Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 8 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 185

Tråd: Detailing, hvem/hva/hvor. (polering/turnovers) alt er mulig!

  1. #1
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard Detailing, hvem/hva/hvor. (polering/turnovers) alt er mulig!

    Jeg har den siste tiden sett at det er flere også her inne som har begynt å intresere seg ofr blanke biler.

    Tenkte jeg skulle vise noen enkle bilder over hva som er mulig å få til med litt trening og kunnskap.

    hvor mange her inne er det egentlig som driver med dette som hobby?

    Jeg vet at jeg gjør det.

    Petter og Brynjar, og til dels også -VolvoRsport- men er det flere.
    har også lagt merke til Joakim G-R og Øyivind G har intresert seg litt for dette.

    Kanskje det hadde vert på sinn plass med en liten samling et sted og ta en demo av litt utstyr og hva som er mulig. samt litt om riktig vask av bil og generelt litt pleie? i VCCN sammarbeid/treff? er det noen som kunne vert intresert i noe slikt?

    Tenkte bare slenge opp noen få bilder av ting jeg har gjort i det siste....
    Det finnes nok ikke et tilfelle der ute som ikke kan bli bedre en det var...

    Om det er litt interesse rundt dette kan en jo dele mer om det er slik..
    Jeg tror nok ikke folket der ute vet hvor mye som er mulig å få til med riktig utstyr og kunnskap, selv er jeg ingen "guru" men har jo holdt på med dette en stund og noe kan jeg jo... Men i dette feltet tror jeg en aldri kan bli utlært....

    Noen 50/50 shots (teipet og polert inntil)











    Og hvem vil vel ikke ha slik blank bil??





    Stein sprut fylling... De fylles med farge og klarlakk, slipes ned og poleres opp igjen etter på...









    Våtsliping for fjerning av "appelsinhud" og MYE blankere overflate..







    fjerning av DYPE riper...

    Før…



    Underveis



    Etter



    Og så mye mye mer.... men bare en liten appettit vekker for å sjekke interesen rundt dette her inne. forklaringer osv kan komme senere........
    Tenkte jeg kunne komme med litt mere smakebiter etterhvert....



    Sist endret av tyggern; 30/07/10 kl 10:54
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  2. #2
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ihvertfall interessen!

    Har riktignok ikke turt å gå på med maskin enda, men syntes jeg får ganske ok resultater for hånd også.
    Skal snart ta 850'n til min far, den har vel ikke sett noen som helst form for poleringsmiddeler de siste 10 årene, så det kan bli interessant

  3. #3
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser fram imot at jeg og Petter skal ta v70'n te ho mor her i huset... Blir jo en syk forskjell når en går over med skikkelig utstyr... Autoglym super resin polish og polerduken gikk i søpla etter at Petter viste meg på 850'n.
    Jeg tar gjerne imot tips, kanskje dere "guruer" legger ut liste og erfaring med forskjellige produkter, sånn som polermaskiner, hva fungerer greit til en grei pris, og foskjellige midler, er jo flere merker og typer som kan brukes virker det som.. Er jo ikke alltid det dyreste er det nødvendigste

    Da ser også kona mi hva ho må handle til meg til jul

  4. #4
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Har jobbet litt for Meguiar's på events og treff, så har litt dilla men ikke pen nok bil til å gidde å engasjere meg mye..

    Har snakket med dem om å ha klubbkveld på Show & Shine hos Meguiar's, hvor man får litt tips og triks, se og lære samt å prøve litt forskjellige produkter. Kunne det vært noe?

  5. #5
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Har jobbet litt for Meguiar's på events og treff, så har litt dilla men ikke pen nok bil til å gidde å engasjere meg mye..

    Har snakket med dem om å ha klubbkveld på Show & Shine hos Meguiar's, hvor man får litt tips og triks, se og lære samt å prøve litt forskjellige produkter. Kunne det vært noe?
    Har ikke du pen nok bil??
    Tullball!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  6. #6
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Sa han som skal lakkere bilen sin.. hehe

    Pen, jo sikkert, men strøken og feilfri er den ikke i nærheten av. Jeg har skapet på verkstedet fullt av produkter fra Meguiar's men som ikke blir brukt for bilen blir ikke bedre av å gå på med de. Snakker om bulker, riper, sandblåste kanaler og nedre dørsider, bakfanger som har mye hakk, riper og stygge merker samt rust på nedre del av bakluke og ene skjermbuen.. Så fiks og lakkering er på planen ja

  7. #7
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Sa han som skal lakkere bilen sin.. hehe

    Pen, jo sikkert, men strøken og feilfri er den ikke i nærheten av. Jeg har skapet på verkstedet fullt av produkter fra Meguiar's men som ikke blir brukt for bilen blir ikke bedre av å gå på med de. Snakker om bulker, riper, sandblåste kanaler og nedre dørsider, bakfanger som har mye hakk, riper og stygge merker samt rust på nedre del av bakluke og ene skjermbuen.. Så fiks og lakkering er på planen ja
    Hehe, skal jo ikke ta hellakkering da

    Stemmer, litt småfeil må'n jo regne med..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  8. #8
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Nei ok.. blir litt smålakkering av enkeltdeler fremover, men håper å kunne gi bilen en kosmetisk overhaling når girkasser og slikt er på plass..

    Men for å svare på topic, så er det nok helt sikkert stor interesse blant folk som har polishdilla av å få til ett treff, klubbkveld etc. vil jeg tro???

  9. #9
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Ja tenkte det litt sånn "casual" treff med litt atått.
    Det finnes jo utrolig mye mer en Megs og AG der ute (ikke noe vondt om de) og de har gode håndprodukter som er lett tilgjenlig. f.eks "proff" serien deres er ikke like lett tilgjenglig. Mens det til maskinpolering finnes mere sofisikerte produkter der ute som er ganske enkle å bruke.

    Nå har jeg ikke snakket med noen av de andre enda, da dette var noe som datt ned i hodet mitt i sted. Når noen nevnte at lakken var sliten, og jeg tror nok det er mange som ikke forstår akkurat hvor ille en bil kan se ut og fortsatt går det ann å få den bra..

    "så lenge det er lakk, er det håp" og mye merker og riper kan slipes og/eller fylles, slik at du ikke nødvendigvis trenger å lakkere opp igjen.

    Det finnes et ekstremt stort utvalg av maskiner og produkter. og sånne resultater som vist i første post her klarer en ikke for hånd desverre.....
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  10. #10
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    dette er av interesse tryggern. jeg har fått ny hobby og nye utgifter jeg etter at jeg registrerte meg på detailersclub. mye imponerende arbeid. har ikke prøvd så mye enda selv, men skal prøve meg på 940'n min når jeg får maskinen. har satt meg på gruppekjøp lista av flex roterende

    hvor i landet vil dette eventuelt foregå? litt tidlig og si kansje.

  11. #11
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Fortrinsvis vil jeg tro det blir på østlandet et sted i første omgang. Kanskje i forbindelse med noe annet VCCN greier.
    Hadde jo en gylden mulighet på banetreffet, men da var jeg ikke hjemme... og om jeg hadde vert det, så hadde nok pisking av 140n stått på planen...

    Jeg vet ikke om det planlagt noe "street meet" noe utover... Men tilgang til strøm og vann hadde jo vert en ide...
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Klubbkveld, lørdag eller søndag. Det hadde vært morro. Med polering, testing, fremvising av hva som kan fikses uten omlakkering. Samt at de som vil kan prøve seg. God ide.

    En Meguiars kveld er sikkert greit det, men vil tro det blir mye rettet i en rettning. Det finnes så mye annet!!!










    Sandblåste kanaler:


  13. #13
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Det er av interesse ja tyggern Jeg å øyvind er klare Selv om vi er i start stadie Utrolig morsom hobby å ha ved siden av det vanlige bil styret.

  14. #14
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Im in på en slik kveld. Hadde vært artig å sett noen som virkelig kan dette gjøre det!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  15. #15
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er in jeg og! Begynt å få litt interesse for dette jeg og, men har ikke hatt anledning til å gå så nøye på det enda.

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    73
    Antall takk

    Standard

    Absolutt interesert!

  17. #17
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    fikk lyst til og polere min bil når jeg så disse bildene! men har lite lyst nån bilen er full av bongler..

  18. #18
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    fikk lyst til og polere min bil når jeg så disse bildene! men har lite lyst nån bilen er full av bongler..
    Hvorfor ikke? Bilen din er sikkert full av vaskeriper også, da slipper du det

  19. #19
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Hvorfor ikke? Bilen din er sikkert full av vaskeriper også, da slipper du det
    har gjort bilen klar mange ganger i sommer, med nøye vask og slik svamp for og få bort vann dråper, men hver gang har det komment noe i veien slik at jeg må bruke bilen og da blir den jo støvete

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Er helt klart med på den. Utrolig hvor mye man får ut av slitt lakk.
    Morro å se resultater.
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  21. #21
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Ser jo ut som om det er noen som er interesert.

    Noen som har forslag til sted vi kan møtes da? bør jo være tilgang til minimum vann og strøm der... Og et sted på østlandet om ikke det skal tas i sammenheng med noe treff av noe slag.


    Et lite eksempel på hvordan det kan bli om en ikke helt vet hva en gjør........ fine koselige kjørespor opp og ned fra maskin....



    Etter litt arbeid og opprydding etter andre... (ikke helt ferdig her, kun polert ikke noe voks)

    Sist endret av tyggern; 31/07/10 kl 17:34
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  22. #22
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    its all in the details...



    Interør er også en viktig del av detailing.. skal jo se ut innvendig også.....
    dette er en av de verste tilfellene jeg har vert borti når det gjelder innventar..





    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Helt klart med! Akkurat lekt med maskin for første gang, roterende, og lånte litt Meguiars 83. Dette er med andre ord en én-stegsjobb, voksen ble Megs Tecwax 2.








  24. #24
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tyggern Vis post
    Interør er også en viktig del av detailing.. skal jo se ut innvendig også.....
    dette er en av de verste tilfellene jeg har vert borti når det gjelder innventar..
    Her er et av de verste interiør tilfellene jeg har vært borti. Er en Patrol som er eid av et entreprenørfirma, litt å ta tak i her. Tar sjelden bilder når jeg driver på, så er kun noen dårlige mobilbilder:

    Før:



    Etter:



  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2010
    Sted
    Moss
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Har sjøl jobbet med bilpleie noen år, og vet godt hva man kan få til , med RIKTIG utstyr og produkter, har vel vært borti det meste på markedet. Et tips fra min side, produkter som man absolutt får bra resultat med og som er veldig lett å jobbe med, er fra Autosmart, produktene heter R1 og R2, er 2-stegs lakkrens/rubbing, bruker R1 med enhoda maskin og R2 med 2.hoda maskin(for å fjerne evt. kjørespor fra 1-hoda maskin) Riktige puter er jo også ekstremt viktig, bruker sjøl puter fra Cartec, til enhoda bruker jeg "vaffelputer" (ser ut som vaffelmønster) og til 2hoda bruker jeg noen som er litt stive, men ikke for harde. (brukes og til polering) etter endt lakkrens/rubbing, går jeg på med lakkforsegling, har vært borti f.eks permashine, k2000, royalshine, disse lover opptil 5 år beskyttelse av farge/glans, men er bullshit mener jeg. En litt billigere, men veldig bra lakkforsegling heter Waxguard, fra cartec. veldig ålreit.

    Hadde vært morro med et treff, kanskje plukke opp noen råd og tips, og muligens gi noen gode råd også.

Side 1 av 8 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •