Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: "Volvo-Service"

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.092
    Antall takk

    Standard "Volvo-Service"

    Vår xc60 2014 var inne til rep/skifte av simmerringer på bakdiff. I den forbindelse måtte jo Haldex av. Ba verksted samtidig ta en rens av sil i Haldex. Fikk noen jævlige bilder i retur. Haldex var full av svart grøt og litt olje(har selv byttet olje på den for 2 mnd siden). Nå er Haldex vasket rein og fått ny olje.
    Alle oljer nytt på drivverk.
    Så folkens dere som framdeles bruker volvoservice, sjekk spesifikt hva de har skiftet/gjort.
    Altså: Denne bilen har alle servicer stemplet fra Volvo inntil i fjor.. Og for å si det slik; den servicen til Volvo kan du bare drite i. Gjør det hos et verksted du stoler på.
    I går tenkte eg å skifte kupefilter da jeg liker å vite sjøl hva som er gjort. Filteret har ikke vært skiftet på siste service, garantert. Det var svart av støv på sugesiden.
    Stoler ikke en dritt på Volvoverksted heretter.
    I dag byttes dieselfilter for det har sikkert aldri volvo gjort heller......

    For meg har Servicestempelet fra Volvo null verdi heretter.
    Jeg har derimot en nabo med eget verksted og han gjør det som skal gjøres.
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.319
    Antall takk

    Standard

    Man får håpe og tro at ikke alle merkevareverksteder holder samme standard som jerognal sitt tidligere verksted.
    Det som vanligvis er problemet er at noen av servicepunktene vi ønsker utført for å øke levetiden på kjøretøyet ikke står på serviceplan i det hele tatt, slik at man kanskje må være over snittet interessert i bil for å vite at man bør be om "tilleggsservice" som f.eks bytte av automatolje og Haldex-olje/rens, og ikke minst tettere serviceintervall på bytte av motorolje og filter.

    Har selv hatt gleden av å jobbe med biler som nylig har hatt service hos "anerkjente verksted" der kupéfilteret har stått feil vei, eller vært knøvlet så mye at all luft går utenom. Kamakselreim som har stått en tann feil, forbyttede støtdempere mellom V70 og XC70, manglende tetningsring på oljetappeplugg osv... (var ganske tett siden de hadde dratt til så hardt at gjengene omtrentlig hadde gått i oppløsning)
    Sist endret av jiha1968; 15/04/24 kl 21:19

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.092
    Antall takk

    Standard

    SKal sjekke stemplene fra tidligere eier hvem som har hatt service på denne bilen(om det står på stempelet).
    Kan jo og nevne at eg klagde på ulyder fra noe jeg mente var hjullager. Volvoverkstedet sjekket og sa ALT OK. 2 uker senere måtte eg bestille tauing til verkstedet. Defekt hjullager. Nå var bilen under garanti så det kostet meg nada, men at ikke en mekaniker kan diagnostisere et hjullager med ulyd er skremmende.
    At ikke oljeskift på drivlinjen er på serviceprogram er latterlig. Ingen olje lever evig. Trengs ikke være rakettforsker for å skjønne slikt. For meg betyr servicestempel kun et stempel og masse kronasje ut i luften.
    Heldigvis så kan jo nå andre verksted ta service og garanti beholdes. Så for min del blir det aldri til Volvo-verksted igjen om det ikke er garanti.
    Når vi kjøpte bilen spurte eg om kassen var flushet. Nei det var ikke vanlig sa de! Så vi forlangte det for å kjøpe bilen.

    Og ja forstår at det kan være forskjell på mekanikere og de forskjellige butikkene, men man skal da få nødvendig vedlikehold på bilen når den er på service.

    Sånn da har eg blåst ut og er klar for mange lange mil med xc60. Og oljeskift etter MITT hode.
    Sist endret av jerognal; 15/04/24 kl 14:09
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

Lignende tråder

  1. 2.4D 163 hk - "Motorsystem krever service" kort tid etter oljeskift.
    By Baltazar in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 27/03/19, 20:57
  2. LØST - "SRS Airbag service snarest" etter demontering av radio.
    By ABA_S60 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 20
    Siste post: 24/10/17, 20:10
  3. V70N 2,4D 2002: "Dags for service" kommer og går
    By Larsemann82 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 27/09/13, 13:21
  4. XC90 T6 girkasse - "service erfodras genast"
    By jfsbc in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 70
    Siste post: 23/06/11, 21:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •