Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 78

Tråd: moeN's Volvo240 lowspeedprosjekt

  1. #51
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    min skog vil ikke riste, men plaserer jeg en urge intense boks på mittarmlene mellom framsetene, så beveger den seg att og fram dog når jeg spiller høyt

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Liten nedtur oppdate da...

    Har vært uheldig med ting og tang i det siste og har vært opptatt !

    Stereomessig har jeg brent noe i monoblokka, og produsksjonsfeil på spilleren som gjør at den støyer veldig...

    Blokka blir sendt på rep snarest og ny spiller er på vei i posten strax

    Kommer vel med ny oppdate om noen dager

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Ser tåeli bra ut dette da men vil tro at å bruke GZCF 8-4NEO kansje er litt overkill? med tanke på hvilke subber du har osv.
    Meen uansett så regner jeg med at det vil spille godt ikke mange som hiver så bøse anlegg inn i 240`er.
    Skal snart sette i gang på mitt prosjekt og.
    Gleder meg til å se ferdig resultat her fremover
    Ground Zero GZPW-18SPL
    1988 Volvo 240 GL

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ground_Zero Vis post
    Ser tåeli bra ut dette da men vil tro at å bruke GZCF 8-4NEO kansje er litt overkill? med tanke på hvilke subber du har osv.
    Meen uansett så regner jeg med at det vil spille godt ikke mange som hiver så bøse anlegg inn i 240`er.
    Skal snart sette i gang på mitt prosjekt og.
    Gleder meg til å se ferdig resultat her fremover
    Etter planen så skal de 8'' matche trykket ifra subbene ganske OK !!!

    Gleder meg stort jeg også

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Da er ny spiller på vei gitt(den andre var defekt)

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    liten oppdate for og vise at jeg fortsatt er i live... men dog ikke noe nytt på stereofronten, men det blir snart

    Blir muligens hatthyllebygging imårra....

    Ny ramme baki blir det også... blir fort mye bedre med 4kantstål

    lite stemningsbilde (tåkelysa er ifra golf mk2, hehe!)
    Sist endret av moeN; 15/10/10 kl 00:35

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Herlig, holder på med noe ligenende.. Forresten noen tips ang bygging.. fjern den ekkle treplata i ryggen, den lager masse ekkle lyder når du får trykk i bagasjen.
    Brente du jordingsbanene på spilleren, siden du nevner støy? Det gjor jeg og -.-
    Som nevnt av andre, stiller jeg meg uforstående hvorfor du velger og trekke jord, men det får være din sak. :P Samme spiller og lik farge på bilen faktisk, haha. Nice.

    Forresten, har du funnet ut av bluethoot mulighetene til spilleren? Finner ikke den menyen jeg. :P

  8. #58
    Registrerte brukere timmie sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2010
    Sted
    Fauske>Nordland>Norway
    VCCN medlemsnummer
    2805
    Innlegg
    98
    Antall takk

    Standard

    Har du noen bilder av tåkelys løsningen i dagslys?
    Volvo 240 classic 1992
    xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
    x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
    x Volvo 240 DL 1978
    x Volvo 240 GLE 1988
    x Volvo 240 GL 1984

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av iNsane92 Vis post
    Herlig, holder på med noe ligenende.. Forresten noen tips ang bygging.. fjern den ekkle treplata i ryggen, den lager masse ekkle lyder når du får trykk i bagasjen.
    Brente du jordingsbanene på spilleren, siden du nevner støy? Det gjor jeg og -.-
    Som nevnt av andre, stiller jeg meg uforstående hvorfor du velger og trekke jord, men det får være din sak. :P Samme spiller og lik farge på bilen faktisk, haha. Nice.

    Forresten, har du funnet ut av bluethoot mulighetene til spilleren? Finner ikke den menyen jeg. :P
    Treplata er fjerna den

    Jeg brente ingen ting mener jeg siden den var slik ifra 1sekkund ! og jeg hadde GOD kontakt med båre + og - direkte til batteri , men nå er jo saken løst og jeg er fornøyd så

    Ang bluetooth så kan du jo lese manualen din hehe

    Sitat Opprinnelig postet av timmie Vis post
    Har du noen bilder av tåkelys løsningen i dagslys?
    Har igjenn noe dill men jeg skal paste bilde hit når jeg er ferdig =)


    Menne hatthylle ble også produsert idag også så ting går jo fremover

  10. #60
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Lenge til du starter på kassebygginga da?
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Lenge til du starter på kassebygginga da?
    usikkert enda

  12. #62
    Registrerte brukere Lerhol sin avatar
    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    158
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Stemmer det som THolandsli sier. Selv om stål / karrosseri leder dårlig så er tverrsnittet av karrosseriet veldig stort. Derfor er motstanden ubetydelig liten nesten kontra å dra en ledning frem. Det har ingenting med at jordingen "produseres" i dynamo . Som forsåvidt er feil, for jordingen "produseres" like mye i batteriet og er koblet sammen for å havne på samme potensial.

    Legg en stor tykk fra batteri minus til chassi fremme. Og legg en litt større ledning enn originalt fra dynamo til chassi fremme samt batteri til pluss. Puss godt rundt i skruehullet og bruk kobberpasta imellom kabelskoen. Så jorder du det du har baki i et godt jordingspunkt der baki. Det blir mye bedre enn å legge isolerte jordinger bakover .
    Mener du det at hvis man setter batteri-minusen og dynamo-minusen i karrosseriet foran med litt tykkere kabel, så vil det bli mer effektivt å sette kabelen fra forsterkeren bakk rett i karrosseri enn uten å gjøre det "stuntet" foran? (hilsen UUUUUerfaren bilstereo-bygger)

  13. #63
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lerhol Vis post
    Mener du det at hvis man setter batteri-minusen og dynamo-minusen i karrosseriet foran med litt tykkere kabel, så vil det bli mer effektivt å sette kabelen fra forsterkeren bakk rett i karrosseri enn uten å gjøre det "stuntet" foran? (hilsen UUUUUerfaren bilstereo-bygger)
    Ja. Strømmen som går i karrosseriet bak skal jo også gå videre fra karrosseriet og til batteri eller dynamo . Fjerner du flaskehalsen bak med stor kabel så bør den fjernes foran og. Dynamo minus/pluss trenger ikke å være så kembosvær, men større enn originalt. Batterikabelen er viktigst.

  14. #64
    Registrerte brukere Lerhol sin avatar
    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    158
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ja. Strømmen som går i karrosseriet bak skal jo også gå videre fra karrosseriet og til batteri eller dynamo . Fjerner du flaskehalsen bak med stor kabel så bør den fjernes foran og. Dynamo minus/pluss trenger ikke å være så kembosvær, men større enn originalt. Batterikabelen er viktigst.
    Men dynamo-minus er vel kun igjennom festene til blokka? Er vel ikke noe ledning der eller er det? Har ikke studert så nøye enda.

  15. #65
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lerhol Vis post
    Men dynamo-minus er vel kun igjennom festene til blokka? Er vel ikke noe ledning der eller er det? Har ikke studert så nøye enda.
    Festene til blokka leder ikke noe i heletatt da det ikke er metall-mot-metall kontakt i festene. Det ligger en tynn lask mellom dynamo og blokka mener jeg. Så ligger det en tykkere jordkabel fra blokka og til karrosseriet en plass.

    Hvis du har dynamo med gummifester så har du ikke elektrisk forbindelse mellom dynamo og blokk eller foruten den minus-lasken. Det beste er å bare legge en forsvarlig stor kabel (16 kvadrat er nok bra på 100A dynamo) fra minusen på dynamo til karrosseri. I tilegg til den gamle som ligger der til blokka.

  16. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Festene til blokka leder ikke noe i heletatt da det ikke er metall-mot-metall kontakt i festene. Det ligger en tynn lask mellom dynamo og blokka mener jeg. Så ligger det en tykkere jordkabel fra blokka og til karrosseriet en plass.

    Hvis du har dynamo med gummifester så har du ikke elektrisk forbindelse mellom dynamo og blokk eller foruten den minus-lasken. Det beste er å bare legge en forsvarlig stor kabel (16 kvadrat er nok bra på 100A dynamo) fra minusen på dynamo til karrosseri. I tilegg til den gamle som ligger der til blokka.
    16mm2 bra nok til hva da? dra det originale el.nettet ja !! men om du søker et passelig bra anlegg som kan dra litt effekt(watt) så bør du ha samme mm2 hele veien! er da ikke vits og ha 50mm2 ifra forsterker til karosseri bak hvis dynamoen har 16mm2 ifra - til karosseri ! ingen ting er bedre enn det svakeste ledd

    i mitt tilfelle var - ifra dynamo til blokka 6mm2 :O

    Så om dere ønsker en stabil spenning til stereon under litt høye volum så for al del ikke spekkulere om du skal handle 50mm2 eller ikke! det koster deg ikke værre en kr.1.149,00 for 15meter på http://www.lydibilen.no
    Dere sparer dere også for heftige spenningsfall(11-9volt) som ofte dreper forsterkerene som igjenn gir klippet signal til subbene som i værtefall brenner spolen seg :S

    Men litt off topic da det kom snø ikveld derfor må man ta seg en runde

    Sist endret av moeN; 20/10/10 kl 01:11

  17. #67
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av moeN Vis post
    16mm2 bra nok til hva da? dra det originale el.nettet ja !! men om du søker et passelig bra anlegg som kan dra litt effekt(watt) så bør du ha samme mm2 hele veien! er da ikke vits og ha 50mm2 ifra forsterker til karosseri bak hvis dynamoen har 16mm2 ifra - til karosseri ! ingen ting er bedre enn det svakeste ledd

    i mitt tilfelle var - ifra dynamo til blokka 6mm2 :O

    Så om dere ønsker en stabil spenning til stereon under litt høye volum så for al del ikke spekkulere om du skal handle 50mm2 eller ikke! det koster deg ikke værre en kr.1.149,00 for 15meter på http://www.lydibilen.no
    Dere sparer dere også for heftige spenningsfall(11-9volt) som ofte dreper forsterkerene som igjenn gir klippet signal til subbene som i værtefall brenner spolen seg :S

    Men litt off topic da det kom snø ikveld derfor må man ta seg en runde
    Vel, en originaldynamo leverer ikke mer enn 100A. 50 kvadrat er litt overkill fra den da, men for all del, har du det liggende skader det ikke å legge det bortsett fra at det ser helt tæla ut. 16 kvadrat holder til 100A sålenge du ikke skal lenger enn 1 meter, ellers kan du gå opp til 25.

    Det er batteriet og kondensator som er den store strømbanken forsterkeren skal leve av. Dynamoen skal bare lade det den klarer så strømbanken aldri blir tom, den er langt fra noe buffer man skal hente all strømmen fra. Derfor skal du såklart bruke det tverrsnittet du trenger for at forsterkeren ikke skal miste for mye spenning mellom batteri-jord, batteri-forsterker, forsterker-jord, forsterker-kondensator, kondensator-jord. Derfor er det bare tull å legge 50 kvadrat fra dynamoen.


    Anyway, morsomt med snø, ja .

  18. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Vel, en originaldynamo leverer ikke mer enn 100A. 50 kvadrat er litt overkill fra den da, men for all del, har du det liggende skader det ikke å legge det bortsett fra at det ser helt tæla ut. 16 kvadrat holder til 100A sålenge du ikke skal lenger enn 1 meter, ellers kan du gå opp til 25.

    Det er batteriet og kondensator som er den store strømbanken forsterkeren skal leve av. Dynamoen skal bare lade det den klarer så strømbanken aldri blir tom, den er langt fra noe buffer man skal hente all strømmen fra. Derfor skal du såklart bruke det tverrsnittet du trenger for at forsterkeren ikke skal miste for mye spenning mellom batteri-jord, batteri-forsterker, forsterker-jord, forsterker-kondensator, kondensator-jord. Derfor er det bare tull å legge 50 kvadrat fra dynamoen.


    Anyway, morsomt med snø, ja .

    Jeg har mine erfaringer og du dine!

    Men enda litt off topic da hehe! har tatt bilde av bilen med et nytt klistermerke og ski på taket !


  19. #69
    Registrerte brukere Lerhol sin avatar
    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    158
    Antall takk

    Standard

    Sånn frfont vil jeg ha også, men har du lakkert/sota blinklysa?

  20. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Lakkerte reflektorene i blink/park ja

  21. #71
    Registrerte brukere Lerhol sin avatar
    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    158
    Antall takk

    Standard

    Blir ikke park/blink dårlige da? Og det er vel crom? Flasser?

  22. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lerhol Vis post
    Blir ikke park/blink dårlige da? Og det er vel crom? Flasser?
    Lyser opp ganske så bra uansett ja har ikke flasset enda hos meg nei bare husk og maskere sokkelen til pæra !!!

  23. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    fetsund
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    strøken bil du har! hvor fikk du taki skrifta i frontruta?

  24. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2010
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 245racing Vis post
    strøken bil du har! hvor fikk du taki skrifta i frontruta?
    En kompiss har klistermerkemaskin

  25. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Bruksanvisningen er lest opp og ned og fram og tilbake. Men bluethoot ble for hardcore. :P

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •