikke spec. opp for høykompdilletanter som bare ligger og føhner luft inn i motoren. Dette er en TRIMTURBO og da må det kjøres med hyggelige ladtrykk før den får vist seg frem fra sin beste side.
    12:1 i AFR med 1,7 BAR ladetrykk + vanninnsprut er helt etter boken så det er bare å stå på.

    To tips til orientering.
    1. Turboen suger inn 1000 vis av liter luft og motorrommet er lite og varmt. Det må anbefales at du sager hull i innerskjermen bak lykten, trer luftfilterslangen gjennom og henger luftfilteret på undersiden der.
    2. På rørgaten mellom intercooler og trykkboks har du 2 unødvendige og knappe 90 graders svinger. Anbefaler at du vurderer å fjerne disse.

    Bortsett fra det er det direkte morro å se slikt som dette. Godt jobbet. Kos deg.

    (Prøv å filme litt da.)
    Hvis du skal bytte bakaksling vil jeg anbefale at du vurderer en med 3,91:1 utveksling.
    Takk for det
    Gleder meg til å prøve den skikkelig på Fredag.Laget noe småtteri til den idag som skal på,til vannkjølinga på turboen.Turteller må jeg finne,den orginale fungerer ikke lengere å jeg vil helst ikke klippe istykker orginal nettet.Vet den lader tidlig men hvor tidlig vet jeg ikke.Trykkrøra brukte jeg om igjen,og ble egentilg bare kastet sammen for å galtKommer til å gjøre litt forandringer der utover sommeren,for gammel til å like blå slanger lengere nå..Men man tar jo hva man harLuftfilter,må jeg ha nytt.Men vet ikke om jeg skal velge ett kon filter eller bruke orginal luftfilterboks med litt mods.Friskluft skal den få uansett løsning

    Bakakselen som er der nå tror jeg har 3,54 diff,har ikke åpnet å sett.Har 3,73 liggende i reserve,men dukker det opp en 9,91 eller 4,10 kjøper jeg den.Går på 17 tomm sommersko så hjelper ikke akkuratt det heller.Mulig jeg skal bredde noen stålfelger litt moderat å lage meg ett nytt hjulsett til den.Da i 15 tomm.

    Kom over ett penta innsug til her for en stund siden,ga ett forholdsvis skamm bud på det å fikk jaggu tilslag,vil lage en forbedret utgave av det jeg allt har.Så får vi se om det blir ett bt oppsett med tiden.

    Skal prøve å få filma litt i helgen,viss jeg fremdeles har drivverk inntakt
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  22. #370
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nok ett førsteklasses valg så det skal du overhode ikke bekymre deg for. Her en EFR6258 på en 2,0L Cosworth på Gatebil Våler 2015. Legg merke til nålen på turtelleren. Selv på en "liten" 2,0L motor lader EFR6258 både tidlig og hardt. https://www.youtube.com/channel/UCMP...69ei_KQ/videos
    Såpass ja,blir hardt for b230`n dette
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #371
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Fått tak i 4,10 bakaksel til den grå 740n.Pussa og malt den opp,samt presset inn polyforinger i opphenget til den.Montere på TirsdagNoen som har tips til en rimlig BRA åpen dump?RFL ventilen min liker tydligvis ike høye trykk,har begynt og åpne seg under pådrag.Kan bytte fjør i den og,men kunne tenkt meg annen lyd også
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  24. #372
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

  25. Takk Team Tynner takket for denne posten
  26. #373
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da kan jeg oppdatere litt,sånn helt på tampen av 2015Den grå 740 tic`n min som ble AT konventert oppi her fungerte riktig så bra.Men pga av litt for mange prosjekter,valgte jeg å selge den.Hatt den i endel år å var igrunn lei hele bilen.Før jeg solgte den tok jeg ut AT motoren med tilbehør.Kommer til å bruke oppsettet på 240n min viss jeg vil variere litt fra BT oppsettet.Bunndelen Fra 230 AT motoren skal inn i den blå 740n etterhvert som 240n blir litt mere ferdig.Pusla litt videre med den i senere tid,ikke så voldsomt men her er da litt:
    Dummy blokk på tur ut for å gjøre plass til b21:


    Bygd om fremre travers for bedre plassering av intercooler:


    Batteri hylle borte,oljekjøler og catchtank skal inn her ett sted:


    Fjernet tectyl under,allt blir nok ikke tatt bort,men mesteparten.Maler over med chassiefyller og et strøk arcanol til slutt:


    Fjørbein reingjort og klare til lakk,Fjørene skal i syrebad først.Utrolig nok ikke rusta


    Bygd intercooler feste:


    Fjerna servo,ikke så mye bruk for det til rattlåsracing.God plass ble det å


    Montert turbotrykks måler:


    Har og bestemt meg for å lage nytt innsug,da det første ikke ble helt vellykket.


    Måtte massere skjermen litt for å få til irx turbo på grenrør.Dropper dette til å begynne med og bruker 940 manifold som først tenkt.Da kommer nok D kammen til nytte og


    Motorfestene mine kommer fra Landrover v8.Brukes på både motor og gir.Senker motor ett par cm og.Neppe noen praktisk betydning,men dog.


    Ikke sveisa ferdig girkasse traversen ennå.Konstruert mellomaksel har jeg gjort.Vil ikke sveise den ennå før all er på plass som det skal.


    Noe praktisk betydning å bygge om mellomaksel oppheng til 740 type?Ser de har dette på gruppe a bilene.Fort gjort da..


    Dropper el vifte å går for god gammeldags propel,passer inn i orginal kappa gjør den og


    Allt for idag.Godt nyttår alle sammen
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  27. Takk HansOla, Batland takket for denne posten
  28. #374
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Kjekt å se at det er liv i deg og prosjektene. Godt nytt år.

  29. #375
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Takk for det,hyggelig å se att du følger med herVar godt å komme igang igjen!Hva bruker dere av dempere framme/bak og krenge stag når dere kjører drag?Myke bak å stivere framme?Med orginal for/bak stilling of corse.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Side 15 av 16 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •