Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Oversikt serviceprogram?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mai 2020
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Oversikt serviceprogram?

    Heisann,
    Har noen eller vet hbor man finner en offisiell serviceoversikt over V70, 1.6 DRIVEe, 2012 modell,Diesel, R-Design?

    Runder 200' km nå og skal begynne å ta servicene selv. M

    Dette står ikke i serviceheftet og verken Bilia Lillehammer eller Jessheim gir meg det:(

    Når jeg googler finner jeg det ei heller. Forstår ikke at det skal være så hemmelig....

    Jeg vil vite eksakt hva som skal skiftes og når for alle servicene inkl. Reg reim osv....

    På forhånd takk for den som kan hjelpe meg med dette

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tnuis Vis post
    Dette står ikke i serviceheftet og verken Bilia Lillehammer eller Jessheim gir meg det:(

    Når jeg googler finner jeg det ei heller. Forstår ikke at det skal være så hemmelig....

    Strengt tatt så er det bedre at du får anbefalinger her på forumet i steden for den utilstrekkelige planen til Volvo.

    Har bilen manuell eller automatisk girkasse?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mai 2020
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vict0r Vis post
    Strengt tatt så er det bedre at du får anbefalinger her på forumet i steden for den utilstrekkelige planen til Volvo.

    Har bilen manuell eller automatisk girkasse?
    Den har 6-trinns manuell girkasse

  4. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.312
    Antall takk

    Standard

    Her kan du finne en serviceplan til bilen din, men den er ikke korrigert siden 2014, slik at den f.eks ikke viser at registerreimen er endret fra 240.000km til 140.000km (fremdeles 10 år maks så vidt jeg kan huske, sammen med aggregatreimen)

    Jeg blingset ved uthenting av data slik at det ble 0-200000km (plan A) men intervallene er like i plan B (etter 200.000km)
    Du vil se at automat er nevnt, men ikke manuell, og det skyldes at det ikke er beregnet at det skal byttes olje på manuell kasse. (svært lite forurensning av den oljen, men...)

    Rådet mitt utover normal serviceplan er å bytte olje og filter hver 10.000km (eller 15.000km om du bare har langkjøring)
    Dieselfilter hvert andre år (kondens/grums-avtapping min. hvert år i mellom filterbyttene, eller som rutine ved hjulbytte)
    Følg nøye med på, og reparer steinsprutskader over frontruta, og i hjulbuene, vurder å legge gjennomsiktig beskyttelsesteip rett over/bak frontruta, disse bilene (P3) ruster mye lettere enn forrige generasjon (
    P2
    ) , og det er heller ikke for sent å begynne med antirustbehandling under bilen. (vil du gjøre det selv så er Fluidfilm et enkelt valg)
    Sist endret av jiha1968; 15/02/24 kl 21:45

Lignende tråder

  1. Serviceprogram
    By Stig in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 9
    Siste post: 23/09/16, 11:51
  2. Dyseflow oversikt
    By catoers in forum "How-To", Tips & Triks, Guider
    Svar: 0
    Siste post: 15/12/13, 14:29
  3. relè oversikt på 940
    By olemk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 15/11/11, 17:30
  4. V50 - Utstyrs oversikt?
    By AndersT2 in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 03/10/11, 20:18
  5. Oversikt over R modeller
    By Stig in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 15/04/11, 15:41

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •